VilaWeb.cat

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

 
isaacperaire | món estrany | dilluns, 27 d'octubre de 2008 | 21:42h
Altero l'ordre de temes que volia exposar aquesta setmana per una cosa d'extrema actualitat i que acabo de sentir a les notícies de TV3.

Com potser ja sabeu, es va fer públic que el President del Parlament va fer posar uns accessoris al seu cotxàs, per poder treballar més bé. Al cotxe hi passa moltes hores. Ha de tenir cotxe oficial? Sí. Ha de ser còmode? També. Hi ha de poder treballar? Així aprofita el temps. S'ha de ser curós? També. (hi ha més...)




El què em sembla lamentable és la situació. La ridícula situació. Quin poc nivell que tenim els catalans en general (o potser ho hem de reduir a la classe política i la periodística, perquè bàsicament és qui ho ha magnificat). Però clar, ho ha magnificat perquè els ciutadans comprem. Vull dir que sí, segurament és culpa nostra, de tots, que ens estem distraient amb tonteries mentre, per exemple, a Madrid la Presidenta de la Comunitat parla amb el President del Banc Central Europeu (per posar només un exemple). I quan, sense ser notícia a la premsa, el mateix govern de la Generalitat fa coses ben interessants i importants (segur que també de mal fetes).

Que ho faci e-notícies, o els mitjans espanyols parlin de l'afer del cotxe del Benach d'aquesta forma que ho han fet, ho entenc. Que ho facin segons quins altres, ja no m'agrada tant. Per altra banda, a la notícia feta per TV3 (ni a la majoria de llocs) no han pas destacat unes paraules que ha dit Benach, recordant que va ser el primer polític en fer públic el seu sou. I ho va fer sense complexos (llavors debatrem si és massa elevat o no, però no l'amaga). Una demostració més que s'aprofita el mínim per criminalitzar segons qui (què hagués passat si estéssim parlant d'un president convergent o socialista??).

Jo crec que Benach s'ha equivocat en fer la declaració d'avui, perquè magnifica la situació. A més, si ell i la Mesa del Parlament creien que milloraven la seva feina fent això, i n'estaven convençuts, doncs endavant! Potser mai s'havien invertit tant bé els diners per accelerar segons què. Jo crec que amb el sou que té, ja pot aprofitar les estones de viatge per treballar, i si per treballar necessita taula i no sé quins accessoris més, doncs endavant.

Hi ha molts altres temes importants al què s'ha de dedicar el President del Parlament de Catalunya (parlament regional). Encara que, com recordava López Tena, és un Parlament amb competències ridícules.

Aquí també arribem a.... el què ens cal és la Independència.

Ja està. Ja m'he desfogat.
Comentaris: 16
  • Pobre Benach
    Roger| Adreça electrònica | dimecres, 29 d'octubre de 2008 | 02:26h
    Estic d'acord amb tu, Isaac, aquest ha estat un altre gol que li han colat a Esquerra, quan hi ha exemples molt més fraglants d'ús nociu dels recursos públics (per totes bandes). Per denunciar això, he fet un gif animat que pots veure al meu bloc (http://barrageneral.wordpress.com). Espero que t'agradi!
    • Eis!
      isaacperaire | dimecres, 29 d'octubre de 2008 | 09:53h

      Ei Roger! Merci per passar-te i deixar un comentari. M'ha agradat el gif, és carregat de sentit, encara que algú també et pot dir que és demagògic (faig d'advocat del diable eh).

      És també interessant aquest article del director de l'AVUI. Cliqueu aquí. Ens orquestren una campanya anticatalana, i ens hi apuntem. Això ens debilita. Curiós l'article de la Montserrat Nebrera (diputada del PP); fa pensar. Cliqueu aquí. De fet, la xarxa està plena d'articles referents al tema que tractem, si és del vostre interès, perdeu-vos-hi una estoneta!

      Apa

  • Som un país collonista!
    Pau Font | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 16:29h
    Estic totalment d'acord amb tu. Perdem el temps amb collonades que no porten enlloc. Jo sóc d'esquerres i empresari i crec que a vegades falten dos pebrots als nostres dirigents esquerristes per dir: "Hem pres aquesta decisió perquè creiem que és el millor pel país" i no abaixar el cap com si haguéssin robat unes llaunes de refresc al supermercat i els enxampés la caixera. Si en Benach es disculpa, assumeix que estava aixecant-nos la camisa, i penso que no és així. CIU fotia el que volia i ningú aixecava la veu perquè s'ho tapaven entre ells. La gent d'esquerra, a diferència de governs anteriors, quasibé sempre que l'han "cagat", ho han reconegut, han rectificat i/o han dimitit. Massa transparència i poques ganes de defensar les seves idees amb seriositat i arguments.
  • Guaita que fan ara!
    AUDI | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 14:31h
    En uns dies, en que no sentim a parlar d'altra cosa que de crisi; dies en que els politics no paren de parlar de contenció i retallada en diferents camps, que depènen de diner públic, i que els principals perjudicats de tot aixó en serem els ciutadans de peu, que no oblidem, gràcies a nosaltres i als impostos que paguem es sustenta el país.
    Com a mínim podries considerar "desafortunat" que un politic es gasti nou mil i pico d'euros en una televisió i una taula pel cotxe.
    Un cotxe oficial de luxe, que bé podria ser un Seat i no un Audi, ja que de pas compliria alló que tant ens demanen els politics de fomentar el consum intern, i així donar feina a les ampreses i als treballadors de casa nostra.
    Dit aixó, tu creus que de veritat es necessaria aquesta despesa, tenint en compte que al nostre país hi ha hospitals, jutjats, col.legis etc... treballant de forma precaria per falta d'inversions de l'administració?
    Treballarà mes en precari en Benach sense una TV al cotxe?
    Com sempre, les teves paraules demostren que el teu terennà està totalment abocat al teu partit, i defenses absolutament tot el que fà i desfà. Per tu es mes important el partit que el país i el poble.
    El que m'inquieta mes, es el teu malestar perqué el fet hagi sortit a la premsa, (calia amagar-ho).
    Tu escrius a la rella, cuantes coses ens amagues...
    • aiguabarreig
      isaacperaire | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 15:13h
      És que jo no he barrejat peres amb pomes, i aquí has apuntat temes que m'interessen especialment.

      Tornat a llegir el comentari, treient-te prejudicis del damunt, intentant-ho reflexionar. Gairebé al principi dic "s'ha de ser curós". I estic d'acord amb tu, és desafortunat (ho accepto) que es gasti tants calers amb un cotxe, i més en aquest moment. També d'acord que podria anar amb un SEAT, però també confio que van amb AUDI per acords i ofertes que els surten millor (va explicar que des de que és President la despesa en la 'flota' automobilística s'ha reduit).

      El què volia transmetre jo principalment amb el meu comentari, és que ens estem distraient amb coses que no haurien de ser el nostre principal cavall de batalla. Ara mateix tu (que no sé qui ets) i jo estem parlant d'això en comptes de com podem seguir avançant cap a la independència i una millor justícia social.

      "Per tu es mes important el partit que el país i el poble"
      . Això ho dius tu. I suposo que ho deus dir perquè t'interessa dir-ho i fomentar-ho. Crec que he demostrat sobradament que poso el poble per davant de qualsevol altre cosa, però bé, tan és que digui com que no que segur que per tu, no ha estat així. Si vols, escriu-me un correu (isaacperaire@prats.mesvilaweb.cat) i quedem i en parlem. Com hauràs pogut tornar a llegir a l'escrit, qüestiono el sou del President (que el considero desorbitat). Ai làs! Ara què?

      En fi, gràcies per llegir el meu bloc, i per escriure-hi. Si una cosa no em fa por, és el debat i la diversitat d'idees. Ah, i espero el teu correu!
      • peres i pomes: al capdevall tot son fruites!
        Audi | dimecres, 29 d'octubre de 2008 | 14:22h
        Si aquesta "menudesa insignificant" ha transcendit als mitjans, i sobretot ha colpit amargament a la gent d'aquest país, es perqué tot plegat va mes enllà de l'anecdota.
        Al capdevall, te un significat molt mes profund i carregat de simbolisme que una persona "d'esquerra" gasti semblant quantitat de diners en un luxe totalment innecessari.
        Ja de fa temps es evident per tothom sigui del partit que sigui, que el paper d'esquerra al govern de la generalitat es merament simbolic, sense cap altre ambició que seguir tocant poder (i diner); sovint s'acusava Ciu de ser poc ambiciós en materia de país, ara esquerra fa el mateix, peró a mes mantenint com a president un senyor que de ben segur si una cosa no es, es catalanista i encara menys independentista.
        Ahir mateix el govern aprovava uns pressupostos austers i continguts, retallant inversions i despesa social; com vols que la gent no s'emprenyi si el president del parlament es gasta nou mil euros per caprici.
        Amb fets com aquest es demostra la feblesa d'un govern que s'aguanta amb pinces, i desgraciadament per tots acabarà molt malament.
        Les pròximes eleccións a la generalitat esquerra caurà estrepitosament per haver perdut ambicio i convertir-se definitivament en satel.lit del psc; el montilla guanyarà sense haver de menester els vostres vots, i Ciu es mantindrà a l'oposició; tot plegat un daltabaix al catalanisme politic, i catalunya una comunidad mes al mapa espanyol.
        No cal tenir una bola de vidre per veure tot aixó, només cal sentit comú i observar la realitat politica que vivim.
        Si des de la Jerc o les bases del partit no sou capaços de veure aixó, es perque, al capdevall us heu convertit en un mer instrument del partit que diu amén a tot el que un puigcercós fa i desfà pensant (com tu) mes en el partit que en catalunya.
        • és curiós
          isaacperaire | dimecres, 29 d'octubre de 2008 | 17:15h
          És curiós que sàpigues més tu que jo del què realment penso jo.

          Et llogaré com a assistent. Snif.

          Ara, algunes de les reflexions les comparteixo.
          • curios no; sentit comú...
            Audi | divendres, 31 d'octubre de 2008 | 14:22h
            Si no vols que la gent sàpiga el que penses no escriguis en un bloc. O es que escrius quelcom diferent penses?
            • ¿?
              isaacperaire | divendres, 31 d'octubre de 2008 | 14:33h
              Em coneixes poc. En el bloc hi escric obertament, sense amagar-me de res. Si m'hagués d'amagar d'alguna cosa, escriuria amb sobrenom (per exemple, AUDI).

              Sort

              PD: et repeteixo la meva invitació a escriure'm un correu: isaacperaire@prats.mesvilaweb.cat
              • Audi A8+tv+taula+reposapeus+poca vergonya= Benach
                Audi | dissabte, 1 de novembre de 2008 | 16:41h
                Doncs si tot el que escrius en aquest bloc es el que penses i no t'amagues de res; deixa'm dir-te que llegint els articles que publiques, no tinc mes remei que ratificar altra vegada que estàs totalment entregat al teu partit i no al teu país.
                La guerra de banderes que volies encetar amb els de la JNC, modificacións de la realitat adaptades als teus interessos i als del teu partit que publiques en aquest bloc i a la rella, etc etc... demostren el teu "talante".
                Dic "talante", perqué al capdavall tu, i molts com tu us heu convertit en els lacais de'n zapatero, i en un futur proper, en els culpables de l'ensorrament del catalanisme politic.
                Per cert, podries respectar el meu anonimat, tots bé respectem el teu en molts articles que escrius a la rella (i no van signats).
                • què vols?
                  isaacperaire | diumenge, 2 de novembre de 2008 | 11:38h

                  Deixem-ho aquí. Perquè veig que tu ja ho saps tot, per tant, no cal rebatre-ho.

                  Respecto el teu anonimat, però no ho comparteixo. Estem en desigualtat de condicions. I tu em diràs que no, però jo treballo per a la igualtat d'oportunitats (i per a les oportunitats d'igualtat).

                  Gràcies per seguir amb freqüència el bloc, i per mirar-te'l amb esperit crític. Ara només t'hi falta afegir l'adjectiu constructiu.

                  Sort

  • No hi estic d'acord
    Emili| Adreça electrònica | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 14:29h
    Sóc votant d'ERC des de sempre pràcticament, però hi ha coses que em superen. Realment creieu que Benach farà molta feina al cotxe oficial? Sinceramnet crec que els cotxes oficials ni tant sols haurien d'existir. Després reclamem que fem servir el transport pucblic! Quan arribem al poder tots som igual... Tant els d'ERC com els del PP, en això, malauradament, no ens diferenciem.
    • l'existència dels cotxes oficials
      isaacperaire | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 15:18h
      És complicat poder determinar si és imprescindible o no tenir cotxe oficial. També crec que en molts casos podrien anar amb transport públic i no el fan servir. També he de dir que no tinc prous coneixements per saber si la feina que fan els que porten cotxe oficial en quin grau els és totalment necessari.

      Una cosa sí que és clara, és que el cotxe no va lligat a qui mana, sinó que està establert pel càrrec que ocupen.
      • No hi estic d'acord
        Emili| Adreça electrònica | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 15:32h
        Sí el cotxe va lligat al càrrec que s'ocupa, ara que manem per què no ho canviem, si realment ho veiem una despesa innecessària i inútil? I et torno a demanar la teva opinió franca, sense partidismes com faig jo: creus que al cotxe qualsevol polític, sigui qui sigui, hi fa molta feina, a no ser que sigui amb el simple telèfon mòbil? Fan viatges en cotxe de moltes hores que els permet aprofitar el temps per treballar? Podem ser d'un o altre partit polític, però no cal que siguem uns il·lusos.
        • Francament
          isaacperaire | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 16:03h
          Francament, Emili. Jo pel què puc parlar és que quan vaig amb cotxe (el meu, conduint jo) aprofito el temps si puc. Però clar, conduint no puc fer massa res: escoltar la ràdio (per posar-me al dia), telefonar (amb el mans lliures, és clar...!). Entenc (i no ho sé) que anant amb cotxe que condueix algú altre pots aprofitar encara més el temps (utilitzar l'ordinador portàtil, fer notes, etc). També s'ha de dir que anant amb tren o autobús també va bé fer feinetes...

          Ara que manem per què no ho canviem? Doncs no ho sé... Suposo que no és fàcil.

          Que no sembli que defenso els cotxes oficials eh, però és un tema que s'usa fàcilment per fer-ne demagògia i no en tenim prou informació (almenys jo).

          Gràcies Emili

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829