Correu Blocs | VilaWeb.cat
enricborras | dimarts, 14 d'octubre de 2008 | 12:38h

Mercaders al Temple

Llegeixo amb preocupació la notícia a VilaWeb. El presentador de l'acte d'homenatge a Xirinacs d'ahir blasmà que cap mitjà de comunicació el retransmetés en directe, però ometé el següent detall: «Els dies anteriors a l'acte VilaWeb va parlar amb els organitzadors per poder-ne fer una transmissió en directe, però la resposta fou rotundament negativa adduint raons comercials.»

Al seu moment m'estranyà que, el mateix dia que es posaren a la venda, ja s'havien exhaurit totes les entrades per a poder assistir a l'homenatge a Xirinacs al Palau de la Música Catalana; s'havien venut prèviament? qui les havia comprat? els revenedors han fet fira? No ho sé pas, però el dubte em féu sospitar.

Una altra qüestió a notar és allò de diuen «rectificar és de savis». En aquest cas, més que de savis diria que de revisionistes i (o) caragirats, atès que mai no havia vist junts tants aduladors d'un personatge traspassat quan dita cohort de ploraires, en vida del desaparegut en general se'n fotien i, els més captinguts, es mostraven en total desacord amb l'ideari del personatge.

Estem tan acostumats, sobretot des de la regència del tristpartit, a empassar-nos bou per bèstia grossa que ja no ens hauria d'afectar que el «sistema» recuperés la figura i l'obra d'un antisistema confés com fou en Lluís Maria Xirinacs. Aquests dies en tenim un altre exemple amb l'intent morbós de Saura de voler fer quedar bé als espanyols per haver assassinat Lluís Companys i justificar-los per «oblidar-se» de demanar-nos-en perdó.

Ara bé, el que no hauria imaginat mai ni el mateix Xirinacs no ho hauria previst! és que les imatges del seu homenatge «popular» siguin objecte mercantívol. A què, si no, obeeix la privació a VilaWebTV de gravar l'acte d'ahir al Temple de la música catalana? Qui farà negoci amb en Xirinacs?

Ho vull saber.

 


Comentaris: 8
  • Jo també ho vull saber
    Joan S. | dimecres, 15 d'octubre de 2008 | 14:02h
    Perquè no sols a Dinamarca fà pudor.
  • Vora la corda hi ha el poal
    Saragüell | dimarts, 14 d'octubre de 2008 | 22:46h
    Xe, quina alegria! ja ho heu fet llarg però, mai tard si l'hora arriba. Anem doncs, fuetada a tort i fuetada a dret. Catalunya sempre per davant!
  • Benvingut, altre cop
    Robert Surroca i Tallaferro| Adreça electrònica | dimarts, 14 d'octubre de 2008 | 19:53h

    Enric, desconeixia els motius pels quals no feies coses noves; pel que expliques veig que tenies raons justificades. Celebro tornar a trobar les teves opinions. Recordar-te el "Grup per l'anul·lació del procés al President Companys" que vem enjegar el 1983 i el llibre, que tu vas editar ,"Homenatge a Companys, President de Catalunya". N'hi ha que sembla que el descobreixin ara.
    Una abraçada
    Robert

  • Naltros també
    Mike l'inculte | dimarts, 14 d'octubre de 2008 | 15:15h
    Diferents facors ens fan arrufar el nas. Lo de la TV, alguns dels oradors canviats de jaqueta, o la data, que impedia de facto la presència de gent vinguda d'arreu del país, al ser un dia totalment laboral. No es podria haver fet en un espai major, igual de significatiu i en una data millor per la gent treballadora dels Països Catalans?

    Jo també ho vull saber.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 20 visites
  • Aquesta setmana: 214 visites
  • Aquest mes: 519 visites
  • Des de l'inici: 157404 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 30 visites
  • Aquesta setmana: 1167 visites
  • Aquest mes: 3558 visites
  • Des de l'inici: 357425 visites

(inici del comptador: 7 de juliol del 2006)

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats