VilaWeb.cat
cucarella | dijous, 16 de febrer de 2006 | 22:32h

He escoltat aquests dies en diversos mitjans els clams de catalans d'origen andalús sobre la situació que ha generat a Andalusia la xenofòbia anticatalana instigada pel PP. Alguns s'han queixat que els han fet malbé els cotxes que portaven algun element identificatori català. D'altres s'han lamentat que veïns i familiars els retrauren les maldats que escampen des dels altaveus afins al PP. I no hi ha manera que vulguen escoltar les seues raons: tenen més credibilitat els predicadors de l'odi del Partido Popular que no la mateixa família i els amics.

L'any 1983 vaig arribar a Barcelona. Vaig viure un any al barri d'Hostafrancs i gairebé cinc més al de Sants. A Sants vivien llavors molts valencians. La majoria s'hi havien instal·lat durant els anys quaranta i cinquanta. N'hi vaig conèixer d'Elx, de Xixona, de Canals, d'Estubeny, de València, de Xàtiva... En aquells dies, tothom es queixava que al País Valencia passava, paraula per paraula, fet per fet, això mateix que denuncien ara que passa a Andalusia. Vaig veure fins i tot persones plorant perquè l'odi anticatalanista havia trencat famílies a València. Com ara fan a Andalusia, l'espanyolisme va sembrar al País Valencià tot l'odi que va poder. I encara no ens n'hem refet. I encara continuen escampant més llavor d'odi.

Rajoy, Zaplana, Acebes i tota la banda del PP, sense excepció, per acció, col·laboració o assentiment, són uns nazis. Són uns criminals. I s'haurien de sentir ben altes les veus que els ho digueren a la cara. Fins que els caiguera de vergonya. Si és que en tenen. Que no en tindran.


Comentaris: 7
  • Si només fos el PP...
    Marco | dijous, 16 de febrer de 2006 | 23:04h
    D'acord amb assenyalar el P.P. com a factòtum de tant desori. No oblidem però, la qüestió clau: hi ha un potent substrat sociològic a l'estat espanyol que fa possible la ràpida circulació i penetració de certes propostes jacobinistes i/o xenòfobes (més maldestres o més subtils, tant hi fa). Mentres això no s'hi atenga, i es tracte adientment, continuarem per sempre més maldant dia rere dia amb la penosa missió d'exigir, per favor, per pietat, una mica de trellat a qui ens vol, sense amagar-se pas, fer fora del mapa. No
    • Es que som una colònia!!!
      Fae | divendres, 17 de febrer de 2006 | 12:45h

      Dius, molt encertadament que: "... hi ha un potent substrat sociològic a l'estat espanyol que fa
      possible la ràpida circulació i penetració de certes propostes jacobinistes i/o
      xenòfobes (més maldestres o més subtils, tant hi fa)"
      , "substrat" comandat o
      manipulat pels mitjans de comunicació espanyols o espanyolistes, que hi
      serveixen d'altaveus i per instrumentalitzar
      les consignes de caràcter imperialista. Clar, el problema és que si ho fan
      ells, aleshores els legal, "por justo derecho de conquista" mentre que si ho fem
      els catalans o bascos ens acusaran d'apologia del terrorisme o alguna cosa
      semblant. Es el que té ser una colònia!!!!.

  • i tants d'altres
    Jaume| Adreça electrònica | divendres, 17 de febrer de 2006 | 11:50h

    Benvolgut Toni.

    No tan sols els PPeros fan la feina, com bé es diu, molts altres de l'esquerra possen les vies per on passa el tren cap a la xenofòbia anticatalana.

    Jo, personalment, trobo molt a faltar gent que, segons dius, es queixa ara que a la seva terra els hi espatllen el cotxe i els hi diuen coses. Aquesta gent no ha obert la boca en sentir-nos moltes coses, no ha dit res en sortir el boicot, no ha parlat davant les mentides dels Acebes-Zaplana-Jimenezlosantos-Rajoy-etc.. Tampoc he sentit res dels opositors al PPeros al govern que tan varen cridar amb la guerra d'Irak i en altres actuacions.

    Tots aquests formen el sustrat, tant els dona que ens passi a nosaltres, això si, si els toquen el cotxes, els hi pinten les casetes al poble amb rètols o al anar de vacances han de sentir-se dir coses que no els agraden, aleshores si, s'indignen i posen el crit al cel.

    La lectura en català no arrenca del tot, la gent de la meva edat no va rebre educació en català, no existía a l'escola, l'aprenies a casa i de mala manera. L'hàbit de la lectura es feia en castellà i aixi anem, ens anem acostumant molt poc a poc. I la joventut arrenca a llegir ara, crec que els propers deu-quinze anys serán la clau per poder tornar a re-llançar la literatura catalana. Jo, almenys, intento que els meus fills llegeixin en català tant com poden i la nena gran ho fa en tots dos llengües sense cap problema, el petit només té contes en català, nous o guardats de sa germana...

    Gràcies per escriure, es un plaer llegir-te sovint.

    Jaume.


  • Cert!
    cucarella | divendres, 17 de febrer de 2006 | 07:59h

    Efectivament, com dius el substrat sociològic a l'estat espanyol és permeable al discurs xenòfob que ara abandera el PP (senble oblidar Bono, Ibarra, Vazquez i etc). En aquesta trinxera s'ha resumit aquesta realitat incontestable amb la frase: als espanyols, que els compre qui no els conega.
  • Substrat.
    latrappola | divendres, 17 de febrer de 2006 | 00:22h

    Estic d'acord amb lo del substrat, el PP és només la versió més grollera de l'anticatalanisme, però aquest està també a l'esquerra espanyola i inclús entre molts catalans. Exemples:Les paraules de Zapatero al Congrés del PSC donant el tret de sortida a la nova batalla de la llengua, Moratinos i la segregació del valencià a la UE, els diputats del PSC votant la secessió del valencià, etc.,etc...I SILENCIS, MOLTS SILENCIS. Els complexos d'inferioritat i autoodis estan també dins la família nacionalista, només cal fer una prova, busca un catalanoparlant a Barcelona, pregunta-li que en pensa de la literatura catalana i la resposta serà gairebé sempre que no li agrada, que és dolenta i és millor la castellana; si li preguntes quin és l'últim llibre que ha llegit en català, normalment no en recorda cap, si vols saber quin partit vota, no et sorprengui que et diguin que CIU, ERC o ICV. Si parles de Països catalans, la resposta és gairebé unànime, tothom hi està en contra, si algú ho defensa el titllen d'imperialista.


    • Una esmena
      cucarella | divendres, 17 de febrer de 2006 | 08:06h
      A Latrappola. Això de "Moratinos i la segregació del valencià a la UE" ja s'ha comentat ací. El problema no és Moratinos. Ell només va posar sobre la taula el que havien aconseguit les lleis negociades i pactades pels "nostres", que català i valencià foren jurídicament llengües diferents. Si les insitucions europees demanaren saber quina era la situació legal de la llengua, aquesta era la realitat. Si no volíem haver tingut aquesta situació, no s'havia d'haver pactat l'AVL. Insistir a donar-li la culpa a Moratinos és no voler veure la realitat legal actual i no voler admetre que la cagada és dels "nostres".
      • Esmenat.
        latrappola | divendres, 17 de febrer de 2006 | 15:48h

        Toni, només comentar que estic totalment d'acord amb l'esmena, ja ho vaig llegir al teu article del notari. El problema no és Moratinos, és evident que la ruptura jurídica del valencià comença amb la creació de l'AVL i el govern català n'és en bona part el responable.

        Hi ha renúncies que són inexplicables, pot ser algun dia caldria fer un estudi de com penetra el discurs blaver al Principat .

        Martí.


Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Juliol 2009 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats