Correu Blocs | VilaWeb.cat
antonirigol | política | dissabte, 28 de març de 2009 | 18:46h
La deslocalització de moltes empreses que fins fa poc fabricàven a països Europeus, fa que moltes d'aquestes busquin fer-ho a llocs on no es garanteixen les llibertats sindicals dels treballadors. Des de la pàgina web Campaña Ropa Limpia, es denuncia tota una serie d'empreses que porten a fabricar els seus productes a països del tercer mon per abaratir costos, sense tenir en compte els mètodes que s'utilitzin per abaratir els productes.
Un cas escandalós es el de PRADA, marca italiana de roba i complements de luxe, que fabrica els seus productes a Turquia a través de l'empresa DESA, PRADA s'ha negat a reunir-se amb els representants dels sindicats i les ONG europees que els representen. Tot i que els tribunals de Turquia ja han dictat 18 sentencies judicials a favor dels treballadors, DESA segueix sense readmetre les 44 treballadores acomiadades per haver-se afiliat a un sindicat. Amb això, una firma com PRADA que cobra els seus productes a preu d'or, no pot fer fabricar els seus productes sense importar-los que es faci explotant les treballadores i negant-los el dret a afiliar-se a un sindicat. Altres empreses com DECATLON, actuen de forma similar, ignorant les males pràctiques laborals dels seus proveïdors, no fer res per pressionar aquestes empreses, i negant-se a parlar-ne amb la gent que des d'aquí ho denuncia.
EL CORTE INGLES, que també es client ocasional de DESA, si que ha accedit a reunir-se amb Campaña Ropa Limpia, i parlen de MANGO, com una empresa que tot i portar a fabricar els seus productes a llocs del mon amb risc de no respectar els drets dels treballadors, destaca per la seva transparència a l'hora d'informar sobre els seus proveïdors i la bona disposició a reunir-se amb les ONG que vetllen perquè els drets del treballadors siguin respectats arreu del mon.
No es tracta de cap campanya de boicot, sols es una forma de pressionar les grans empreses perquè pressionin a les empreses que fabriquen per a elles, la fabricació a països del tercer mon, ha de ser mes barat perquè la gent cobra salaris mes baixos pel fet que el nivell de vida sigui mes baix, però mai perquè no es respectin els drets dels treballadors 

Comentaris: 2
  • Així ho faré
    giusepe | dilluns, 30 de març de 2009 | 17:01h

    La veritat és que són detalls en què de vegades no ens fixem i tenen molta importància. El problema és que sovint desconeixem qui ignora els drets més elementals dels treballadors. En aquest sentit, el teu post és una bona ajuda i procuraré tenir-ho en compte la pròxima vegada que em compri roba.

    • Jo també
      antonirigol | dimarts, 31 de març de 2009 | 19:38h
      Vaig sentir parlar d'aquesta pàgina web per la ràdio i la veritat es que està molt be i me la miraré de tant en tant per tenir present qui fa les coses be i qui no

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • escrits sobre coses personals, espectacles, cultura, esports, ecologia, sentiments...
  • escrits sobre el mal estat de les carreteres, el transport i els autònoms
  • posts escrits per Rosa Riera
  • la meva opinió sobre temes polítics

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 15 visites
  • Aquesta setmana: 196 visites
  • Aquest mes: 1015 visites
  • Des de l'inici: 84973 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 104 visites
  • Aquesta setmana: 583 visites
  • Aquest mes: 2204 visites
  • Des de l'inici: 143369 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats