VilaWeb.cat
jordimartif69 | Tot Tarragona | dimecres, 8 d'octubre de 2008 | 22:38h
La matinada de l’11 d’abril del 1993, era assassinat Guilem Agulló a la localitat de Montanejos, a la comarca de l’Alt Millars. Al Guillem el va matar Pedro Cuevas, qui va ser condemnat a catorze anys de presó (dels quals en complí quatre) per un assassinat que no van condemnar ni PP ni Unió Valenciana, i el silenci dels quals no els valgué la il·legalització...


A l’edició del dia 8 d’octubre del 2008, “El Punt” entrevista Vicent Vallés, un tarragoní de Torreforta líder d’Alianza Nacional, el partit que convoca la manifestació del 12 d’octubre a Tarragona i del qual són militants Vallés i Cuevas; el primer, cap de llista per Tarragona, el segon, cap de llista per Xiva (a la Foia de Bunyol) en diverses eleccions. El “senyor” Vallés banalitza la manifestació que el seu partit “legal” ha convocat, banalitza la seva suposada ideologia neonazi i banalitza l’assassinat de Guillem.

Anem a pams. Les manifestacions d’Alianza Nacional acostumen a ser un punt de reunió d’ultres, amb un servei d’ordre exemplar –és veritat- i amb unes vigílies plenes d’agressions contra tothom qui no forma part de la “família ària espanyolista” (immigrats, pobres, gais, gent d’esquerres, indigents, etc.) en la millor línia de les ideologies que tenen i que el tarragoní banalitza. No obstant, Alianza Nacional és un partit agermanat amb l’organització neofeixista italiana La Fiamma Tricolore i en procés d’agermanament amb el NPD alemany, que a casa seva fan el mateix.

Vallés a l’entrevista es declara espanyolista i diu que el seu partit no farà una celebració feixista. Feixistes no ho són, però neonazis, sí, tal com s’entén la paraula al 2008. A la seva pàgina web (http://www.freewebs.com/ancatalunya/) expliquen, amb tot luxe de detalls i amb fotografies incloses, almenys fins que escric aquest artice, l’homenatge a Rudolf Hess que van fer el 18 d’agost passat al seu local de Tarragona. Rudolf Hess era la mà dreta de Hitler, per a qui no ho sàpigui. Llegint la pàgina també em pregunto com pot ser que un senyor tan civilitzat com el Vallés aquest escrigui en una crònica del 23 de juny del 2007 que per celebrar el solstici d’estiu van fer una excursió a Tortosa en què “Al llegar a la cima del monte elegido, se plantó la sagrada Svástica franqueada por dos antorchas”. Si no són nazis, com a mínim, ho semblen, o no saben què vol dir l’esvàstica?

Pel que fa a Quillem Agulló, aquest no va morir com a conseqüència d’un acte d’autodefensa de Pedro Cuevas. A Guillem el mataren amb una navallada al cor després de rebre una pallissa d’un grup de feixistes. I els qui el mataren ho van fer perquè era valencià i volia la independència dels Països Catalans des de l’esquerra (al País Valencià, per a l’extrema dreta, aquest és un bon motiu per matar-te) i perquè era antiracista (i per a qui creu en les races, aquest és un altre bon motiu per acabar amb la seva vida). En el judici, fet a Castelló de la Plana l’any 1995, el jutge condemnà Cuevas i va absoldre la resta del grup. Pocs dies després, un dels acusats, Juan Manuel Sánchez, participà en una agressió amb navalla a València.

Banalitzadors de la seva violència contra tothom qui no és com ells, banalitzadors d’alguns dels assassinats col·lectius més grans del segle XX i del règim que els va provocar organitzant constants xerrades d’historiadors revisionistes i banalitzadors de l’assassinat d’un company, d’un germà, de Guillem.

Banalitzar el nazisme i la violència política que l’envolta ho poden fer els neonazis, però no ho podem fer les persones amb un mínim de sensibilitat. Ni banalitzar-lo ni callar davant d’ell. Perquè si callem avui que són pocs, el nostre silenci ens acusarà demà si arriben a ser més. I ja sabeu que en temps de crisi, els qui defensen “solucions finals” creixen com els rovellons després de la pluja. Que no sigui aquí a Tarragona.




http://www.geocities.com/guillemagullo/recordar.htm
Comentaris: 10
  • Ni a Tarragona
    Laia | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 20:56h
    ...ni a enlloc! Em sumo a la ràbia de totes les qui a aquí hi heu dit la vostra. No podem permetre que l'assassí d'en Guillem desfili per Tarragona, que els assassins de Joxe Arregi només siguin inhabilitats i alguns ascendits a comissari per, després, morir naturalment. Ni que els qui torturaren en Jordi Vilaseca, o les més de 600 persones que arreu de l'estat espanyol van denunciar haver estat víctimes d'aquesta pràctica detestable hagin de veure com les ignoren,  les posen en dubte i les acusen de ser el que ells en diuen terroristes. Hem de dir prou i no quedar-nos de braços creuats. Si cada vegada que els feixistes assassinen, torturen o agredeixen sortissim al carrer, potser veurien que no ens poden fer callar. Grrr
    Un petó ben gran!
    • No t´he vist
      Pepe Montilla| Adreça electrònica | diumenge, 12 d'octubre de 2008 | 16:40h
      Laia, no t´he vist al vicens ferrer ni a la riojana, on collons estaves?
      ahhhhhhhhhh a la mani, que ets antifa.
      Pollo que vuela, pollo a la cazuela.
      • Lai, salut i no li facis cas, pobre
        jordimartif69 | dilluns, 13 d'octubre de 2008 | 00:39h
        No m'importa que m'insultin a mi. Però els qui de fora escriuren al meu bloc es meeeixen un respecte, així que em sembla que hauré de començar a esborraqr entrades com aquestes del Montilla.
        • jajaja
          Laia | dimarts, 14 d'octubre de 2008 | 13:22h
          No pateixis Jordi. Jo no m'he d'amagar, ell o ella sí. No insulta qui vol, si no qui pot i és taaaaan pobre en arguments :)
  • Au nen ves a dormir.
    Txus. | diumenge, 12 d'octubre de 2008 | 22:31h
    Au nen ves cap a casa que et moqui la iaia que es tard i demà tens que anar al cole, ah no que "mañana tengo el "coñazo" del desfile..."
    Infantilisme total, cervell d'adolescent, ai quins records de l'escola pública i privada quan deiem aquestes guarrades de crius.
    Societat inmadura total, aquest comentari és una mostra més de que el sistema capitalista es fonamenta en un joc de crius, la borsa no és més que això un joc de nens rics,  i la població viu enganyada, el més guarru més "adult" (jajajaja), però ara les noies també ho fan, no neu a pensar, per això és l'època del cole, el que més guarru és i era més respectat pels sonats que l'envoltaven. I allí es van quedar, al cole, el que passa és que avuí en dia no ha desaprescut aquesta manera d'actuar, abans es deia "acoso escolar" ara "bulling". Fa poc em vaig trobar un d'aquells i li vaig dir que jo he triomfat a la vida, a pesar de todo,  i ell segueix sentat amb 13 anys a un pupitre d'aquella merda de cole (li vaig dir a la cara, pobre desgraciat es volia morir), on es pagava molt i es consentia tot, d'amagat clar, per devant bona cara. Encara recordo aquell noi al cole que es va tragar tot un conjunt de lapus dels demés, ufff va ser respectadíssim i a més es masturbava a classe, uff era el LÍDER. Va morir uns anys després de ionqui i alchòlic.
    Ho dic tot això amb la tristor de que aquest nen del comentari a la Laia, que no conec, ja estarà al llit i no ho podrà llegir fins demà.
  • Razzia.
    Potix. | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 13:48h
    Continuu dient que la razzia feta pel règim anterior va ser de Tribunal dels drets Humans. València de ser la capital de la Espanya de la IIª república, feu d'esquerres, ha passat a ser blavera quasi total.
    La represió feta a tot l'estat va ser brutal els quaranta anys i el que va venir posteriorment no va acabar amb segons quins mètodes.
    Un exemple:
    "Tú encerrar por seis dias
    en negras comisarías
    donde maltrato es frecuente.
    Ahí no ser radical
    no poner punto final
    tú también ser paciente" Cuervo Ingenuo - Javier Krahe
    Cançó dedicada als governs del PSOE dels any 80.
    Les respostes de tot tipus no les justifico ni estic d'acord
    però no han estat només per un sentiment polític.

    He llegit a la plana web d'aquestos AN que anuncien un mitin d'un ex-nen de les escoles nazis de l'època dels 40 que ve a donar una xerrada de la necessitat de tornar a les directrius del Reich. Llavors sí, no hi ha cap dubte, són nazis. Podràn enganyar a uns altres però la mort sempre fa pudor de mort.

    • Diumenge
      Tondo Rotondo| Adreça electrònica | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 15:26h
      Són nazis... si! Només cal fer un cop d'ull a la seva web per descobrir que les declaracions a El Punt del seu manaia Vicente Vallés (renascut a Vicent Vallès i trobable a internet sota les sigles V.V.) són ùra cortina de fum.

      Només una inquietud tinc... Rebutjo aquesta patuleia, aquest personal hauríen de viure sota el mar, sota l'oceà on els seus amics argentins llençaven a tantes i tantes persones avui desaparegudes... Ara bé, sentiments a banda tinc un dubte, però prefereixo parlar-ne passada la mani, i bascula sobre el tema de la llibertat d'expressió.

      Vinga gent!

       http://cucadellum.blogspot.com/
  • Justícia injusta i tractament informatiu desigual
    illenca | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 09:24h

    Quan morí Guillem Agulló jo tenia 9 anys. Llavors ja estava acostumada a sentir que ETA havia matat militars, guàrdies civils i empresaris. No era massa més gran quan segrestaren a Ortega Lara ni quan assassinaren a Miguel Ángel Blanco. D'aquestes víctimes ens n'enteràvem tots al moment.

    De l'assassinat de Guillem Agulló me'n vaig enterar fa mesos quan vaig veure una pintada dels Maulets a la via de cintura. De tant en tant moren presos gudaris a les presons espanyoles, el 12 de març un policia nacional assassinà un forner per no voler penjar un cartell, espanyolistes assassinaren a Aitor Zabaleta, sovint es notifiquen casos de denúncia per tortura, ... Però ningú no en parla.

    Per actes de Kale Borroka que comporten danys materials d'escassa magnitud poden caure penes de 3 o 4 anys de presó, lluny de casa. L'assassinat de Guillem Agulló tengué el mateix preu. 

    La llei de partits no ha fet res contra Falanges, Alianza Nacional, Democracia Nacional, ... Ni contra ASI que en el seu web explicava com matar una dona. Sembla que només s'aplica a Euskal Herria i contra determinats sectors.

    Que consti, que amb aquest escrit no pretenc justificar la violència de ningú. Sóc la primera que no hi creu i que pensa que les vides valen més que les idees. Però si la justícia fos justa, si tots els ciutadans de l'estat fossim realment iguals davant la llei, ... tot això no passaria. I això en un estat de dret no pot ser tol·lerable.

    Me sap greu ... però és que aquestes coses m'encenen ...

  • tens tota la raó
    empar| Adreça electrònica | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 00:30h

    L´ssassinat  d´en Guillem ha estat  una vergonya de la injusticia que tenim, i a mes que el seu assassì, puga presentar-se a les eleccions representant el seu partit un escarni, Tens tota la rao en lo que dius en el teu article, a Guillem sempre el durem al cor i maleirem als seus assassins

    • Guillem
      Tondo Rotondo| Adreça electrònica | dijous, 9 d'octubre de 2008 | 15:36h
      Sembla ser que l'assassí Pedro Cuevas desfilarà per Tarragona aquest diumenge.

      Ara més que mai es fa realitat aquella cantarella que fa... "li diuen democràcia i no ho és".

      Venim d'arrels molt profundes perquè ens hagin d'imposar actes com aquest del 12 d'octubre. Hem de poder ser amos del nostre present, si no de que carai serveixen els estatuts, els ajuntaments si mana més la teresa pallarès i quatre jutges que la gent escollida segons aquesta democràcia policial que tenim.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats