Correu Blocs | VilaWeb.cat
peix | País Valencià | divendres, 22 d'agost de 2008 | 09:41h
Hi ha qui s'ha dedicat a dir NO a tot allò que projecta internacionalment una part del nostre país. Opinió respectable però què en molts casos és el No per el No sense més, tot disfressant el discurs d'un ecologisme pijo-urbanita-snob.

Ens diuen que els valencians no podem malbaratar recursos quan tenim deficièncias en sanitat i educació. Si, tenim deficiències, però la causa no és el destinar recursos als esdeveniments i infraestructures de projecció internacional sinò l'espoli financer amb que Espanya ens ofega. Però això, per aquesta esquerra ecologista-pija-urbanita-snob no és important, per què ells són ciutadans del món (parlant en espanyol i utilitzant el valencià sols per a fer slògans) i allò important és ser solidari.

Solidaritat, reclamanen. Doncs, jo estic disposat a cedir a Espanya en concepte de solidaritat internacional no el ja famós 0'7 per 100 sinó el 2 per 100 del nostre PIB. Volen més, de solidaritat?.

Aquesta esquerra ecologista-pija-urbanita-snob és la que per desconnectar de la seua rutina de funcionari desitja anar el cap de setmana al camp i poder gaudir d'un espai com fa cent anys, quan ells gaudeixen de la modernitat i del progrés què volen negar als hòmens i dones que viuen i treballen al camp.

El diumenge, jo estic amb la celebració del Premi de F1 a València, i crec que hem perdut, els valencianistes i, en especial, els independistes, una oportunitat per dir al món sencer que Valencia, is not Spain!. Eixe és el missatge i no el Diguem no! de tota aquesta colla que ens vol fer creure que allò més semblant a un valencià d'esquerres no és un valencià de dretes sinó un espanyol d'esquerres.

Nota: el diumenge no hi seré a la celebració del Gran Premi de F1 a València per obligacions personals, he hagut de renunciar a una invitació. Espere estar-hi el proper any.

Comentaris: 11
  • Estic prou d'acord amb l'article
    Txus | dissabte, 23 d'agost de 2008 | 17:55h
    Estic prou d'acord amb l'article. I pense que cada vegada hi ha més gent que comença a pensar així. El nacionalisme ha estat durant molt de temps arraconat i ferit de mort. Això està començant a canviar.

    Crec que el primer que hem de fer és reconeixer que eixa soceitat que critiquem és la nostra i hem d'estar en ella... acceptar que la majoria pensa així. Integrar-nos i deprés canviar des de dins les coses que nos ens agraden.

    En la meua opinió no es pot anar sempre contracorrent... de fet, crec que es millor traure profit d'eixes corrents per a volar cap a on volem.
  • T'has tornat boig, company?
    Paco el Negre | divendres, 22 d'agost de 2008 | 12:11h
    Donar suport a la F1 de València? Donar suport a un espectacle en què ens mostren Fernando Alonso com a una mena de déu -espanyol, això sí - que quan guanya és perquè és molt bo i quan perd és perquè el seu cotxe és inferior? Un circuït urbà construït per tal que s'ompliguen les butxaques quatre malparits, com l'Alejandro Agag, Ecclestone i quatre amcs del PP, quan ja teníem un altre ciucuït a Xest? Unes grades farcides de banderes ejpanyoles, mentre a la TV s'exalten les virtuts ejspanyolíssimes del gran F. Alonso? Un esport en què la publicitat, la imatge de marca, els interessos mercantils, en definitiva, són allò que importa? Un espectacle, on la publicitat per al PP és tan evident que fan ganes de vomitar, a això pretens que donem suport els valencians? Ah, i no m'insultes anomenant-me pijo-urbanita-snob. Això ho serà ta tia, company.
    • No company, no m'he tornat boig
      peix | divendres, 22 d'agost de 2008 | 12:42h
      i què fem nosaltres per contrarestar tot eixe espanyolisme que denuncies. Què no succeeix el mateix al Gran Premi d'Espanya (què per més collons es celebra a Montmeló)? No fem rés, sols dir que No.

      No company, no m'he tornat boig. Estic fart que l'independentisme sols sapiga dir no, sense adonar-se'n que aquests esdeveniments com ho va ser al seu moment les Olimpíades de Barcelona, són una magnífica oportunitat per dir-li a la comunitat internacional que Valencia, is not Spain!.

      D'altra banda, no pretenc insultar-te amb el qualificatiu pijo-urbanita-snob. I ma tia, que la conec molt bé, t'assegure que serà moltes coses però no la identifique amb aquest qualificatiu, potser amb d'altres si però no amb aquest.
  • Valencia is not spain? aixo voldries tu
    dimoni de xiquet| Adreça electrònica | divendres, 22 d'agost de 2008 | 10:16h

    No se si valencia es españa, pero esta clar que tampoc es catalunya.Donar-li voltes al nano es aborrit.
    Quants vots hi treuen els independentistes a la ciutat de valencia?
    Quin mal va fer joan fuster.....
    dimoni de xiquet
    dimonidexiquet.blogspot.com

    • I?
      peix | divendres, 22 d'agost de 2008 | 10:51h
      Tens raó, des del punt de vista de la divisió administrativa espanyola València no és Catalunya, però este no és pas el debat que he introduït.

      Donar-li la culpa de tots els nostres mals a Joan Fuster és malaltís per part de persones que lluny de voler fer passes endavant i cap al futur s'atenallen en ell per perpetuar la situació passada i actual. Joan Fuster, com tots, és el producte d'un temps i d'una época, però a hores d'ara, encara no hi ha cap intelectual nacional capaç de generar el debat d'idees que ell ha generat, fins i tot després de mort.

      Respecte als vots de l'independentisme a València, dir-te què seràn a hores d'ara insuficients, però que hi han més vots independentistes que mai han hagut, com arreu del País Valencià. Mica en mica, s'omple la pica.
      • la historieta de la identitat
        dimoni de xiquet| Adreça electrònica | divendres, 22 d'agost de 2008 | 21:11h
        No tinc facilitat de paraula, es la meva desgracia.I sobretot tinc la mala costum de escriure amb molt mala llet.
        A vore.Tu vius en aquest país i estic segur que saps com som els valencians.Si alguna cosa destaca dels valencians es el seu espanyolisme.Ho diuen les enquestes i es veu al carrer.Tu entra en un mercadona i pregunta a la gent si es sent espanyola o catalana i voras quina sorpresa.
        Com que els valencians som administrativament espanyols? hi ha altra forma de saber que som els valencians?
        Has anat a oriola, a requena, a bunyol, a alacant, a elx? Tu creus que alli existeix molt sentiment de opressió del estat espanyol?
        Tinc en alta estima a joan fuster i la seva obra.Pero tinc la impressió de que molta gent juga amb les seves paraules per donar-lis el us que volen en cada moment.
        Jo no soc espanyol, ni catala ni res de res.La meva patria es el meu cor i punt.El nacionalisme es una resta de la societat capitalista i ja fa pena vore a gent que es consideren de esquerres fer aquest paperet.Cadascu fa el que pot, que tenim que fer...
        Bona nit
        dimoni de xiquet
        dimonidexiquet.blogspot.com
        • Respostes
          peix | dimecres, 24 de setembre de 2008 | 20:51h
          1. Quan entre a un mercadona és per comprar, no em dedique a fer enquestes. Però si palpe el sentiment d'allò què tots anomenem classes populars, i crec sincerament que existeixun sentiment d'antiespanyolitat molt inconscient, però existeix. La xenofòbia cap als andalusos i extremenys és més què palpable.

          2. Negantel nostre passat i més encara el nostre present difícilment construirem el nostre futur què haurem de decidir en llibertat.

          3. He estat a tots els llocs que indiques tret d'Oriola. El sentiment d'opressió de l'estat espanyol ja s'encarrega el PPValencià de difondre'l a cada oportunitat què té. I pot semblar què no, però va fent forat, encara que més a poc a poc del que ens agrade.

          4. No serè jo qui et diga el que eres, i quina és la teua pàtria. La sort que podem tindre és que la pàtria dels nostres actuals governants és, en la seua majòria, la seua butxaca, a diferència dels del PSOE de València que tenen molt clara quina és la seua, Espana.

          5. I si, faig el què puc i d'aquesta manera podré mirar als ulls als meus fills quan hem pregunten que he fet jo per la llibertat del nostre país.

          Bona nit, i gràcies pels comentaris
Comparteix a Facebook

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 3 visites
  • Aquesta setmana: 108 visites
  • Aquest mes: 334 visites
  • Des de l'inici: 41909 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 5 visites
  • Aquesta setmana: 247 visites
  • Aquest mes: 947 visites
  • Des de l'inici: 62767 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats