VilaWeb.cat
 
carme.laura | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 08:54h

Al 24è Congrés d'UDC Duran ha parlat amb claredat, segur de qui és, de què vol ser i d'on està disposat a arribar. Creu que mereix ser el guanyador, que res no hi pot perdre i que no l'importa qui o què es pot perdre en el futur dissenyat per ell i per a ell, al qual arrossega UDC.

He llegit amb atenció les ponències congressuals. UDC o Duran no s'han mogut dels primers anys 90, d'aquell model de sobirania subordinada a Espanya, d'aquell model de societat, de la ideologia essencial i essencialista de la declinant democràcia cristiana.
Quan hi he llegit que respondre les demandes de la societat del segle XXI sobre l'abortament i la mort digna és tan sols "fals progressisme" i que cal legislar l'objecció de consciència, m'he preguntat com el líder d'UDC pensa conjugar el seu rebuig frontal a aquells avançaments socials amb l'aspiració de construir des del Govern espanyol "una Espanya moderna".

El Congrés d'UDC ha revalidat que és un partit "de dretes" clàssic i catalano-espanyol. L'existència d'una dreta espanyola atípica, el PP, han convertit UDC i Duran en assenyats i situats en la centralitat. Però no és així, el centre és una il·lusió òptica, el lloc de l'ambigüitat, el zero i en tot cas el lloc intangible on el progressisme intel·ligent exerceix el poder. Pujol ho sabia i ho practicà durant 23 anys. 

En el seu discurs Duran rebutjà per a Catalunya un Govern nacionalista i el contraposà a un govern socio-convergent, "catanyol" . Veu en el termini màxim de 4 anys un Ministre d'Assumptes exteriors d'UDC al Govern espanyol i alguns Consellers al Govern català. Espanyolitzar Catalunya n'és el resum.

Duran té la voluntat de realitzar el seu programa amb CDC o en solitari, sap que en el camí pot trobar patrocinadors que li posaran com a únic preu trencar el nacionalisme català, debilitar Artur Mas i el seu lideratge. Duran, crescut en anys de bonança, cregué que podria ser el "delfí" de Pujol, el líder de CiU, però fou Mas l'assenyalat per CDC, qui ha demostrat amb escreix l'encert de la seva elecció. Amb el seu discurs Duran ha reconegut implícitament que no pot competir amb Mas a Catalunya i s'ha posat al servei d'Espanya i s'ofereix com a soci de Montilla.

Duran i UDC han parlat amb prou claredat i veu forta perquè CDC i Mas els escoltin. És també el moment de respondre'ls amb un sincer i càlid
"Passiu-ho bé, senyor Duran!, adéu, UDC!", ens veurem el dia després del de les eleccions...
Comentaris: 26
  • Agraïment
    carme.laura | diumenge, 26 d'octubre de 2008 | 09:29h
    Gràcies pels vostres comentaris-opinions, escoltar la veu de l'altri és sempre enriquidor. Cordialment.
  • Menys parlar
    Jordi Puig Feo| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 22:00h
    Molt valenta!!! No parleu tant i doneu el pas. Us hem patit durant anys i ara encara espereu que us continuem rien les gracies. sou patetics. trenque amb nosaltresd'una vegada o calleu.
  • Ja era hora que algú ho veiés i ho digués però.....!
    Vicenç | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 18:23h
    Ja era hora que algú ho veiés i ho digués però, em temo que tot seguirá igual com ara.
    Convergència necessita a Unió?
    Convergència necessita al PP?
    Convergència sap anar sola?
  • Més sobre en Duran...
    Josep| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 15:48h
    Des d'Andorra us felicito per aquesta empenta que espero que suposi el trencament amb Unió. Em sap greu perquè sóc cristià i catalanista i m'emprenya veure l'actitud espanyolista d'en Duran. Em sap greu perquè en Carrasco i Formiguera no es mereix que el partit que va fundar l'encapçali una persona d'aquesta categoria.
    Endavant amb aquesta posició que defenseu i rebeu la meva més admirable salutació des del Pirineu.
    Atentament,
    Josep D.
  • Duran
    emigdi | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 15:40h
    és com una mena d'ambaixador d'Espanya i se'n surt amb la seua. Quin país! Carme-Laura, brillant text.
    • Estic dacord
      CAROLINA| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 17:33h

      TENS RA-O, A QUET SENYO NO MAREIXS SE AMBAXADOR DE CATALUNYA, SEMPRE SA MOGUT PER LINTERES DE UNA POLTRONA A MADRID. AQUET ES EL MOTIU I NO UN ALTRE, ES MOL TRIST QUE PRERSONAS QUE TOTS PANSEM QUE SÒN CATALANS I SEMPRE TRAICIONAN A CATALUNYA, JO CREC QUE L'AURIAN DE TREURA DEL PARTIT.

  • .
    Toni | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 15:12h
    M'agradaria que hi hagués un partit demòcrata-cristià catalanista, però sembla que no és el cas... cada vegada que els sento els veig més espanyolitzats... haurien de decidir ja si treballen per Catalunya o per Espanya i si continuar amb CiU o millor unir-se al PP o anar solets...
    Hi ha qui diu que UDC és nacionalista, però res del que he sentit sobre aquest congrés m'ho sembla a mi.
  • Endavant, Carme!
    Marc | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 15:08h
    Molt bé, Carme. Hi estic totalment d'acord.
    Els que pertenyem a CDC i som nacionalistes
    de veritat hem de fer força i tant vostè, com
    el Madí, el Campuzano i molts d'altres són els
    que hem d'agafar les regnes del partit i enfocar-lo
    cap a la Independència. Sense por. No és cap
    delicte. No és res dolent, és simplement dir:
    fins aquí hem arribat, Espanya. A partir d'ara
    volem emancipar-nos i caminar sols. Senzill.
    Endavant, Carme Laura.
  • Els ninots
    Pere Boix| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 14:46h
    Els resultats d'aquest congrés d'Unió em recorden els moviments que pot fer un ninot clavat al terra sobre una molla fixe. Per molt que intentis tombar-lo cap a un costat o cap a l'altre, cap endavant o cap enrera, sempre torna a la mateixa posició. De la mateixa forma i manera que els ninots d'Unió. Suposo que deuen pensar que és impossible considerar una altra realitat i que ells seguiran fidels a la unió "de destino en lo universal". Només espero que un bon dia rebin un bon mastegot. De fet, n'han rebut uns quants(si poguéssin parlar des del punt de vista català), però tenen la cara molt "dura-n", i, quants més mastegots els donen, més contents estan i millor s'hi posen(potser per aconseguir algun dia el "ministerio de masoquismo").
    Tant girar el cap cap al ponent ibèric, han aagafat una torticol.li de nassos i , ja el coll els ha quedat fixar en aquella direcció. Ai! si els fundadors de UDC aixequéssin el cap...!
  • Al final, tots els vots anirant a parar al PSOE
    Jaume Font| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 14:46h

    Votar ERC és votar PSOE. Ara, votar CiU resulta que també ho serà. Per tant, o CDC pren un nou rumb o, i com jo molts, ens quedarem a casa.

  • A veure si et senten i et fan cas!
    borinotus | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 14:18h
    Sempre he pensat que qui surt més beneficiat de la coalició CiU és U que a més són quatre gats.

    Convegència sola guanyaria més vots encara. Unió sola acabarà unint-se amb el PP i serà com una mena de UPN. Dreta regionalista.
  • Clar i català
    manel| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 13:44h
    Hi estic d'acord, és més, crec que si en Mas vol fer creïble una opció nacionalista ha de rebutjar amb claretad la sociovergència.
    No es tracta d' excloure ningú, només de dir  les coses pel seu nom, si en Duran vol sumar que sumi, en cas contrari per a ell va el pollastre. Als d'ERC els hi diria el mateix.
  • Sí que és una bona llàstima
    Mart de Garriga| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 13:29h
    És llàstima que en Duran hagi oblidat com varen tractar a Espanya en Carrasco i Formiguera. És amb els descendents d'aquells que es vol avenir, amb els del PP?
    He vist alguns comentaris sobre el PSC-PSOE que el qualifiquin com a esquerrà. N'estau segurs? Voldria m'explicassin què té a veure amb l'esquerra aquests partit.
  • quan el mal no vé d´Almansa sino del Congrès
    josep| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 13:25h
    Recordo perfectament l´últim Congrès, amb en Puig vigilant , allí vàrem ser molts, els que no veiem molt clara la federació, i ara aquest bon senyor, trepador,  i amb ganes de ser ministre, fa emplenar pàgines i pàgines a la premsa per un fet que deuria parlar-se dins de la federació. Per cert, algú controla la vigilància que consta als nous estatuts de la federació, en Puis es va comprometre.
  • doncs aclareu-vos
    josep m | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 13:10h
    El problema és que aquí només es parla amb claredat i desacomplexament quan s'opta per mantenir l'immobilisme, la pedagogia amb espanya, el pacte amb els espanyols, la coalició amb els socialistes i tota la resta.
    El Duran, cal reconèixer-ho, ha admès que és més aprop del PSC que de cap casa gran o pacte nacional, per descomptat. Ho admet amb claredat, sense embuts.
    I els de CDC l'hi responen amb l'mabigüetat de sempre. Per tant, ell seguirà parlant amb claredat i sense embuts, com un suposat líder, de res, però clar i sense embuts.
    L'estratègia del Duran sols beneficia al PSC. Qui veurà CiU com una alternativa si la gent albira la sospita que preferentment tornaran a pactar amb els sociates?
  • No hi estic d'acord
    Josep B.| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 12:27h

    benvolguda Carme, sembla que el model d'en -duran no va amb vostè, però pensi qie lo que diu, amb lo que es va dir en el congres de Sitges, varia molt. Sembla que el lideratge d'en Duiran li fa mal, pensi que som tant nacionalistes com CDC, malgrat li pesi. I si tant li molestem, potser hauria de marxar vostè. Bin dia

    • No estic d'acord amb Josep B.
      Pere Roure| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 19:28h
      Benvolgut Josep B.,  no dubto dels seus sentiments nacionalistes, però el seu líder Sr. Duran ha dit, del dret i del revés, que ell no està per la sobirania i independència de Catalunya. Si no està per la emancipació nacional de Catalunya és que només és autonomista o regionalista, com a molt. És més, ha dit que per poder pactar res amb ERC, ERC ha de deixar de ser independentista! ... tan gruixut com si ERC li digués a UDC que per pactar ha de deixar de ser social cristiana!  A mi UDC no em fa nosa perquè voldria creure que UDC és més que el Sr. Duran, però no puc combregar amb les tesis de Duran. 
  • nacionalistes?
    Pere Boix| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 15:00h
    Josep, a veure quan ens treiem la vena dels ulls. De quin nacionalisme ens parla? Serà del nacionalisme espanyol. A més a Catalunya, avui, ja no te sentit parlar de nacionalisme(català). O som catalans o som espanyols. Les dues coses a l'hora no pot ser i si algú s'ho pensa te un problema. Només val ser ejpañol i formar part d'una regió d'Ejpaña o ser català i exigir la independència. Com més tardem a veure-ho, més patirem!
    • o catalans o espanyols
      Joaquima Secall Cleries| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 20:08h
      Te tota la rao Sr,Pere Boix.No es pot servir a dos senyors,perquè servirà malament a tots dos.Aixó es el que passa a Catalunya.Ja n'hi ha prou...           Sr, Mas endevant diguins d'una vegada si el Sr. Duràn es nacionalista català? i si no es així trenquin d'una vegada perderan mes vots si no ho fan.
      Tots volem una convergencia catalanista i independentista.
  • Uf!
    jordipuigimartin | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 12:18h
    Com pot ser Espanya tant seductora per als necis? Aquesta UPN catalana ha d'escollir el seu company de viatge: PSC, PP o CDC. I ara mateix, aquest darrer és el que té menys punts.
  • Sols
    Manel Palomo | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 11:14h
    El dia que CDC es desfagi de UDC em pregumtaré si els puc donar el meu vot.
  • Carme Laura, jo a TU et dic ¡¡¡¡bravissim¡¡¡¡¡
    Ramon| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 09:23h
    No a la sociovergencia per favor,amb el (psc = psoe) no es pot anar de la mà an lloc,no cometem els mateixos errors que erc,i no ens oblidem de la perdua de vots que es va produir per acostar-se massa a Aznar i el seusequit,CDC és i ha de ser un partit de govern fort,demostrar als ciutadans que no tothom es mou pel poder i la cadira,d'aquesta manera donem una lliçó de Catalanisme i d'integritat als socis del psc.

  • EL CONGRESÍSSIM
    enric carreter| Adreça electrònica | dimarts, 21 d'octubre de 2008 | 09:22h

    Francament, hi estic força d'acord. I la dreta, a l'hora de defensar privilegis sempre prefereix pactar amb l'esquerra d'ordre, o sigui el PSC. Per què res no canviï. Ora pro nobis.

    Però m'he quedat parat de com li foteu a en Duran! Encara sort que sou companys de coalició!

    Per cert encara que fa temps que n'exerceixen ara ja és claríssim que el butlletí oficial de propaganda de'n Duran (i per extensió d'UDC) és La Vanguardia (exespanyola).

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829