VilaWeb.cat
jmsansalvador | dijous, 26 de març de 2009 | 00:18h

Com cada any en aquesta època, l’Escola de Música del Gironès ha programat el Concert de Primavera, a càrrec dels alumnes de les aules de Sarrià de Ter i de Sant Julià de Ramis. Els nostres fills en formen part –l’Enric toca el piano i la Maria Mercè ha començat a tocar la flauta- i fa il·lusió, gràcia i orgull patern/matern esser-hi presents i sentir-los tocar en públic.


És també un reconeixement al professorat de l’aula, als companys dels nanos i a la resta de les famílies. Tal vegada és allò dels dos minuts de glòria, però hi ha canalla que ho viu de manera extraordinària : assagen, passen nervis –molts !- i hi deixen la pell per fer-ho el millor possible.

El concert comença amb una actuació de cant coral dels alumnes més jovenets : un parell de peces. A continuació, comencen els instrumentistes, en grau creixent. Pianos, violins, guitarres,  més corda i s’acaba el festival amb unes obres de piano interpretades pels més grandassos. Peces de Thompson, Schumann, Satie, Stravinsky, tonades populars i alguna extracció de bandes sonores cinematogràfiques, fins i tot alguna cosa dels Beatles, ja uns clàssics.

I bona fe : dels joves músics, del professorat i dels assistents. Ja sabem que no anem a escoltar la Filharmònica de Berlín, però es tracta dels nostres músics i la disposició és immillorable.

Hi ha, en aquesta mena de concerts, un mal costum, un vici execrable que clama al cel, que ja seria hora que algú hi posés remei de la manera que fos.

A mesura que els nois i noies han actuat, les respectives famílies els recullen i toquen el dos. Això fa que els que tenen el dubtós honor de tancar cartell vagin veient com la sala va quedant buida, despoblada, deserta, a mesura que el concert avança. Les desercions són massives, el mar de butaques cada vegada es veu més en marea baixa i això passa factura en l’ànim i en el reconeixement dels joves intèrprets. Tothom té molta feina i moltes obligacions, tothom ha tingut una jornada molt llarga i tothom té ganes d’anar a tancar els ànecs, però ho trobo d’un mal gust positiu : m’horroritza. Tothom és ben lliure de fer el que li plagui, però em sembla un senyal d’escàs respecte.

O és que es pensen que els seus fills no creixeran mai ? Arribat el dia, es veuran en una sala immensa i buida i es quedaran tan amples ? Facin, facin …que només és qüestió de temps .

 

 

Comentaris: 2
  • Pobres petits Beethovens!
    Montse | dijous, 26 de març de 2009 | 22:12h
    És que el respecte l'anem perdent que fa por. Ho trobo de molt mala educació, això que exposes. Pobra canalla! Vivim en una societat incívica i maleducada i, a més, si exposes el teu pensament, et diuen que ets un intransigent o un intolerant.

    El millor per als teus petits grans Beethovens!
  • Sembla mentida
    AnnaPortell | dijous, 26 de març de 2009 | 07:18h

    que molts dels pares d'aquests nens intentin educar l'oïda dels seus fills, que,o bé amb instruments o veus (coral) "s'emperrin" per allò de quedar bé, de "família culta", davant d'altres famílies. Queda tant bé com per dir-te, tenir l'ùltim model d'un cotxe de luxe o una gran biblioteca farcida de llibres que mai s'han obert... l'estàtus puja de nivell si el teu fill o filla, que no és el vostre cas, estudiï algún instrument musical. Però l'unic que herederàn aquests nens, és una sola cosa: les males maneres i el poc respecte cap els demés on l'unic que primarà en les seves vides serà l'esperit de competició en tots els àmbits de la seva vida i on la sensibilitat, la poca, s'haurà esfumat. El respecte, està vist, que a mida que van passant els anys ni s'ensenya... quina mena de sensibilitat els hi quedarà en aquests joves? quants d'ells es dedicaran a seguir tocant i cantant? Quatre gats.
    Les males maneres, s'estan menjant la societat i el respecte per les coses, totes, dia a dia va disminuint. Tota una pena que comparteixo amb vosaltres. Bon dia!

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris