Correu Blocs | VilaWeb.cat
marcbel | Independentisme | dissabte, 15 d'octubre de 2005 | 16:07h
Un amic meu, en R., votant del PP i nacionalista espanyol, ha enviat a la colla un fitxer adjunt on es mostra la més pura xenofòbia d'alguns espanyols (que malauradament no podem dir que sigui poc comuna), pretenent a més, fer passar-ho com una reacció comprensible. El fitxer es diu:

Productos catalanes y alternativas

(També el podeu trobar aquí, aquí, o aquí)

L'origen, i on es troba, no m'ho han dit.

Nota 21/Oct/2005: He posat una còpia del fitxer al meu espai personal del servidor de SC, en tota consciència (i perquè Vilaweb no ens dóna espai FTP). Vull agrair a la gent que ens ha avisat pensant que algú ens havia colat el fitxer al servidor, després d'haver vist que una determinada fauna paràsita està posant l'enllaç per expandir el boicot.

Nota 27/Oct/2005: Finalment els Torquemades catalans han aconseguit que ho tregui del meu espai personal de Softcatalà. Poso el fitxer a un altre lloc, i l'adreça d'altres llocs on és. Evidentment, no evitaran que aquesta informació se sàpiga.
L'economia catalana s'ha d'internacionalitzar al màxim. No es pot dependre d'un mercat d'aquestes característiques, on s'inciti a la xenofòbia de manera pública i notòria (no és el primer cop que passa), i a sobre alguns pretenguin justificar-ho com una cosa normal producte de la nostra follia nazi-onalista. Comerciar amb bojos (i aquests de les llistes són bojos), mai és bo.

Al final no sé si haurem de fer el que ja vam fer a l'Argentina a començaments del segle XX, quan aquest país era una de les principals economies del món (i que deixà de ser-ho després de la Segona Guerra Mundial).

Diu una història situada al 1915:

Estaban unos comensales catalanes en un restaurante de Buenos Aires.
Celebraban los esponsales de los hijos de dos familias inmigradas
veinte años atrás. Ofrecían el agasajo a un nutrido grupo de amigos.
Entre risas, canciones en catalán y champán empezaron a alzarse voces
procedentes de mesas vecinas:

"¡Mierda de catalanes!"

"¡Mirad estos catalanes de mierda, cómo se divierten!"

"¡A la mierda, estos judíos catalanes!"

Al final, cumplido el festejo y recitado el epitalamio, en lengua
catalana, los insultos, cada vez más estentóreos, seguían. Los
celebrantes se iban levantando y emprendían el camino de salida.

Entonces, el padre de la novia se dirigió a la concurrencia de
insultadores:

"Señores, tengan ustedes buenos días. Los catalanes se van,
¡PERO LA MIERDA SE QUEDA!"

Y ya no quedamos catalanes. Larrea, Matheu, Parera, se han marchado
para siempre. No pensamos volver.

Comentaris: 13
  • No penso comprar productes espanyols
    Josep | dimarts, 8 de novembre de 2005 | 23:01h

    Jo a partir d'ara miraré de no comprar productes espanyols i per nadal penso comprar el doble de cava del que comprava habitualment per compensar una mica el boicot.

    De cap de les maneres comprare cap vi espanyol (ja en tenim del Penedes,Priorat,Perelada,etc....)

    Animo a la gent a fer el mateix.

    Visca Catalunya


  • Advertiment
    marcbel | dimecres, 2 de novembre de 2005 | 11:02h

    Avís per a astronautes rimadors.

    De tant en tant, suprimiré els següents tipus de missatges:

    - Covards anònims insultadors.

    - Insultadors.

    -Adolescents amb problemes d'afirmació personal, incomprensió lectora o mancança de redacció coherent..

    - Persones que no sàpiguen escriure, confonent això amb un terminal mòbil (SMS).

    N'he tret diversos missatges. Si vols alliberar els teus instints bàsics, passa't pels fòrums de Libertad Digital, posat La COPE i oblida aquesta web per sempre més.


  • es una respuesta que era de esperar...
    javier | divendres, 28 d'octubre de 2005 | 08:14h

    Entiendo que es una respuesta que era de esperar. Viví durante 10 años en Barcelona y allí pude comprobar cómo es algo habitual que los clientes miren las etiquetas de los productos que compran para intentar en lo posible adquirir productos catalanes. Otro detalle: Omnium Cultural se dedica a desprestigiar a aquellas empresas que no etiquetan en catalan sus productos destinados a Cataluña.

    ¿a quien se quiere engañar? ¿se hace en Cataluña y no se puede hacer en el resto de España? Tienen lo que se merecen.



    • marcbel | divendres, 28 d'octubre de 2005 | 11:17h

      Havia escrit (no funciona la modificació dels missatges i l'he suprimit):

      Sí, tenim el que ens mereixem: comerciem fonamentalment amb Espanya. I així ens va.

      Et remeto al que li he dit al Bernardo. Suposo que tu tampoc vols entendre res.

      Per
      cert, els catalans no tenim la culpa que als espanyols us hagin menjat
      l'olla. Deixeu-nos tranquils, que hem de fer moltes coses.


      La primera frase és falsa, per això la guixo. L'intercanvi econòmic de Catalunya és fonamentalment i bàsicament amb la resta dels Països Catalans, després amb Euskalherria, i en menor mesura amb l'Aragó. Amb l'Espanya estricta, és més aviat poc. Un de tants errors producte de la manca de transparència informativa.

      • paises catalanes
        Anònim | dissabte, 5 de novembre de 2005 | 17:06h

        Supongo que con paises catalanes te refieres a las Baleares ( 1 millon de habitantes ) y Valencia ( 4 millones de habitantes ),  con el aprecio que os tienen sobre todo los Valencianos me parece que el boicot no les debe parecer mal , teniendo encuenta que muchos productos alternativos pueden ser de esas comunidades , puesto que son comunidades muy desarrolladas industrialmente sobre todo la valenciana que es principalmente lo que exporta cataluña y otra muy beneficiada puede ser euskadi, en algun sitio habra que comprar esos productos, egoistamente para muchas comunidades amigas puede ser beneficioso " poderoso caballero es don dinero ", eso normalmente no se comenta . Yo formo parte de la franja que muchos catalanes la consideran propia pero que sepas que nosotros no nos consideramos de los paises catalanes sino Aragoneses y no solo por situacion en un mapa politico sino tambien por sentimiento, hablamos catalan y nuestros hijos lo estudian en el colegio  pero eso no quiere decir que me sienta catalan como un mejicano no se siente español por mucho idioma y cultura que comparta.


  • La justificació de sempre
    marcbel | divendres, 28 d'octubre de 2005 | 09:49h

    Sí, tenim el que ens mereixem: comerciem fonamentalment amb Espanya. I així ens va.

    Et remeto al que li he dit al Bernardo. Suposo que tu tampoc vols entendre res.

    Per cert, els catalans no tenim la culpa que als espanyols us hagin menjat l'olla. Deixeu-nos tranquils, que hem de fer moltes coses.

  • Em bull la sang
    d | dijous, 27 d'octubre de 2005 | 11:34h

    quan llegeixo les parides per boicotejar els catalans em bull la sang!!! Per sort em se controlar i ni faig ni faré el que ells han fet, amb mi.


    • ¿Xenofobia boicotear productos catalanes?
      Bernardo| Adreça electrònica | dijous, 27 d'octubre de 2005 | 20:48h
      Resulta grotesco que llameis los independentistas (que no los catalanes, ya que representais a una infima parte) xenofobos a los que quieren boicotear los productos catalanes por lo de la incostitucionalidad del Estatuto. Si eso es así deberíais entrar en esta Web (http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/12516) donde desde 2002 los independentistas aconsejais no comprar pructos que se fabrique fuera de Cataluña. Resulta gracioso que precisamente los independentistas radicales llamen xenofobos alresto de los españoles, cuando son ellos los que pactan con ETA para que nosesinen solo en Cataluña, cuando son ellos los que amenazan en el parlamento con una "Guerra civil" si no se aprueba el Estatuto, cuando son ellos los que allanan la morada de los periodistas no afines (eso si, con el carné de diputado en la boca para que no los detengan), cuando son ellos los que tratan de imponer la lengua catalana en el resto de España al tiempo que pretenden erradicar el castellano, lengua oficial del Reino, en Cataluña.
      • Independentistes
        marcbel | divendres, 28 d'octubre de 2005 | 10:00h

        Sí, jo sóc independentista. És una de les multíples característiques de la meva personalitat, que és complexa. Una de tantes que em defineix com a persona. Radical ho serà ta mare. Això de l'ínfima part no t'ho creus ni tu. En tot cas, jo em represento, aquí, a mi mateix i prou.

        Tot i que sempre s'ha volgut amagar, la realitat és que les enquestes diuen constantment en el temps, que les persones que volen la independència de Catalunya se situen al voltant del 30-45%, tot i que mai s'ha preguntat explícitament, sinó amb subterfugis: "Creíeu que la independència seria positiva per a Catalunya", i coses per l'estil.

        Tanmateix, com bé deia en López Bofill, un catalanista, després d'una campanya pública i democràtica sobre la independència, quan estigui amb la papereta a la mà enfront de l'urna del referèndum de la independència, per força haurà de pensar: "Això va de veres. O ara o mai". No cal dir que la majoria, la gran majoria, l'absoluta majoria sociològica d'aquesta nació és catalanista. I un 55% afirmen que Catalunya és una nació.

        Som majoria, els independentistes. Prou que ho sabeu a Espanya: esteu disposats a enviar l'exèrcit si volem fer una consulta democràtica al respecte. No dubteu del resultat. Si no, el deixaríeu fer tan tranquils i ens diríeu: ¿Veis como en Cataluña no se quiere la independència?. Que ens coneixem, coi!.

        Heu arribat tard a la democràcia i ara ens voleu donar lliçons. Manda huevos.

        • 30-45 x ciento kieren la independencia
          Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 1 de novembre de 2005 | 23:26h

          El 30-45% kieren la indepencia d catalunya, q catalunya sea un pais, bien, yo soy del 55% q no kiere, osea, la mayoria, asi q respetad a los q pensamos d una manera diferente soy tan catalan o mas q tu, pero tb soy espanyol, y a mucha honra, la mayoria decide, os jodeis.

          Estic orgullos d ser catala i espanyol, com la mayoria dels catalans.

  • Perdón, la web es la siguiente...
    Bernardo| Adreça electrònica | dijous, 27 d'octubre de 2005 | 20:51h
    Perdonad el despiste, la web que según vosotros tambien debe ser xenofoba ya que alienta a los catalanes s boicotear los productos del resto de España desde el año 2002 es la siguiente: http://racocatala.com/~compra/llista.htm#
    • Sí, xenòfobia
      marcbel | divendres, 28 d'octubre de 2005 | 09:46h

      Bernardo, tu no entens res. Segurament és més greu: tu no vols entendre res.

      Una cosa és defensar la compra de productes nacionals, cosa que el sentit cívic dels ciutadans escandinaus els fa exercir-ho molt sovint, i una altra cosa és demanar que no es compri productes d'un determinat país, cridant al boicot.

      Qualsevol persona normal ho pot entendre això: civisme enfront intolerància. Defensa enfront atac.

      Els que justifiquen la xenofòbia, tenen un problema molt greu de tolerància, o són també xenòfobs. Aquesta mena de gent, jo prefereixo que no ens comprin res. Absolutament res. No ens cal. Comerciarem amb el món civilitzat.

      • Consumo inteligente
        consumer| Adreça electrònica | divendres, 11 de novembre de 2005 | 13:36h

        Pienso que para que no se utilice como arma arrojadiza lo del boicot, tenemos que aprender a realizar un consumo inteligente, es decir consumir lo que se reinvierte en nuestro beneficio.

        Hay que meter nuestros ahorros en cajas de nuestra comunidad o que su beneficio nos pueda salpicar de alguna manera, hay que comprar productos de empresas que creen riqueza en la zona donde vivimos, ya que eso repercutirá en nosotros si tenemos un negocio o si somos asalariados también repercutirá porque nuestro trabajo será estable debido a la buena marcha económica de la zona.

        También está la libertad de cada uno de querer dar dinero a empresas que subvencionan independentistas, actos terroristas o que perdonan dinero a partidos que no son afines a las ideas de cada uno. Esto es la libertad que cada uno como persona individual e inteligente decida sin influencias publicitarias, ni con engaños de regalos que te los cobran con creces, lo que hace con su dinero que cuesta mucho ganarlo para darlo a quien nos engaña y nos empobrece más.

        Hace años dejé de utilizar Gillette, cuando quitó la fabrica que tenia en España, no porque fuera mal, sino para llevarla a un pais donde pudiera explotar a los empleados y pagarles sueldos insultantes, con mi dinero no lo van a hacer.

        Hay que estar informado y saber lo que compra uno, aunque cueste un poco más caro a la larga nos beneficia más.

        Un saludo a todos y por el CONSUMO INTELIGENTE

10 anys de Softcatalà

The next version of Ubuntu is coming soon
RSS 2.0 RSS Comentaris

Vols rebre els apunts del bloc? Escriu el teu correu:

Lliurat per FeedBurner


Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 57 visites
  • Aquesta setmana: 1861 visites
  • Aquest mes: 4251 visites
  • Des de l'inici: 690653 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 175 visites
  • Aquesta setmana: 6445 visites
  • Aquest mes: 13036 visites
  • Des de l'inici: 1667651 visites

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm




Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Últims 40 canvis


Creative Commons License

www.flickr.com
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats