Correu Blocs | VilaWeb.cat
marcbel | Política | dilluns, 30 de gener de 2006 | 19:30h

He parlat amb diverses persones de diverses tendències polítiques i veig que tots coincidim en el mateix. A aquelles persones que l'estatut acordat (o el que sembla ser que s'acabarà acordant) no els satisfà per poc, no per massa, el NO al referèndum no és la solució. L'argumentació és ben senzilla.

A les persones que l'actual estatut ja els està bé, votaran NO. Les persones que estan a favor del nou estatut votaran SÍ. Les persones indiferents votaran EN BLANC, o no aniran a votar. Aquestes són els interpretacions clàssiques.

Ara bé, les persones que no els satisfà el nou estatut per massa poc, poden pensar en votar NO, EN BLANC o no anar a votar. Però la interpretació interessada dels resultats per tal dels polítics i mèdia espanyol serà la del paràgraf anterior, les interpretacions clàssiques. Que passaran als entorns mediàtics i polítics catalans i al final ens acabarem autoconvecent s'aquesta interpretació esbiaixada i interessada.

És a dir, si votes NO perquè el nou estatut és insuficient, a la pràctica estaràs votant com si ja t'estigués bé l'actual estatut. Per tant, el NO no és la solució.

Així doncs, l'única sortida per aquelles persones que volen més és el vot nul, tal i com comentava a un apunt anterior. I aquestes persones, no cal ser un setciències, la gran majoria són independentistes. Així doncs, el referèndum de l'estatut (que és un referèndum d'autodeterminació) tindria aquestes opcions interpretatives:

  • SÍ -> Estem d 'acord amb el nou estatut

  • NO -> Ja ens està bé la situació actual

  • NUL-> Volem la independència

  • EN BLANC -> Ens és igual tot plegat

Així que és molt fàcil:

Posa-hi Independència. Ens divertirem.





Comentaris: 3
  • El NO és més vàlid
    Xavier Batlle| Adreça electrònica | dilluns, 1 de maig de 2006 | 19:52h
    Hola Marc,

    Entre les persones que dius que has parlat no n'hi ha que t'hagin defensat el NO per massa poc? M'estranya. En tot cas t'ho explico ara. Dir NO, és dir que aquest estatut proposat no el volem. Que no acceptem que ens el facin empassar. Ja votaré per la independència quan en tingui l'ocasió, que crec que no és ara. Les utilitzacions partidistes dels resultats duren poc. Quin efecte tindria un gran NUL? Amb la poca vergonya dels polítics actuals CAP!

    No entenc com podeu usar aquest referèndum per expressar-vos i d'aquesta manera facilitar 30 anys més que tinguem prohibit fer referèndums.

    Hi ha molts independentistes que votarem NO i en canvi tindrem un NUL amb molt menys valor del real. Potser tindreu un 5 o un 8%, aquesta és la força que voleu donar a l'independentisme?
  • interpretació interessada polítics espanyols
    Anònim | dilluns, 6 de març de 2006 | 22:04h

    I perquè c*****s hem de pasar-nos la vida fent les coses en funció de com els polítics ecspanyols pensin, els mèdia ecspanyols diguin o el que sigui ecspanyol ho interpreti, aquesta manera teva de pensar és la millor demostració de fins a quin punt estem colonitzats, ja va sent hora de que fem el que ens convingui més i que els ecspanyols diguin el que vulguin, "NO" a la m***a anomenada estatut que ens volen encolomar els polítics per tal de pasar-se la medalla entabanant a la colla de babaus que els riu totes les gràcies, l'única manera de que la colla de galifardeus que suposadament són els nostres liders polítics rebin un advertiment de que les coses estan canviant és que els tombem el nyap i se l'hagin de posar per l'ull cec que tenen on l'esquena canvia de nom, tota la resta pot quedar molt bonic, però no té cap resultat pràctic i el nostre País ja fa temps que necessita menys brindis al sol testimonials i més accions amb resultats concrets i pràcitcs.

  • No ho sé
    David | dijous, 9 de febrer de 2006 | 18:49h

    No sé si em convenceu.

    Estic d'acord en NO ABSTENIR-SE

    Lògicament MAI el SÍ, per principi i dignitat

    El meu dubte està entre el NO i el NUL. De moment em decanto pel NO ÉS SUFICIENT, NO M'AGRADA COM HAN ANAT LES COSES, NO AL PACTE CIU-MAS (http://desdesants.blocat.com/post/3787/51518

    A veure què diu ERC i si em convencen...


  • El vot NO
    David Gimeno i Ayuso| Adreça electrònica | diumenge, 5 de febrer de 2006 | 19:50h

    Marc,

    Estic d'acord amb la teva interpretació dels vots "sí" i "en blanc". Ara, la interpretació que fas del "no" o "nul", home, potser que t'ho facis mirar.

    "No" és, aquí i a qualsevol referèndum, No hi estic d'acord amb la pregunta que se'm formula i el vot "nul" és un vot que presenta defectes de forma o procediment i no compta.

    Ara, si us fa il·lusió reinterpretar el que vol dir sí, no, blanc o negre, doncs, endavant que quants més serem més riurem...

    Per cert, això em recorda el referèndum de la Consti del 78, on també hi havia molta gent que es dedicava a relacionar el "no" amb "volem continuar sent franquistes". I així ens va.


  • Recompte i percentatges
    Raül| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2006 | 15:50h

    Jo m'hi apunto, però hi veig un problema. Els vots nuls es compten, però no formen part del percentatge oficial. Per tant, en el supòsit que hi hagués, diguem, 600.000 nuls, 600.000 sís i 200.000 nos, el resultat oficial que sortiria a les notícies seria: un 66% dels votants han dit sí a l'Estatut.

    Això crec que no es pot canviar perquè forma part dels mecanismes dels referèndums i les eleccions. Per això mateix, caldria que tots plegats féssim un gran esforç per divulgar la proposta, de manera que la gent i els mitjans estiguessin interessats a saber el nombre de nuls, més enllà del percentatge oficial.

  • Tens raó: el NO és el vot del PP, del Tejero...
    botxi | dilluns, 30 de gener de 2006 | 22:15h
    Si omplim les bústies de "no", si fem que el "no" tingui (posem) un 30% (el 20% nostre + el 10% d'ells), ens trobarem l'endemà la Brunete mediàtica deslegitimant l'autonomia catalana.  I, el que és pitjor, abocarem el PSC a optar encara més per les Manuelas i Josés de torn.
    • No fau cap favor als catalans amb el vot NUL
      Senar | dimecres, 15 de febrer de 2006 | 12:41h

      Si penseu que el vot nul, encara que
      fos majoritari, contribuirà a canviar la situació esteu
      absolutament confosos. El vot nul i les abstencions són part
      d'allò "no-interpretable", és a dir, d'allò
      que es pot interpretar de moltes maneres i, sobre tot, com l'hi
      interessi als mitjans. A molt estirar, algú podria dir "prenc
      nota" i continuaria fent la viu-viu. O us penseu que
      canviarà?
      Qui pensa que ens poden fer empassar que, de cop,
      la majoria de catalans s'han fet del PP? Això ni amb
      garnatxa!
      Hem de votar NO, si s'hi aprova aquest estatut perdrem
      l'oportunitat de dir que no volem tot això. Si deixem que
      altres ens "interpretin", ho faran com més els
      interessi. I si l'estatut no s'aprova, el procés haurà
      de començar de nou. O penseu que amb l'actual podem continuar
      sense que es faci un canvi?
      Si us plau, la societat civil no pot
      estar dividida com els polítics!
      Voteu NO i demaneu el NO,
      és l'única manera de demostrar el que volem!




10 anys de Softcatalà

The next version of Ubuntu is coming soon
RSS 2.0 RSS Comentaris

Vols rebre els apunts del bloc? Escriu el teu correu:

Lliurat per FeedBurner


Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 201 visites
  • Aquesta setmana: 1602 visites
  • Aquest mes: 3992 visites
  • Des de l'inici: 690394 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 427 visites
  • Aquesta setmana: 5799 visites
  • Aquest mes: 12390 visites
  • Des de l'inici: 1667005 visites

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm




Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Últims 40 canvis


Creative Commons License

www.flickr.com
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats