frange |
Cinema |
dimarts, 20 de gener de 2009 | 16:09h
Un executiu gai de Wall Street, decideix deixar la feina, i traslladar-se al barri del Castro de San Francisco, per a fer un canvi a la seva vida i sortir de l'armari. Allà munta una botiga de fotografia, que ben aviat es converteix en un punt de trobada al barri, però descobreix també els recels de la gent del barri, i la repressió de la policia, fins que s'acaba convertint en un activista en favor dels drets gais, i més tard en el primer càrrec polític obertament gai, quan aconsegueix ser elegit regidor a l'ajuntament de San Francisco.
És una pel·lícula molt interessant no tan sols pels fets històrics que explica, i per la causa que defensa, sinó que també ho és per veure com una persona s'entrega en cos i ànima per la defensa d'una causa justa fins a les darreres conseqüències.
Títol original: Milk Nacionalitat: EUA Gènere: Biogràfica Any: 2008 Durada: 128 minuts Estrena a Catalunya: 9 de gener del 2009 Director: Gus Van Sant Repartiment: Sean Penn, Emile Hirsch, Josh Brolin, Diego Luna, James Franco, Alison Pill, Victor Garber, Denis O'hare, Joseph Cross, Stephen Spinella, Lucas Grabeel, Brandon Joyce, ZVI Howard Rosenman, Kelvin Yu Doblada al català: No Producció: Focus Pàgina web americana Pàgina web espanyola
...i en la pel·lícula es veu la manera de lluitar pels drets d'un grup desprotegit. I de quina manera una persona, tot i les grans dificultats, pot arribar a regidor, al marge dels partits més forts. EE UU és un país contradictori, com tots, més o menys, però les seves contradiccions són transparents. Una abraçada M A Moyà
M A Moyà