Correu Blocs | VilaWeb.cat
losanti | Món-Solidaritat | divendres, 7 de novembre de 2008 | 13:52h
En els posts anteriors he parlat de persones vulnerables i dins aquest col.lectiu també dels immigrants, no es pot subestimar però el risc que corre una part de la classe mitjana del país. En el cas de Catalunya és segurament aquest segment social el que sustenta  l'esquelet que possibilita una mínima cohesió i és el que també via impostos col.labora més decisivament en el finançament i manteniment d'un intent d'estat de benestar.


L'esforç del darrers anys del govern de la Generalitat en educació i també en determinats capítols de la despesa social són a hores d'ara insuficients, i ho seran més si continua la crisi i s'aprima la possibilitat recaptatòria. Per tant, és urgent i bàsic que a aquesta "bona voluntat" política s'hi afegeixi una ferma voluntat d'assolir un model de finançament suficient i adaptat a les nostres necessitats. I és aquí on entra la política i on veig més dificultats que l'actual govern doni resposta. El fracàs en aquesta negociació o l'acceptació d'un model, posarà en entredit la possibilitat real del model d'estat de benestar, d'integració de la immigració i basat en les classes mitjanes que és el que Catalunya va dibuixant en els diferents pactes nacionals aprovats fins ara.

És aquest model, juntament amb els signes i símbols, el que dóna identitat al país i això ara està en crisi. Una crisi, doncs, que en el nostre cas és també una crisi afegida.

 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats