Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
ebenach | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 18:19h

Arribo al Senat francès on em correspon intervenir com a president del Parlament. Truco a la meva cunyada que viu a París i el primer que em comenta és el tema del cotxe. Les notícies avui ja no tenen fronteres. Corren i ho fan molt de pressa. I el problema és que corren tal i com surten. La informació que surt del diari ABC és inexacte i falseja el cost del vehicle oficial que uso com a president del Parlament, tot incrementant-lo.

He rebut molts missatges, sms i correus sobre la falsa polèmica, i n’he rebut en totes direccions. Tot i que penso que en aquesta qüestió cal una profunda reflexió institucional, no me’n puc estar d’escriure aquest bloc, precisament per deixar clar algun concepte.

(Continua)


Les meves tasques com a president del Parlament exigeixen l’ús de determinades infraestructures, d’acord amb les normes de funcionament de la institució i que, en cap cas, poden ser considerades un caprici personal. Per tant aquest és un tema del Parlament, i el mateix Parlament haurà de reflexionar i donar les explicacions que consideri convenients.

És curiós perquè parlem d’una decisió, la de renovar el parc mòbil de la Cambra, que es remunta a un any enrere i que ha representat un estalvi molt important de recursos. Però això ja es valorarà i s’explicarà. Com potser també s’haurà de valorar el fet d’haver pres una decisió sense preveure els possibles efectes d’una crisis, que en aquells moments només s’intuïa i, fins i tot, era negada per alguns.  

Però mentrestant, vull deixar clar que aquesta qüestió no es pot personalitzar i que les institucions catalanes han de quedar per damunt de polèmiques demagògiques partidistes.

Comentaris: 58
  • tenint en compte salaris...
    ef| Adreça electrònica | dilluns, 3 de novembre de 2008 | 19:27h
    Si tenim en compte els salaris que comporta un càrrec com el seu (que vora els 13000 Euros al mes), més les despeses addicionals, crec que Catalunya està fent un dispendi que justifica la crítica. Hi ha pocs polítics i càrrecs a Espanya que guanyin el que vostè o el Sr. Montilla (com vosté sap, perque fa poc temps es publicà la comparativa).

    Potser és un avantatge laboral tots els extres que inclou el vehicle. I vosté creu imprescindible mantenir la residència tan lluny. Però... està justificat? és adequat? Per fer la nostra feina, tots volem els màxims avantatges: però la legislació laboral no és tan "amable" amb la gent del carrer. Ens demanen mobilitat per a ésser competitius, ens demanen moderació salarial i austeritat en la despesa...  i, quan hi ha crisi, tots hem de donar exemple. Creu vostè que n'hi ha hagut aquí, d'exemple? Per a un treballador, pot resultar indignant,.. Per a un empresari, curiosament, encara més: invita al cinisme més absolut.
    No discuteixo l'estalvi que pugui haver suposat renegociar el contracte. Tot i això, la imatge se'n veu ressentida.


  • Amb els diners dels ciutatans catalans
    Gonzalo López Baigorri| Adreça electrònica | dijous, 30 d'octubre de 2008 | 17:50h

    Muy Sr. mio:

    Me dirijo a usted en román paladino, como lengua coóficial de Cataluña que es. Soc de Madrid pero la meva llingua es el castellá, y por tant com es oficial puc parla sense problemas en aquesta llingua que voste parle igualment. Qualsevols puc contesta igualment en castella que en catalá.
    Me dirijo a usted con poca fe, pues ya hace tiempo no me inspiran los políticos "res més" que escepticismo y desconfianza.
    Aunque sea usted valiente por tener su blog abierto, y quiera usted parecer honesto en el intento, por dar sus explicaciones de porqué el gasto del dichoso coche oficial, sepa que en tiempos de crisis hay que ser no sólo honesto, sino parecerlo. Guardese usted de la prensa, porque si les dá motivos lo tamizaran como un gazpacho andaluz. Cosa que ya han hecho, aprovechando el viaje para poner a "caldo" y con motivo, no sólo a usted, sino a colegas suyos que con desvergüenza atentan también contra el bolsillo de los contribuyentes. 
    Dé usted ejemplo, y dejese de retórica de salón de reino de taifa, que cualquier día no van a tener bolsillo donde rascar si siguen por esa senda suntuaria.
    Aún representando al Parlamento de Cataluña predique usted con el ejemplo, más cuando es usted de izquierdas, y no se escude en la digna y necesaría representación, que con un modelo más sencillo habría resuelto.
    Ya se sabe que tirar con polvora ajena no cuesta, pero al tiempo pagaran ustedes con sus excesos, en el amplio sentido de la expresión, el descredito continuado que van sumando. Consideran a los ciudadanos como un simple medio para alcanzar sus metas, y no como un fin a quien defender en sus intereses. Desprecian a quien les hace critica, defendiendose furibundamente o dando vanos argumentos, sin dolerles en absoluto. Los culpables al fin y al cabo somos nosotros que manipulados con votar cada cuatro años elegimos a quien no nos defiende ni dice verdad, más que la que le interesa. Por supuesto no le deseo mal alguno, pero tampoco suerte con la forma y el fondo que tiene al tomar sus decisiones.  

    Agradeciendo su atención, reciba un cordial saludo.
    Atentamente .
    Gonzalo López Baigorri
  • Ni televisió al cotxe, ni cotxe, ni Parlament, ni Catalunya.
    tip | dijous, 30 d'octubre de 2008 | 13:05h
    Als qui han llançat la notícia no sembla que els molesti que el cotxe del President del Parlament de Catalunya tengui televisor, sinó el fet que el logotip d'Audi evoca les ditades de sang de la senyera i que Catalunya té un Parlament, on s'ha vist mai. I un grapat de catalans -si les coses són com semblen- van i mosseguen l'ham, per manca de sentit d'Estat, entre altres motius. Que investigui el periodisme espanyol de l'ABC els estris i serveis que li pagam al rei seu, la feina del qual cal qualificar de presumpta, a veure quants milions de ciutadans, entre catalans i espanyols, s'indignen.
    Senyor Benach, rebeu una salutació cordial des de Mallorca.
  • Explique y aclare...
    Antonio Bofarull | dijous, 30 d'octubre de 2008 | 11:57h
    En primer lugar, le escribo en su otra lengua, el castellano, lengua TAMBIÉN oficial y propia de Cataluña. Y aquí el comentario.
    Sí, claro, es muy fácil tirar balones fuera y decir ahora que esos "malvados españoles", con su "brunete mediática" quieren hacerme daño... Pues no, Sr. Benach, no escurra el bulto. A mí me parece estupendo y deseable que vd. utilice todo tipo de herramientas electrónicas para el buen ejercicio de sus funciones, ojalá fueran más los que pudieran utilizarlas puesto que me temo que de conocimientos informáticos, como de idiomas, andan un poco cortos en el Parlament. Pero ese no es el tema. Sr. Benach, se ha de ser sumamente escrupuloso y cuidadoso cuando se trata de DINERO PÚBLICO. No es de recibo que en tiempos de crisis se gasten unos cuantos miles de euros en ciertas cosas que, vd. lo sabe, no son imperiosamente necesarias. ¿Tele en el coche?, ¿reposapiés?... Lo malo, claro, es que tal vez vd. cometió un "pecadillo venial" pero tal y como van las cosas... Piense vd. en la millonada que se está gastando en propaganda institucional, en abrir esas pseudo-embajadas aquí y allá y que TODOS sabemos que no sirven para gran cosa. Si le suma a todo ello que algunos colocan a la familia (Apeles Carod...) y, que todos sepamos, no sabemos que curriculum tiene ese señor para hacerle acreedor tal puesto. En fin, tal vez el momento no fue el más idóneo para ese "tuneado" de su coche oficial. Con todo, por favor, explíquese hasta la saciedad, no deje ningún resto de duda, presente facturas y demás. Y, si al final, entiende usted que no hizo bien, pues presente la dimisión, vuelva a su casa y con ello habrá ganado mucha dignidad y respeto. Algo de lo que la clase política actual carece.
  • No cal fer-hi tant soroll!
    Oriol Martínez Cervera| Adreça electrònica | dijous, 30 d'octubre de 2008 | 00:59h
    No entenc com perdem tant el temps amb tot això del cotxe del Sr. Benach.

    Personalment no sóc admirador seu, ara bé, opino que si vostè és el President del Parlament, i ens suposem que dedica molt de temps a estar dins del cotxe, que menys que tingui un bon cotxe, ben preparat i ben dotat per poder-hi treballar.

    No perdem més el temps en això... tots els nostres minuts junts discutint d´això a la feina, a casa, al cafè,etc... són econòmicament més cars que el cost de 10 cotxes com aquest. 

     
  • Recolzament
    Josep Cortada i Presas| Adreça electrònica | dimarts, 28 d'octubre de 2008 | 12:34h
    Entenc, Sr Benach, que hagi de donar explicacions, però no el demanar perdó. No ha fet res mal fet. Té la meva consideració i recolzament.
  • ...
    Jordi | dilluns, 27 d'octubre de 2008 | 21:30h
    Estic d'acord amb vostè, president Benach. Quina polèmica més trista, i quin país de pallassets que tenim... clavi-li un clatellot a en Saura de part meva, i digui-li que no es gasti tants quartos en feng-shui.
  • A8
    Miquel| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'octubre de 2008 | 12:00h
    Senyor President, francament, m'esperava una altra cosa de vostè. Aviat s'adonarà que amb aquest apunt no n'hi ha prou ni molt menys. I com més tardi a agafar el toro per les banyes més costarà d'apaivagar aquest allau de descontentament col·lectiu.
  • encara no hem cobrat les dietes d'abril (Generalitat)
    Antoni| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'octubre de 2008 | 00:14h
    M'agradaria que en aquest bloc l'Ernest hagués exposat amb més detall això dels extres, com també el seu cost, per evitar mals entesos.

    Mentre no s'expliqui amb detall desconfiaré (encara una mica més) com estant anant darrerament les coses a la Generalitat (serà que contra Convergenencia víviem millor?)

    Aprofito per dir que a casa (treballem a la Generalitat) hem de posar OBLIGATÒRIAMENT el cotxe particular per fer els despaçaments (en horari laboral per assumptes laborals). Encara no hem cobrat les dietes des del mes d'abril, les quals es paguen a 0,23€/Km.  Crec que el Sr Benach també hauria de posar el seu cotxe particular, a 0,23€/Km i cobrar amb el mateix endarreriment que nosaltres.

    Salutacions

    Ton (pare de la Vinyet, P4, Montsant, Reus)
  • Una bona explicació
    Medrán| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 23:31h
    Gràcies President per fer servir un mitjà com aquest per explicar la versió real dels fets i poder contrarrestar la informació que ens ha fet arribar els mitjans tradicionals.
  • Resposta
    Anna| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 22:15h

    Exacte, diguis que sí, total que seran 20.000 euros per uns parlamentaris que tenen la llei de dependència sense finançament però mentre tant obren ambaixades per l’estranger.

  • alguna cosa han de fer....
    català | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 14:26h
    alguna cosa han de dir per fer merder. Per cert quan tornis de madrid no passis per Perpinyà, que encara s'inventaran alguna... poca feina tenen i per desviar d'altres assumptes qualsevol cosa cola.
  • Sobre els extres de cotxe i altres aspectes relacionats
    David (MALLUS)| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 13:08h

    És interessant que un personatge públic (en aquest cas, un polític), tingui un blog personal, on hi pugui dir la seva sobre aspectes de l'actualitat, o bé explicar coses que normalment no surten a les entrevistes.

    Pel que fa al tema estricte de la reforma, atès el nombre de quilòmetres que es fan amb el cotxe, em sembla una inversió que s'amortitza ràpid (és una autèntica oficina sobre rodes).

    Ara bé, el que ja no em sembla tan correcte és que vostè, sr. Benach, hagi de fer cada dia viatges d'anada i tornada a les comarques tarragonines (Reus), pagats pels contribuents, perquè s'ha entestat a seguir vivint allà, per comptes d'agafar-se un pis a Barcelona. Senzillament, això sí em sembla un caprici personal, un caprici que no hauria de ser pagat pels contribuents.

    Potser les meves informacions són errònies, i vostè realment no fa cada dia un viatge d'anada i tornada tan llarg. Perquè és comprensible que vostè volgui estar amb la seva família. Peró les obligacions professionals, de vegades, ens imposen servituds com aquestes...i pensi que cada cop que vosté fa un desplaçament amb el cotxe oficial, a part de pagar el combustible, ha de mobilitzar el xofer i els escortes. I això també són diners. Uns diners que, no ho oblidi, no són seus, sino del sofert contribuent.

    Pensi en això, si us plau, cada cop que agafi el cotxe per anar amunt i avall.

    Salutacions.

  • pilotes fora
    marc| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 13:06h
    vingui del ABC o del Avui, un televisor per el cotxe oficial no es justificable. De fet jo ja trobo difícil de justificar un cotxe oficial. Ens hem d'acostumar a que les critiques als nostres politics son absolutament necessaries i no suposen un atac al nostre país,tal i com alguns ens voleu fer creure.
  • l'audi A8
    Guillem Solà| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 12:43h
    Més enllà de demagògiques partidístiques haurà d'entendre vostè que el tema del cotxe oficial l'esquitxa de ple. La conjuntura econòmica en aquests moments no està per "necessitats" d'aquesta índole i menys quant tots sabem que un cotxe luxós és sinònim de poder i posició social, res més. No dubto que amb aquesta flota de vehicles s'estalviaran molts recursos, però potser hauria estat més encertat un vehicle "ecològic" per donar exemple

    Tan criticar les despeses que suposa la família reial espanyola, no voldrà vostè que el fiquin al mateix sac?
  • no pot ser....
    Sergi | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 11:06h
    Vagi per devant que soc votant d'esquerra.
    I vagi per devant que ningú no se li escapa que aquesta noticia s'ha filtrat amb interés partidista i amb intencio de perjudicar-lo a voste, a Esquerra, i als catalans.

    Això no treu que sigui obscé.
    És obscé el sou que vostés cobren. No sols vosté com a parlamentari o president del congrés. Qualsevol dels politics.

    Es delirant que demanin fomentar el transport public i facis servir Audis A8. Se'ns en fum que estalviin per fer servir leasing. És una vergonya que facin servir cotxes de luxe. És una vergonya que guanyin tants diners i paguin tant pocs impostos. És una vergonya que a mes cobrin dietes.
    És una vergonya tinguin telefons gratuits, i connexio a internet gratuita.

    Simplement es una vergonya per a la democràcia i un menyspreu a la resta de treballadors que guanyin tants calers i tinguin tants privilegis.

    Volen recuperar la dignitat?  Seriosament? VOlen que la gent no pensi que estan al poder per guanyar diners?? Volen fer un favor real a la democràcia?

    La resposta és fàcil, ben ben ben senzilla.

    COBRIN EL SALARI MINIM.

    es la unica manera que la gent cregui que estan al seu càrrec per ajudar la gent i no per omplir-se les butxaques.





  • gestión de compras
    Philipp Lacambra| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 10:35h

    Apreciado Sr. Banach


    por mi parte considero que disponer de los elementos adicionales en su vehículo oficial que mencionan en los diarios me parece adecuado y correcto por el cargo que ostenta.


    Desconozco sus procesos de compras y los procesos vinculantes de liberación/aprobación pero como experto en compras si que a primera vista el importe aprobado parece algo elevado.

    Por lo tanto es cierto que la cuestión no debe de tratarse a nivel personal y/o cargo, pero si hay que revisar las políticas/normativas de adquisición.


     


    saludos cordiales


    Philipp


     


     


     


     

  • Cal donar explicacions dels fets públicament...
    Pere Giménez i Coret| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 03:02h
    A part de convocar sesió extraordinaria al Parlament, potser caldría que al menys en el seu blog donés a coneixer qué es el que s'ha fet al seu cotxe oficial i les raons...
    Així tot estaría clar i no hi hauríen expeculacions.
    De totes formes, té el meu suport incondicional.
    Visc a Xile i segueixo tot el que es noticia a Catalunya.
    Salutacions.
    Pere Giménez.
  • Polèmica partidista?
    CapProblema| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 01:57h
    Molt Honorable senyor, creu que es pot escapolir del tema utilitzant el vel de la "polèmica partidista"? Una televició, un reposa peus i una taula en un cotxa, ja de per sí luxòs, per els imports publicats son "determinades infraestructures" al servei de la institució? Demani disculpes, així engrandirà el seu prestigi, cosa que segurament no aconseguirà amb publicacions com "Paraules del President" que en un poc prudent exercici de messianisme s'expossa a la botiga de "gadgets" del PArlament. Demani disculpes.
  • S´ha de tenir cap
    Marta| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 01:46h
    Jo no entenc perquè t´has malvaratat els 9000 euros en el cotxe, ni tampoc per què heu hagut de canviar els models dels cotxes, abans eres VW Passat, ara per què Audi A8? Hi ha molta diferència de preu entre els dos models, és que no van bé els Passat?
    És tan important tenir una televisió al cotxe, no és un caprici? Jo viatjo molt i no en tinc. El reposa-peus és de vital importància? No sé, la meva humil impressió és que aquests "extres" és podien evitat, i més en aquesta època de crisi que moltes famílies estan passant misèries. Per finalitzar a Espanya hi ha més presidents de Palaments autonòmics, tu realment creus que tots tenen el cotxe tan ben equipat com tu? Hauríeu de pensar més en els ciutadants, més ajudes socials, i no tan en el vostre benestar.
  • Crisis?
    Francesc Matas| Adreça electrònica | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 01:11h
    Benvolgut sr. Benach,

    quan tots els ciutadans ens les veiem de tots colors per afrontar la crisis que està patint el nostre país, llegeixo amb gran disgust que el President del Parlament de Catalunya tenint una molt bona oportunitat de donar exemple reduïnt la despesa pública fa tot el contrari incrementant la despesa en cotxes oficials fins a punt sincerament escandalòs.

    Sapiga que té tot el meu rebuig per aquesta actuació i que en les pròximes eleccions aixi ho faré constar en la decisió del meu vot.

    Espero que fins aleshores moderi la seva actuació i tingui present que el cotxe en què realitza els viatges oficials els paguem tots els catalans amb el nostre treball diari moltes vegades en condicions molt diferents a les seves.

    Rebi una salutació cordial,

    Francesc Matas
    Ctra. Ribes, 36
    08591 Aiguafreda
  • endavant!
    Marc | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 23:58h
    En un país normal amb sentit d'Estat, això no haguera estat polèmic ni s'hauria generat la dinàmica mediàtica que s'ha generat.
    endavant!
  • tant ha canviat?
    josep maria guinovart i grau| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 23:48h
    Molt Honorable Senyor, fa cosa d'uns 30 anys. poc més o menys, vostè i jo parlavem sovint. En aquell temps vostè era funcionari del departament de transports i jo trevallaba a una gestoria de Tarragona. Llavors Vd. era una persona inquieta que volia impulsar una colla castellera a Reus (jo com a "pelecanyes" m'encantava recordar-li la manca de tradiciño de Reus) i em resultava una persona propera, parlavem la mateixa llengua i pensavem de forma similar. Guardo un molt bon record d'aquells temps i les xarrades que mig d'amagat Els seus companys -tret d'un- eren funcionaris de l'antic regim i vostè representava  l'aire fresc que es començava a respirar.
    Ara quan llegeixo aquestes noticies que parlem d'ostentació i capricis, sincerament em saben greu. Per això pli pregunto, tant ha canviat? La institució del Parlament de Catalunya pot fer-lo canviar tant?
    Ben atentament
    Josep Maria Guinovart
  • Incoherències i inconseqüències
    Anònim | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 23:47h
    Vostè s'atreviria a assistir a algun acte relacionat amb el canvi climàtic i l'escalfament global, amb un Audi A8 de 350 CV a la porta?
    A qui pertoca eradicar l'obsolet concepte de "classe política" i convertir el polític amb un ciutadà més, igual que un cirurgià, un administratiu, un operari, o un arquitecte? Qui espera que ho faci? el PP?
  • Donar exemple
    John Smith| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 23:30h

    Em sembla excesiu el que vosté tingui que anar amb un cotxe de 90.000 euros i més en moments de crisi com l'actual.


    Diu que necessita "determinades infraestructures", vol dir que el President de la Caixa y de la Generalitat que tenen un càrrec molt més important que el seu també les tenen?


    De fet, ja em sembla pecaminós que utilizi un cotxe tan car, es clar, que també trobo excesiu que hi hagi 300 persones que son "alts carrecs" de la Generalitat tinguin cotxes amb càrrec a pressupost. Si vostés els politics tinguessin realiment dignitat anirirn amb el coche de sempre i facturarien els km com fan molts empleats d'empreses privades d'aquest pais.

    Potser doncs, el que volem saber els ciutadans d'aquest país, es el veritable cost de tota aquesta parafarnaria de cotxes dels alts carrers. Ho faran públic?


     


     

  • L´exemple del President del Parlament davant de la crisi actual
    Edorta Moreno Ribera| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 23:01h
    Sr. Benach

    En el cas que les informacions publicades per alguns mitjans de comunicació sobre el cost del renting del cotxe que usa vosté, els complements afegits, no sigui veridic li demano que la mesa del Parlament es presenti i faci la denuncia oportuna, de totes formes a la mateixa manera com ciutada Barceloní dels pocs que encara la politica m´afegeixo a la propòsta realitzada desde el lider de ICV-EUA, Conseller d´Interior i Relacions Institucionals i Participació Sr. Joan Saura, que vosté o qui correspongui comparegui a la Cambra l´abans possible.

    Edorta Moreno 
     
  • L'A8 nou
    Anna| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 22:53h
    Sr Benach, com a mínim, la renovació del cotxe en aquests moments, és inoportuna, per no qualificar-la d'una altra manera.
    Entenc que necessiti un cotxe per les seves funcions, però cal un de gama tan alta i amb unes prestacions tan "formidables". A França,pex, gent molt important fa servir el metro i no li cauen els anells per barrejar-se amb els contribuents.
    El diner públic és de tots, tots estem pagant les pensions, els ajuts de tots tipus, els subsidis d'atur, la despesa sanitària etc... I tots hauríem d'exigir una millor administració dels nostres impostos.
  • ESQUERRES?
    Rosa| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 22:10h
    Tot el que vulguis, sempre es poden trobar mil justificacions pel que fem però cal, amb diners públics, fer una despesa com aquesta?, sobretot venint d'una persona que es diu d'esquerres? perquè aquestes coses confonen, o potser ja ni els gobernants teniu clar què vol dir ser d'esquerres? això fa mal eh! Ernes, molt mal.
  • Amb tots els respectes,no m'ho crec.
    Alex | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 22:02h
    Amb tots els respectes cap a la instutució i a la seva persona , no crec que la renovació del parc mòbil hagi esdevingut un estalvi de recursos.Donats els temps de crisi que corren i donada la precarietat de les economies domèstiques de gran part dels ciutadans,trobo aquesta decisió poc encertada de cara a la imatge de la classe política.Potser la meva reflexió es producte del meu esperit pragmàtic i auster:sempre he opinat que mentre una cosa faci servei no es oportú canviar-la.De debò un cotxe nou és una eïna necessària per a una correcta gestió?No ho se pas.La percepció de gran part dels catalans és que el Parlament es gasta diners en coses que no els repercuteixen directament.
    Amb tot i això,rebi la meva cordial salutació,ja que el meu vot fa temps que l'ha perdut.
  • De polèmiques interessades?
    Paquale| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 21:18h
    Voste diu "aquesta qüestió no es pot personalitzar i que les institucions catalanes han de quedar per damunt de polèmiques demagògiques partidistes". És així però per sobre de les institucions estan les persones i mes en temps de crisi. I després hi ha persones de diuen que tots som iguali. Quina ironia.
  • NO AMB ELS MEUS DINERS!!!
    tyon| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 21:11h

    NO AMB ELS MEUS DINERS!!!
    Tenim massa polítics, massa consellers, massa informes, massa cotxes i massa despeses supèrflues.
    Tenim massa atur, massa pobresa, massa impostos, massa multes, massa peatges, massa delinqüència i massa inmigració.
    I els polítics senyor Benach esteu per a SERVIR al poble, no per a SERVIR-VOS del poble.

  • LES MANERES
    LLUIS COSTA| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 21:07h
    Sr. Benach les maneres dels politicos són tan ò mes importants que les seves accions, no critiquem les institucions ,critiquem a les persones i la contencion econòmica tindria de ser  utilitzada en tot moment amb crisis i sense crisis i tingui present que el fet que accions com aquesta surtin a la llum publica no són demagògia sinó tranparencia, lament profundament el dany que fan a la institucion al seu partit i al propi sistema democratic,per cert utilitzar cotxes almenys fabricats a Catalunya seria benvingut i contenir la despesa al màxim també ,a l'hora de votar no oblidarem aquest flash l´hi  asseguro.
  • cojete un seat
    tomas | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 20:08h
    y yo como parte del que te paga el sueldo tengo derecho a opinar  y pensar que se ha pasado tres pueblos,por lo menos un poco de modestia y reconocer que uno se ha equivocado.un saludo.del pueblo mosqueado.
  • Polèmica
    Pere| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 19:30h

    Benvolgut senyor Benach,

    Crec que les seves explicacions deixen molt que desitjar, i queda el dubte de si realment era necessari les mencionades reformes en el seu cotxe oficial.

    Seria convenient que justifiques d'una manera més precissa quin tipus de millores ha realitzat en el seu cotxe oficial, quan li ha costat i reflexiones si són o no necessaries.

    Cordialment

  • El telefono tambien...
    r.bibiloni| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 19:25h
    " Truco a la meva cunyada que viu a París i "... Haga usted un ejercicio de memoria y honestidad, despues apostemos juntos a que tambien pagué yo una pequeña parte de esa llamada. Asi nos van las cosas.
  • el seu cotxe i la llei de dependencia
    Verónica| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 18:50h

    Sr. Benach,

    Sóc una noia de Barcelona de 27 anys amb mobilitat reduïda. Vull expressar-li la meva indignació i malestar, davant la possibilitat de que posposin, per el moment, les ajudes per els menys dependents. Ja que a mi m’han valorat amb un gray 2 nivell 2. I l’únic que puc fer, amb bastant dificultat i sense l’ajuda de la meva mare es rentar-me les dents. O sigui que penso que no haurien de desaparèixer ni endarrerir aquestes ajudes tan importants i necessàries per una família qualsevol d’aquestes característiques o similars. Ja que un malalt d’aquestes característiques o semblants tenim unes despeses bastants elevades, que no es poden posposar ni endarrerir com volen fer ara amb les ajudes de la llei de dependència.  I ara sobre surt la noticia de lo del seu cotxe. Però per el seu cotxe no estem en crisis ni res de res. Jo crec que vostè si està fem demagògia amb el seu cotxe. Si us plau, una mica de seny.

  • 'Ús d'infraestructures', cotxes d'alta gama i algunes reflexions
    eva| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 18:35h
    Senyor Benach,

    És ben evident que vostè necessita un cotxe oficial, disfressat on no sota el nom d'infraestructura. També és ben evident que molts ciutadans d'aquest país troben feina a una ciutat diferent de la ciutat on viuen, com vostè, i s'hi traslladen perquè no es poden permetre de tenir un Audi A8 d'alta gamma per anar i tornar cada dia amb xofer. Naturalment, això és més fàcil de fer si trobes algú altre que te'l paga. No ens digui que treballa al cotxe mentre viatja. El seu exemple és absolutament insostenible.

    En plena crisi econòmica, vostè, aparentment, s'instal·la al cotxe un escriptori de fusta fet a mida i connexió mp3. Si això és veritat, és una frivolitat impròpia d'un membre d'ERC. 

    D'altra banda, renovar la flota de cotxes amb Audis i no optar per un fabricant del país, mentre veiem com els ERO van amunt i avall, és una opció totalment respectable comercialment però també és un altre simptome que moltes coses no van bé en aquest país, on els nostres polítics opten per la cultura del luxe i no per l'exemple de l'austeritat. També es fan rentings amb cotxes diferens dels A8 i A6, encara que no tinguin el mateix glamur.

    Esperem les explicacions i les factures al Parlament, com vostè defensa, però un desmentiment al seu bloc una mica més treballat també s'hauria agraït, en comptes d'etzibar els rocs contra un diari i decidir unilateralment que això és una 'falsa polèmica'.

    Aquesta no és una 'falsa polèmica'. És una despesa que, per exemple, insulta les vidues que reben una pensió de 500 euros al mes -que també voten- i que fa molt de mal a les persones que havíem cregut que amb ERC es faria política per als ciutadans i no a càrrec dels ciutadans.

    Compri (o llogui) cotxes d'alta gamma i visqui i treballi on vulgui. Té tant dret a fer-ho com els ciutadans a canviar d'opció política.
  • Cotxe oficial
    Roger Vidal| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 18:29h
    Bona tarda Sr. Benach,

    Havent llegit l'escrit inserit en el seu bloc respecte la polèmica relacionada amb les modificacions del cotxe oficial, no voldria deixar passar l'ocasió per realitzar algunes anotacions sobre les seves paraules.

    Sincerament, considero que la via utilitzada per justificar aquestes modificacions en el cotxe oficial no són acertades. Vostè diu que "les meves tasques com apresident del Parlament exisgeixen l'ús de determinades insfraestructures d'acord amb les normes de funcionament de la institució i que, en cap cas, poden ser considerades un caprici personal". Per tant, interpreto que en el moment en que es va encarregar o sol·licitar el vehicle, no es van considerar aquestes necessitats i, per tant, la persona encarregada va cometre un greu error, o bé, no estava informada sobre aquestes necessitats. Per tant, com en qualsevol empresa o entitat, la persona que va cometre aquest error (que s'ha hagut de solventar amb posterioritat) hauria de donar explicacions al Parlament donat que s'esta parlant de diners públics. A més, s'hauria de verificar que tots aquelles persones responsables de contactar proveïdors i adquirir els productes, útils o vehicles per les institucions públiques coneguin quines són les seves funcions i necessitats.

    De fet, prenent les seves paraules, vostè diu que ".. parlem d'una decisió, la de renovar el parc mòbil de la Cambra, que es remunta a un any enrere i que ha representat un estalvi molt important de recursos". Arribat a aquest punt, haig de ser-li sincer i dir-li que no em surten els números. M'explico, si la renovació del parc mòbil de la Cambra es va realitzar buscant un determinat estalvi, l'adquisició o modificació d'alguns dels elements integrants d'aquest parc mòbil ha comportat una despesa i, en conseqüència, el citat estalvi ha minvat o ha esdevingut inexistent. Com he dit amb anterioritat, si havent adquirit aquest nou parc mòbil ha estat necessari realitzar-hi modificacions, això vol dir que l'adquisició no es va fer correctament donat que no es van avaluar ni les necessitats ni les adquisicions.

    En segon lloc, Sr. Benach vostè indica que ".. també s'haurà de valorar el fet d'haver pres una decisió sense preveure els possibles efectes d'una crisis, que en aquells moments només s'intuïa i, fins i tot, era negada per alguns". Per les seves paraules, interpreto que, ara fa un any vostè no devia ser conscient que, per exemple, en la ciutat de Barcelona s'estava parlant de l'estalvi d'aigua donat que havia una important necessitat d'aquest producte per les poques plujes existents. No li sembla prou com a criteri per evitar realitzar despeses com la realitzada en el cotxe oficial.

    És més, voldria que vostè em corregís en el cas que realitzés una mala interpretació si afirmo que, segons les seves paraules, si el pais no es trobés inmers en una crisis econòmica, hi hauria total llibertat per realitzar aquesta i moltes altres despeses econòmiques tant en el seu cotxe oficial com en els de la resta de integrants del Govern.

    Esperant rebre noticies seves (o veient la resolució als meus dubtes mitjançant la seva assistència al Parlament de Catalunya), aprofito per saludar-lo cordialment.
  • Quo Vadis, ERC?
    Català emprenyat| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 18:26h
    M.H. Sr. Ernest Benach i Pascual:

    Escric astorat aquestes línies amb l'únic propòsit que conegui el sentiment que crec compartit amb d'altres milers de ciutadans d'aquest país: ens heu decebut.

    Reconec que m'ha sobtat aquesta actitud de nou ric, d'ostentació gratuïta i innecessària. Les explicacions que doneu, no convencen ningú. El preu dels extres del seu vehicle superen, per ells mateixos, el valor total dels vehicles que fem servir molts de nosaltres. Sincerament, resulta vergonyós, tanmateix inexplicable...

    Per dignitat, hauríeu de prendre una decisió i una actitud conseqüent. Però ja sé que això és una utopia, una quimera a la classe política catalana d'enguany. El més probable es que deixeu que pasi el temps i que amaini la tempesta, perquè ja sortirà alguna altra notícia que tapi aquesta "entremaliadura". Ja ens coneixem tots, per aquestes contrades.

    Que gaudiu molt del vostre flamant vehicle, i de totes les prerrogatives que el càrrec que ostenteu us permet. Però faci un favor: quan sigueu còmodament dins d'ell, "treballant", pensi en els milions (com jo) que hem de viure una vida comuna mentre ens passeu la mà per la cara, que hem de patir la ineficàcia manifesta i el descontentament envers uns polítics, com vostè, que ens estant portant pel camí equivocat, amb promeses buides i tristes realitats.

    I no oblideu mai allò que deien, ja fa temps, sobre la dona del Cèsar...

    Respectuosament
    Un altre català emprenyat
  • Sisplau explican's això del Senat de la República d'Aquí Més Amunt.
    Homònim | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 17:39h
    Explican' s això del Senat  de la Repúblia Francesa,doncs al darrera de que si la factura o no la factura, ens quedem sense les coses importants,jo t' agraïria que ens en fessis cinc cèntims.Mercès!

    De totes maneres si no s' acaben programes televisius que ridiculitzen a les persones i les institucions del païs ho tenim cardat,per que tenim l' adversari a dintre de casa nostra. Polònia és el programa que destil.la mes autoodi de tota la història de tv·3........I una enganyifa!
    • polonia
      Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 9 de desembre de 2008 | 20:18h
      Polonia es un programa d'humor fantástic. Que passa? No es pot criticarERC? Son perfectes?  Dius que es una enganyifa. Jo pregunto, qué es l'enganyifa, el polonia o la classe politica d'aquet pais?
  • Pot tenir raó
    emigdi| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 17:05h

    Ernest,
    Fa bé en explicar-se ja que tota despesa pública és sempre molt polèmica. Jo sóc dels qui és molt sensible amb el tema cotxe oficial. No qüestiono els de 3 o 4 persones per motius institucionals, però sí tota la resta. És una cosa que els polítics governants haurien de tenir en compte i no tenen.


    Bon cap de setmana,


    emigdi

  • Ja ho has dit tot
    norge | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 14:25h
    La notícia ha sortit de l'ABC. I amb això ja està dit tot. Ànims.
  • un enllaç a gaudi.cat
    Josep| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 12:28h
    Hola Ernest. He posat a www.gaudi.cat un enllaç a aquest bloc per a que en aquests moments de controversia per allò del cotxe, més gent pugui conèixer el teu punt de vista en tot això.
    Espero que et faci il.lusió. Gaudí pot ser de Reus o de Riudoms però el que és segur és que també va estudiar a les escoles pies, actual Institut Vilaseca, un lloc entranyable per mi i suposo que per tú també. Salutacions.
  • reus paris londres
    Josep| Adreça electrònica | dissabte, 25 d'octubre de 2008 | 12:16h
    Desconec si després de passar per París hauràs d'anar a Londres ... Ho dic per això de Reus París Londres.
    Llegint el que dius a dalt sembla ser com si les despeses ja haguessin estat aprovades fa mesos i que ara aquestes despeses hagin sortit a la llum en plena crisi.
    Crec que en aquesta situació l'important és conèixer els detalls. Salutacions.
  • Pitjor que La Inquisició!
    Vicenç Marquès i Sanmiquel| Adreça electrònica | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 23:28h
    Amic Ernest, a aquestes alçades ja no t'hauria de sorprendre res, de tot el que puguin dir certs mitjans de comunicació en contra teu, de la Institució de la qual n'ets President, dels catalans i de Catalunya.
    Sí, ja sé que fa emprenyar molt que expliquin coses que no són veritat o que tergiversin les noticies de tal manera que aconsegueixen posar molta gent en contra de les Institucions Catalanes i qui les regeix o representa.

    Si a Espanya s'ha creat aquest clima d'odi envers Catalunya, ha estat en molta part per culpa de certs mitjans de comunicació que no han dubtat en cap moment de calumniar la nostra Nació, els seus ciutadans i els seus Presidents, Consellers i Regidors en el cas de les alcaldies que també han hagut de suportar i estan suportant, tota mena de falsos testimonis i falses noticies i calumnies.

    Tu tira endavant pel dret tal com has fet sempre, i deixa que diguin el que vulguin quatre eixelebrats desinformats que només cerquen la discòrdia entre els pobles i la gent de bé.

    Una forta encaixada amic Ernest!
  • no tens rao
    Joan Montoya| Adreça electrònica | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 23:10h
    Ernest, el objetivo principal del Plan VIVE es la renovación del parque automovilístico para fomentar el uso de automóviles respetuosos con el medio ambiente, en este caso, con unas emisiones inferiores de 120 g/km de CO2. Pues bien, el vehículo usado por el político de ERC emite más de 300 g/km, todo un ejemplo a seguir.
  • pel que es veu...
    josep m | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 23:06h

    Hola Ernest,


    abans que res, i al marge d'afinitats partidistes, us vull comunicar el meu màxim respecte per la figura del President del Parlament. I la meva solidaritat total i absoluta. El president del parlament del Principat ha d'estar molt per sobre d'aquestes pseudopolèmiques però ... és que ni TV3 ha contrastat la notícia. Pel què veig sols podeu recórrer al vostre blog personal.


    El president del parlament d'un país ocupat ha de disposar d'un parc mòbil, al meu parer, amb les darreres tecnologies de seguretat i privacitat. I també amb un mínim de respecte institucional que veig que no tenen per vosaltres ni els propis mitjans públics del país.

    Potser que comencem per exigir respecte.

  • El fals progressime
    Jordi Carbonell | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 21:27h
    Encara hi ha gent que confon els ous i les castanyes - ara que es l'época em venia bé el símil-, i es pensen que ser d'esquerres es anar amb metro a treballar, o fins i tot en bicing. No tenen en compte que la tasca institucional no descansa el cap de setmana, i que es necessita un vehicle a l'alçada de les obligacions, i que quan aquestes acabin, el vehicle l'ocuparà un altre amb les mateixes obligacions, vaja que hom no se'l endú a casa.

    Salut i Independència !
  • Tics de butaca
    Pere | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 20:45h
    Amb les teves explicacions queda clar que la informació de l'ABC és veritat, no aclareixes res de res, palla i prou.

  • no juguem al seu joc
    nou independentista | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 20:31h
    Això no és cap atac contra tu ni contra cap suposada despesa excessiva. No és cap polèmica partidista. Simplement és un nou atac espanyol contra qualsevol cosa que olore a Catalunya, a la seua normalitat i a les seues institucions. És el mateix atac que van patir els Mossos amb allò de la càmera a comissaria, però no diuen res ni voldran dir res del que passa dins de les comissaries de la policia espanyola, quan les tortures i maltractaments estan a l'ordre del dia allí i no a les comissaries dels Mossos.
    És el mateix atac que pateix la selecció catalana de futbol pel fet de voler jugar un amistós o la d'hoquei per voler ser oficial, quan ells fan una orgia nacionalista mediàtica quan juguen, arribant a institucionalitzar un cant com "a por ellos", que si el cantàrem nosaltres dirien que estem promoguent la violència. Imagina't si fòrem nosaltres els que cantàrem això o que s'haguera xiulat al jugador anglés negre al Camp Nou en un partit de Catalunya i no com va passar, al Bernabeu en un partit d'Espanya.
    És el mateix atac que pateix la llengua catalana per voler estar al mateix nivell que la castellana al Principat o que pateix la televisió de Catalunya per dir "País Valencià" o pel simple fet d'existir.
    És el mateix atac que va patir Carod quan va anar a parlar amb ETA a Perpinyà, quan això ho han fet molts altres polítics, empresaris i altres personalitats espanyoles.

    No cal que dones cap explicació. No caigues en el seu parany. Cada vegada som més gent la que sabem que menteixen o que simplement presenten com a escandalós un fet que és normal a qualsevol altre lloc. Amb una gent que veu molt normal que l'única llengua oficial a Madrid siga l'espanyol però que ens ataca per només voler que el català estiga al mateix nivell jurídic que l'espanyol al nostre territori no hi ha res a parlar ni a debatre.

    Ànims i unitat!
  • Indignant
    Arturo| Adreça electrònica | divendres, 24 d'octubre de 2008 | 20:18h
    Benvolgut president,

    Estic amb vostè que es 
    tracta d'una polèmica fictícia i interessada

    No 
     quant de debò hi ha en les informacions publicades en la premsa. Per elles em guio jo (fins a cert punt). 

    LA MEVA opinió és 
    que independentment de l'estalvi que s'aconseguís amb un o altresistema d'adquisició de vehicles, els "extresque han costat els nou mil i escaig euros tampoc són gens per a tirar-se les mans al capdavant. Creo, que més aviat al revés serveixen per a incrementar el seu "jornada laboral" fins i tot quan va en el cotxe. 

    Altre tema és el preu que la prestataria del leasing li posa als "extres". Això si que em sembla un robatori a mà armada. No obstant això en la meva humil opinió he de suposar que vostè va sol·licitar els "Extres" (i noti's que sempre que parlo d'extres ho faig entre cometes) i no va poder imaginar el cost que tindrien. 

    Em 
    sembla indignant que es pretengui atemptar contra l'honorabilitat de les persones i més per coses tan simples. En fi. 

    Ah, i m'agradaria deixar 
    clar que d'una banda aquest comentari ha estat escrit en castellà, la meva llengua materna, i posteriorment traduït. D'altra banda m'agradaria que quedés clar que tampoc combrego al 100% amb les idees del seu partit. Però això no té nom

    I ja 
    per a finalitzar, enhorabona pel blog, el twitter, el twitpic i altres eines. Veritablement acosten la política al ciutadà i permeten veure a la persona que hi ha darrere.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm
Perfil al Facebook de Ernest Benach

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats