VilaWeb.cat
andreumas | Cultura i comunicació | dijous, 30 d'octubre de 2008 | 17:43h
Avui s'ha fet públic que Badalona ha aconseguit ser designada Capital de la Cultura Catalana el 2010. La decisió del jurat ha estat salomònica i a la rival de la ciutat badalonina, la parròquia d’Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra) s'ha emportat la capitalitat del 2011.
Tot just l'alcalde i el regidor de Cultura estan fent ara la valoració d'aquest reconeixement en roda de premsa, segons indica l'Ajuntament de Badalona.
La fotografia pertany a la presentació de la candidatura fa unes setmanes i és d'en Jordi Gonzalo (El Punt).


Aquest és el contingut de la nota de premsa emesa per l'entitat organitzadora:

La ciutat de Badalona (Barcelonès), que amb 217.000 habitants és el tercer municipi amb més població de Catalunya, ha estat elegida com a Capital de la Cultura Catalana 2010. D’altra banda, la parròquia d’Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra) ha estat elegida com a Capital de la Cultura Catalana 2011. La parròquia és la divisió territorial d’Andorra. Està governada pel comú, corporació pública amb personalitat jurídica i potestat normativa local, que també pot presentar projectes de llei al Consell General  Parlament) d’Andorra. Els seus membres s’elegeixen cada quatre anys i inclouen un cònsol major, un cònsol menor i diversos consellers comunals.
Badalona 2010 i Escaldes-Engordany 2011 seran la setena i vuitena Capital de la Cultura Catalana després de Banyoles 2004, Esparreguera 2005, Amposta 2006, Lleida 2007, Perpinyà 2008 i Figueres 2009.El jurat que ha elegit Badalona 2010 i Escaldes-Engordany 2011 com a capitals de la cultura catalana ha estat constituït per Montserrat Casas, rectora de la Universitat de les Illes Balears; Anna M. Geli, rectora de la Universitat de Girona; Antoni Giró, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya; Francesc Xavier Grau, rector de la Universitat Rovira i Virgili; Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra; David Serrat, anterior rector de la Universitat de Vic; Francisco Toledo, rector de la Universitat Jaume I de Castelló; Xavier Tudela, president de l’organització Capital de la Cultura Catalana, i Joan Viñas, rector de la Universitat de Lleida.
El president de l’organització Capital de la Cultura Catalana, Xavier Tudela, va declarar en fer públiques les noves capitals de la cultura catalana que “Badalona i Escaldes-Engordany representen dues realitats diferents però complementàries del nostre espai lingüístic i cultural. Les seves capitalitats culturals serviran, sens dubte, per a fer aportacions molt positives al conjunt des d’òptiques diverses. D’altra banda, les seves candidatures han obtingut la màxima qualificació, reconeixement, valoració i consens”.

 

 

 

De la seva banda, l’alcalde de Badalona, Jordi Serra, va expressar que “la Badalona d’avui és una ciutat d’oportunitats i un espai de convivència cívica i de creixement personal i comunitari. És per això que el nostre govern aposta fermament per la cultura com un element social integrador. La capitalitat cultural ens ha de projectar com una ciutat dinàmica i generadora de projectes dins el context de la cultura catalana”.
El regidor de Cultura i Patrimoni Cultural de Badalona, Jaume Vives, va manifestar que “Badalona 2010 és un repte molt important. Hem de saber posar de manifest què és la cultura catalana del segle XXI en l’àmbit metropolità. Tradició i modernitat seran les gran línies de la nostra capitalitat de la cultura catalana”.
L’any 2011 la Capital de la Cultura Catalana arribarà per primera vegada al Principat d’Andorra. El cònsol major (alcalde) d’Escaldes-Engordany, Antoni Martí, va declarar que “la d'Escaldes-Engordany serà la Capital de la Cultura Catalana de tot el Principat d’Andorra perquè totes les parròquies del país i també el Govern nacional hi han donat el seu suport i tindran una implicació important. El nostre lema de la capitalitat serà “Andorra. Font de diversitat”. El conseller (regidor) de Cultura del comú d’Escaldes-Engordany, Pere Moles, va recordar que “a nivell parroquial hi havia una gran esperança d’assolir la capitalitat cultural. Estem preparats per a fer aportacions a la cultura catalana des de l’únic Estat del món on la llengua catalana és l’única oficial”.
En les properes setmanes se celebraran, a Badalona i a Escaldes-Engordany, els actes de signatura oficial de les seves respectives designacions com a Capital de la Cultura Catalana 2010 i 2011. La Capital de la Cultura Catalana s'adreça a tot el domini lingüístic i cultural català. Té com a objectius els de contribuir a ampliar la difusió, l'ús i el prestigi social de la llengua i cultura catalanes, incrementar la cohesió cultural dels territoris de llengua i cultura catalanes i, finalment, promocionar i projectar el municipi designat com a Capital de la Cultura Catalana, tant a l'interior com a l'exterior. El Parlament de Catalunya va donar el seu suport a la Capital de la Cultura Catalana, per unanimitat de tots els grups  parlamentaris, l'any 2004.
La Capital de la Cultura Catalana és membre del Bureau Internacional de Capitals Culturals (
www.ibocc.org), organisme que agrupa la Capital Americana de la Cultura (www.cac-acc.org), la Capital Brasilera de la Cultura (www.capitalbrasileiradacultura.org), la US Capital of Culture (www.culturalcapital.us) i d’altres projectes de creació de capitals culturals en preparació.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Juliol 2009 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris