VilaWeb.cat
jordimartif69 | Llegir no fa perdre l'escriure | divendres, 26 de setembre de 2008 | 09:09h

L'amic blocaire Emigdi Subirats proposa homenajar avui el poeta ebrenc Gerard Vergés penjant un poema seu als nostres blocs. I així ho faig:


Black Panthers

A Angela Davis i als que vindran

Somia el blanc bastard, tota la nit,
les fosques sines d'una adolescent;
de dia, enlaira atletes, com el vent
ràpids i forts, de músculs de grafit.

Negra raça d'esclaus, negre neguit
d'un llinatge que creix, obscurament;
formigues negres, negre pensament
condemnat al treball, al dol, l'oblit.

Ah, però vindrà un dia —¡que vindrà!—
que l'escuma, la calç, la sal, la neu
seran, de cop, vençudes pel quitrà.

I pels camins vedats a les panteres
—per les sendes que els blancs avui passeu—
hi haurà ossos blancs i blanques calaveres.


Benvolguts amics i amigues,
Demà divendres 26 de setembre es celebrarà un emotiu homenatge al veterà poeta tortosí Gerard Vergés al Teatre auditori Felip Pedrell de Tortosa. És el màxim baluard actual de les lletres ebrenques. Durant l'acte hi haurà diversos recitals poètics i actuacions musicals. També durant el dia s'emetrà el programa d'homenatge a Lletres Ebrenques d'Antena Caro Roquetes (96.0 fm) que li dedica exclusivament, el qual es pot escoltar posteriorment a través del web www.antenacaro.com

També volem homenatjar-lo per part del col·lectiu blocaire ebrenc i d'arreu dels Països Catalans, per la qual us demanem la vostra col·laboració si podeu penjar un poema seu al vostre bloc respectiu durant el dia de demà. el company Jaume Llambrich de El Basar de les espècies (www.elbasar.cat) ha penjat tots els enllaços d'Internetd'on podeu agafar la seua obra.
moltes gràcies,
emigdi subirats
Comentaris: 1

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats