Correu Blocs | VilaWeb.cat
ceskfreixas | més que mil paraules | divendres, 27 de febrer de 2009 | 13:21h
En Tomàs, estudiant de la Universitat Autònoma de Barcelona i militant del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, avui fa cinc dies que està en vaga de fam. Una vaga de fam motivada per la nul·la predisposició que estan mostrant les institucions universitàries per tractar temes cabdals i d'interès transcendent pels mateixos estudiants, com el nou Espai Europeu d'Ensenyament Superior. Un acte reivindicatiu i de protesta, simbòlic però imprescindible, que exigeix la realització d’un referèndum vinculant i la paralització del Procés de Bolonya. Igualment, s'exigeix la retirada dels 28 expedients i la readmissió dels 6 estudiants de la UAB per lluitar per una universitat pública i democràtica.

Tota la solidaritat per a en Tomàs, i el suport cap a totes aquelles persones que, en els darrers mesos i en l'actualitat, s'han manifestat i segueixen manifestant-se per construir l’educació pública, popular, catalana, antipatriarcal i de qualitat. Endavant!


Més informació:


http://vagadefamperlauniversitatpublica.wordpress.com
http://www.sepc.cat/aturembolonya

Comentaris: 17
  • Pública?¿?¿
    David | dimarts, 3 de març de 2009 | 14:05h
    De pública aquesta universitat no en té res!

    Jo  no puc em centrar només en estudiar pq no podria pagar-me la universitat! ni el pis... ni el menjar... l?¿?¿les beques? ja sabem com va això de les bekes!

    Endavant amb les movilitzacions!!! 

  • 176 de 200
    Joan| Adreça electrònica | dissabte, 28 de febrer de 2009 | 12:43h
    La primera universitat catalana que trobem a la llista de les 200 millors universitats del món, ocupa la posició 176. Quin orgull!

    I la base dels països més lliures i avançats del món és un bon sistema d'educació, que prepari bons professionals en tots els camps del saber.

    O ens prenem l'educació seriosament o la decadència de Catalunya serà imparable, i millorar-la vol dir fer-la excel·lent, o sigui que el nivell pugi i pugi per formar excel·lents metges, advocats, periodistes, enginyers ...

    Amb tots els respectes per al Tomàs i als que protesten per Bolonya. La universitat no és una ONG on hi tingui cabuda tothom. La universitat és un lloc on els que tinguin més bones aptituts, disposin de totes les eines per formar-se, i que després aquesta formació beneficii la societat.

    No tothom pot ser metge (com no tothom pot ser bomber o pilot d'avions), però els que si ho puguin ser, han de poder rebre una educació excel·lent.

    Ho sento Tomàs, però la teva actitut no és la millor.
    • .
      ceskfreixas | diumenge, 1 de març de 2009 | 22:06h
      Hola, Joan. Gràcies per escriure en aquest espai! :)

      M'agradaria
      afegir-me al debat (sempre interessant) per contrastar opinions. No
      estic d'acord amb el que planteges. ¿De debò volem aquest model que
      proposes per a l'educació del nostre país? L'educació ha de ser un dret
      per a totes les persones que conformen la nostra societat i,
      especialment, per la classe treballadora. La barrera dels diners suposa
      que una gran majoria de persones capacitades per desenvolupar uns
      estudis superiors no ho puguin fer per motius econòmics, i això em
      sembla desfasat. Des de la lògica capitalista ho entenc. I per axò no
      ho comparteixo. En absolut. Perquè, si no ho he entès malament, dius que
      no tothom pot ser metge. Hi estic d'acord; però, aleshores, una persona
      que no pugui pagar centenars d'euros per una carrera, i estigui
      capacitada per estudiar medicina, no podrà arribar mai a ser metge
      únicament perquè és pobre?

      La universitat no és una ONG, d'acord. La
      universitat ha de ser una eina al servei del coneixement crític i del
      debat. Res més. La universitat ha de servir per formar a
      les persones, com a subjectes i elements actius d'aquest país. Decidir
      i col·locar un filtre econòmic que determini qui entra i qui no entra a
      la universitat em sembla un insult. I el que es vol fer amb l'EEES,
      entre moltes altres coses que també considero molt greus (privatitzacions
      en el sector estudiantil, supressió de carreres que no dónen un
      benefici econòmic...) és precisament això.

      Després, arribaran uns i
      ens diran que això és la democràcia. I, és clar; també ens diran que des que hi ha democràcia tot és perfecte.

      I, per últim, dir que l'actitud d'en Tomàs no és la millor és una cosa molt subjectiva. L'actitud d'en Tomàs és totalment legítima i respectable. És més, crec que qualsevol forma de lluita per combatre el que moltes persones creiem que és una vertadera injustícia no és només legítima i respectable, sinó que essencial per entendre que es tracta d'una proposta seriosa, argumentada i defensada conseqüentment.

      Per una qüestió de coherència, de sentit comú i de solidaritat intergeneracional: no a Bolonya.

      Gràcies.
      • estudiar
        Joan| Adreça electrònica | dilluns, 2 de març de 2009 | 18:16h
        No m'esperava que les meves paraules tinguessin aquesta resposta.

        Primer de tot, en cap moment he parlat de filtre econòmic, en cap cas he dit que només podessin estudiar els més rics. És més, si hi ha una bona selecció dels estudiants més ben preparats, també hi ha d'haver un bon sistema d'ajudes i beques perquè els estudiants amb menys recursos puguin estudiar.

        Segon, a Itàlia van obrir les universitats a tothom i l'única cosa que van aconseguir van ser milers d'estudiants inscrits que mai anaven a classe perquè si hi anaven no hi cabien, i per als professors era literalment impossible poder fer classe amb uns mínims de qualitat. D'aquesta milers d'inscrits la gran majoria abandonava els estudis i els que continuaven s'eternitzaven a la universitat, la qual cosa implica una quantitat de recursos perduts enormes.
        I el pitjor, els que acabaven tenien un nivell baix.

        Reitero, de la mateixa manera que no tothom pot pilotar un avió, fer de bomber o se submarinista, no tothom pot estudiar sense uns mínims.
        Una bona selecció dels estudiants ha de permetre formar bons professionals, i bons professionals implica una millora per a tota la societat.

        I respecte la democràcia, crec en el què deia Churchill, és el sistema menys dolent de tots plegats, i una societat oberta i plural ha de lluitar per millorar-la cada dia, fer-la seva, i defensar-la.

  • Jo també vull opinar
    Èlia | diumenge, 1 de març de 2009 | 22:51h
    Hola, jo també em vull unir al debat, ja que el Pla Bolonya m'agafa de ple.

    Respecte al Tomàs no diré res perquè tothom té dret a lluitar i a queixar-se del que no li agrada, si ell ha decidit fer la vaga de fam deu ser perquè ho creu convenient o pel que sigui, els seus motius tindr; per tant no el penso criticar.

    Sobre el Pla Bolonya en sí: Té coses bones i coses dolentes. A mi, en part, em sembla bé que hi hagi evaluació contínua perquè jo sóc de les que em costa aprovar només a vase d'exàmens, al menys així ho podré fer aconseguint notes d'altres llocs, perquè pel fet de suspendre un examen no vol dir q no estiguem preparats per a realitzar la carrera...o al menys això és el que penso...

    Que els títols es puguin convalidar amb la resta de la UE em sembla perfecte perquè sinó pot ser q et curris una carrera de 4 anys o més, vagis a viuere a fora amb l'esperança de treballar d'allò i et diguin que el teu títol no serveix...com et quedes?

    I segurmanet alguna cosa més...

    Però evidentement estic en contra d'aquest mur econòmic que ens posen i de la privatització.

    Sobre el que dius de que l'educació és un dret és evident que sí, però has dit que sobretot per la classe treballadora. Jo no hi estic d'acord. Estudiar és un dret per a tothom, tant si tens diners com sinó i no s'hauria d'escollir econòmicament, ni per ric ni per pobre, simplement per la capacitat d'estudiar una cosa o una altra.

    De tota manera, si hi ha d'haver Pla Bolonya prefereixo començar directament la uni amb ell perquè sinó sempre tindré la pressió de que si repeteixo em canviarà tot...al menys així ja m'acostumaré a aquest nou pla d'estudis..no hi estic d'acord, però si repeteixo tot seguirà igual i no m'hauré d'adaptar als canvis.

    Bàsicament volia aclarar que tal com es protesta contra el Pla Bolonya sembla que no tingui re positiu i, al menys pel meu punt de vista, sí q té coses positives i s'ha d'esmentar en què estem d'acord i en què no.
    • PD.
      Èlia | diumenge, 1 de març de 2009 | 23:01h
      PD. Respecte el que he dit que per sospendre un examen no vol dir que no estiguem capacistats no volia dir q no hi hagi d'haver exàmens ni que es pgui aprovar sospenent-los, sinó q al menys amb treballs i evaluació contínua hi ha més coses d'on treure-hi notes que no només d'un simple examen. Evidentement s'han de fer exàmens i s'han d'aprovar.

      No em mal interpreteu ;)
      • Coses a dir tothom en té
        Sandra| Adreça electrònica | dilluns, 2 de març de 2009 | 00:33h











        Com tu Èlia crec que la avaluació
        continuada és una cosa positiva del pla Bolonya,sempre tenint  en compte la gent que no la pot seguir i donat
        una oportunitat d'aprovar encara que només sigui amb un examen i  sense seguir-la, per condicions laborals,
        perquè no tothom neix en un palau.


        Dit això m'agradaria dir que el
        pla Bolonya en aquest  "País",  no s’aplica correctament. Posaré uns quants
        exemples per aclarir-ho: les competències d’idiomes que es demanen són
        totalment incoherents amb el que els estudiants de batxillerat aprenen , a
        menys asclar que vagis a escoles privades perquè te’ls ensenyin(però bé estàvem
        parlant d’ensenyament públic). Igualtat amb la resta d’Europa, si es veritat
        que allà fan les carreres amb 3 anys i aquí em 4 oi? si això és igualtat
        llavors el 3 i el 4 són iguals? Perquè a casa meva no. Els graus es fabulosos
        graus que obligaran a fer màsters obligatòriament perquè sinó no ets res, bé si
        ets un graduat en coneixement d’alguna cosa. I per acabar no puc entendre el
        govern Espanyol(bé mai l’entès xd) com és capaç de eliminar carreres que són importants
        com les que es poden dir de lletres pures o carreres com Enginyeries existents
        potser no amb el mateix nom a Europa però existents (almenys tenen competències)
        com l’Enginyeria Informàtica, l’Enginyeria Química i tantes d’altres, algú saps
        si pensa el govern Espanyol, ja que dona competència a  carreres inexistents a la resta de la unió
        europea i aquestes no? M’oblidava de comentar de que si tant important és el
        pla de Bolonya perquè els professor no en saben res?, perquè s’estan fent plans
        d’estudis amb 3 mesos a si I si es tant important algú em pot dir a quants
        estudiants de les Universitats Públiques han preguntat si volien o no el pla de
        Bolonya ? A mi ja ús asseguro que no. O a quants els hi ha proposat de fer una
        taula rodona posant els pros i els contres del pla i intentant de que professor
        i estudiants facin el millor ensenyament possible? A mi tampoc potser es que
        ami mai em criden per res però no crec que sigui així



        En quan el tema de les empreses, bé es bo que una empresa t’ofereixi pràctiques
        o llocs de treballs per aprendre, el que no és bo és que una empresa et digui
        el que has de aprendre sempre, ja que la universitat forma a les persones per
        saber de tot des de la base. I alerta, no dic que actualment la universitat
        sigui el millor del món, no és així, però pel menys no tens una empresa que t’imposa
        que allò és el que has de saber i no hi ha res més que allò. No vull que
        controlin els meus pensaments que per ara són l’únic que és lliure aquí.


         


        Moltes gràcies, i ús demano una
        cosa llegiu el pla de Bolonya atentament (la lletra petita) i llavors opineu,
        ja que no  opineu pel que ús venen els
        rectors de les universitats, que després passa com a Girona que se’ns presenta
        el  seu Rei i llavors ens jutgen per
        tenir opinió.


         


        Perdó per haver escrit tat XD

        • .
          Èlia | dilluns, 2 de març de 2009 | 01:32h
          Clar, sempre s'ha de tenir en compte els que no poden. Però jo conec gent que ara també té el evaluació contínua sense Pla Bolonya, la meva cosina per exemple, abans estudiava sense "continuació" i després es va passar a evaluació contínua i els estudis li van anar molt millor, ja que 1r s'estressava molt amb els exàmens.

          Tant sobre el Pla Bolonya no en sé; no sé què demanen dels idiomes...però suposo que serà un nivell alt...doncs el meu anglès està pel terra xD Sobre els anys de cada carrera..no sé quants són aquí ni allà...bé, aquí sé que es volen passar a 4 anys la majoria de les carreres. El que sé és que el títol serà convalidable amb la resta d'Europa i això em sembla bé; però no sé quines diferències hi ha entre la manera de cursar les carreres aquí i la forma de fer-ho als altres països.

          Els màsters un altre tema que no he tocat...a mi em sembla bé tot el que es faci per tenir una bona formació, el que no em sembla bé és el preu ni la manera de pagar-ho ni de que no hi hagi beques sinó préstecs...

          Desaparició de carreres: També em sembla malament.

          Tot això de les taules rodones també em sembla totalment malament perquè fins a l'últim moment no hem anat sabent en què consisteix el Pla Bolonya, tant professors com alumenes..i és una vergonya.

          A mi tampoc em sembla bé la privatització de les universitats ni la parcial privatització ni el que sigui...

          Jo encara no estic a la uni, començaré l'any que ve; per això dic que a mi m'agafa de ple.
          • ....
            Sandra| Adreça electrònica | dilluns, 2 de març de 2009 | 21:06h
            No em volia dirigir a tu tranquila, el que passa que em posa dels nervis veure que la gent que el defensa, no en sap res realment, pel menys si em donesin arguments sòlits seria una cosa, per altra banda, crec que vosaltres més que mai tindrieu que saber em calaradat que és el pla Bolonya. La meva germana també comença l'any que vé a la universitat, i realment els que els hi han explicat, és patètic, realment es pensaven que la gent que estava allà tancada era perquè no té res més a fer, i no saben ni que fan allà. Es trist simplement que tothom deformi la realitat a favor dels rics, i no dels que realment volem un esenyament de qualitat.

            Espero que l'any que bé, no sigui molt dur, XD, i continua tinguent opinió que sinó et venen la moto i quan t'atrapa ja no en pots sortir.

            Que tinguis sort i no em referia a tu, el que passa que llengint el primer post em vaig indignar molt. jejeje

            Salut i LLibertat
            • .
              Èlia | dilluns, 2 de març de 2009 | 23:46h
              Clar que tinc opinió, a mi les masses de gent que segueixen un model sense criteri només perquè "està de moda" o coses així no m'agraden..jejeje ;)

              A mi del Pla Bolonya no m'ha explicat res ningú, m'he hagut d'enterar per a mi mateixa buscant informació, escoltant els mitjans de comunicació i preguntant als que estan informats...

              Jo tinc amics que estan a favor del Pla Bolonya i també els fa ràbia veure la gent tancada...però a mi m'és igual el que opinin ells perquè segueixo pensant el que estic dient aquí i a més ho saben.

              Per a mi, per molt que hi hagi gent a favor i que diguin que els que estan tancats no fan res, jo els recolzo i si estigués a la universitat també em manifestaria i no sé si em tancaria però podria ser.
  • Coses a dir tothom en té
    SAndra | dilluns, 2 de març de 2009 | 00:37h
    Ho sento per la identació, jeje em sap greu.
  • .
    ceskfreixas | diumenge, 1 de març de 2009 | 23:12h
    Hola, Èlia! Gràcies per participar, també! :)

    I no creus que l'avaluació continuada, que requereix un major compromís i dedicació al temps d'estudi i treball relacionat a nivell acadèmic, perjudica a aquelles persones que econòmicament no poden permetre's el fet de pagar una carrera? Ho dic perquè més temps dedicat a l'estudi vol dir menys temps dedicat a altres coses. I per les persones que vulguin pagar-se els estudis treballant, ¿no creus que això no és del tot complementari (estudiar i treballar)?

    A mi el que em fa l'afecte és que es prioritzen termes econòmics en general abans d'altres de molt més importants.
    • .
      Èlia | dilluns, 2 de març de 2009 | 00:54h
      Pfff..se m'ha borrat tot el que havia escrit...T_T Apa, torno a començar xD

      Sí, l'evaluació contínua vol dir dedicar-hi més temps però crec que s'hauria de trobar un equilibri entre la feina i l'estudi. En primer lloc, penso que no hi s'haurien de donar préstecs sinó bèques, com fins ara; perquè sinó surts de la uni i ja estàs endeutat. En segon lloc, crec que s'haurien de pactar moltes coses entre el sector laboral i l'estudiantil per tal de poder compaginar les dues coses fins i tot amb evaluació contínua, ja que penso que no és del tot incompetible. A més, també hauriem de poder triar si volem evaluació contínua o no.

      Malgrat el que acabo de dir, sempre he pensat que l'educació, des de les escoles brassol fins a les universitats, passant per tots els cursos intermitjos que hi ha entre elles dues, haurien de pagar-se ambi mpostos totalment, que de fet ja es fa però hauria de ser tipus com la sanitat pública, que ho paguem tots i ser "gratis". No s'hauria de pagar matrícula, ni material ni re de re perquè tot entraria dins els impostos. Llavors podeu dir que pujarien molt els impostos..doncs sí, però és que avui en dia això no es podria fer perquè primer s'haurien de remodelar tots els sistemes de l'Estat...i abaixar els preus de tot..no sé exactament com hauria de ser perquè aquesta és una situació suposada i imaginària, per tant tampoc puc dir amb exactitut com hauria de ser...Però tothom hauria de poder dedicar tot el temps que necessités per estudiar independentment dels diner, perquè, com hem dit: estudiar és un dret.

      Deixant de banda això. També tinc entès que el que volen amb el Pla Bolonya és controlar les hores que s'estudia a casa (que no sé com ho faran...com no sigui ficant una càmera a casa de cada alumne/a per veure què fa...) i això és una altra de les coses en les que estic en contra, ja que se suposa que ja som prou madurs per organitzar-nos el temps nosaltres mateixos i planificar-nos el temps d'estudi.

      També volen que l'assistència sigui obligatòria i passar llista...tant si l'evaluació és contínua o no contínua no s'ahuria de demanar assistència obligatòria perquè cada u de nosaltres ja sabem el que comporta no assistir a classe i sabem afrontrar les conseqüències sense necessitat de que ningú ens obligui a anara classe...si algú no hi va mai doncs ja s'ho trobarà...però és que ja som conscients de que si no hi anem tenim més facilitat de perdre el fil...ara només falta que ens diguin que enviaran un sms als nostres pares cada cop que faltem, com a l'ESO...

      Aquest tipus de control que ens volen fer tampoc m'agrada gens, cada u és conscient del que fa o deixa de fer. A més hi ha gent que sense necessitat d'anar a classe pot aprovar perfectament, per tant no sé perquè se l'hi hauria de negar el dret a examen per tenir X faltes.
  • .
    Magí | dissabte, 28 de febrer de 2009 | 14:31h
    Totalment d'acord. Encara que Bolonya tampoc sigui la panacea...
  • Cert, imprescindible
    sonia_bagudanch | divendres, 27 de febrer de 2009 | 23:54h
    Protestar, protestar de totes les maneres possibles. És l'únic que ens queda quan vivim en un context d'injustícia permanent i deliberada. Aquí trobareu una entrevista a en Tomàs, juntament amb l'Arnau Mallol.
     
    Tot el suport per en Tomàs! Ànims!

http://blocs.mesvilaweb.cat/media/ZmFjZWJvb2s=_197830_1_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/dHdpdHRlcg==_197830_4_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/bXlzcGFjZQ==_197830_2_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/eW91dHViZQ==_197830_5_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/c3BvdGlmeQ==_197830_3_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ym90aWdh_197830_1_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/aW5pY2k=_117352_4_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ymlv_117352_8_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/ZGlzY29ncmFmaWE=_117352_5_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/bWF0ZXJpYWw=_117352_3_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/dmlkZW9jbGlwcw==_117352_2_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Y29uY2VydHM=_117352_6_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ym90aWdh_117352_7_6512_1.png
.
Contractació - Telèfon Contractació - Correu electrònic

contractació i management:
679 51 42 67 (Sílvia) contractacio@ceskfreixas.cat


promoció i premsa:
669 21 26 83 (Lluís Bòria) tempsrecord@tempsrecord.cat
.

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 111 visites
  • Aquesta setmana: 3237 visites
  • Aquest mes: 13786 visites
  • Des de l'inici: 874005 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 309 visites
  • Aquesta setmana: 5357 visites
  • Aquest mes: 24434 visites
  • Des de l'inici: 727954 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats