Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
marcus | Espai Català de Comunicació [Categoria antiga] | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 12:44h


Temàtica: Mitjans de comunicació.

Vaig fer un petit comentari sobre el núm. 0 de el nou AVUI.

Me l'he anat comprant aquests primers dies, i n'he tret algunes consideracions respecte a l'AVUI que teníem abans del canvi de mans (ara és propietat del Grup Godó, Planeta i l'Institut Català de Finances de la Generalitat -40%, 40% i 20% del capital, respectivament).

M'agraden força el canvis que s'hi ha introduït, tant de forma com de contingut, cosa que farà que el torni a comprar, de tant en tant, però, ja ho dic per endavant, no deixaré de ser fidel a El Punt, el meu diari de referència. No vull entrar en comparacions, ja que ja m'està bé la competitivitat i que hi hagi dos diaris escrits en català i pensats en català. Tot i això, crec que la nova etapa de l'AVUI és més per competir amb El Periódico que amb El Punt -en aquest aspecte, hi ha la mà de La Vanguardia per fer ombra al seu principal competidor?-.

Bé, aquí llenço un doble llistat de coses que he anat veient del nou AVUI. Sense ànim de criticar-lo -com es podrà comprovar hi ha més "contres" que "pros"- la idea és exposar algunes coses que crec que han de millorar, i d'altres que m'han agradat. [...]


Progressa adequadament:

  • La introducció de la foto de l'articulista.
  • Ja no posen tantes notícies breus, volàtils en la seva importància, que quan es compra el diàri ja han deixat de ser notícia.
  • L'enquesta ha passat de ser setmanal a ser diària.
  • La introducció del color.
  • Més varietat, i més quantitat, d'articulistes. Sense deixar de banda els que ja hi havia -potser no m'hi he fixat prou, però no en trobo a faltar cap, ja em rectificareu si no és així-.
  • Comentaris clarificadors sota les notícies.
  • La secció "Diàleg", de les que més m'agraden, segueix força bé.
  • Introduir els jocs Sudoku i Scrabble.
  • A l'igual que el Diari Terrassa -que fa pocs mesos també va canviar de format-, han introduït fotos grans i els espais en blanc (ara ja no cal omplir la pàgina, si queda un espai en blanc, es deixa i no passa res).
  • Han aconseguit augmentar, encara que molt poc, la publicitat. I, aquesta és més variada.
  • A la Cartellera, m'agrada l'apartat destacat de la Filmoteca.
  • En la secció de Programació de ràdio i TV ja m'està bé que hagin tret la diferenciació que es feia abans de programació en català i en altre llengües (es marcava la catalana com si fos un reducte a tenir en compte). Pel què fa a la ràdio, segueixo reclamant que es posi la programació de les diferents ràdios, no sé de cap mitjà que ho faci.
  • Contraportada: M'agrada la varietat d'articulistes.
  • M'agrada que posin a la portada i a la contraportada: AVUI, "des de 1976".
  • Trobo bé que hagin mantingut a Vicent Sanchís com a director i a Albert Sáez com a director adjunt.
  • S'ha introduït un nou concepte d'informació, de tractament de les notícies, més amè, més agradable en la lectura, sobretot en la secció Política.
  • S'ha introduït el reportatge i la crònica.
  • La introducció de cinc suplements setmanals em sembla encertada -Esports, Joves, Cap de setmana, Cultura i suplement del diumenge-.

Necessita millorar:

  • Portada massa atapeïda, tot i que ja m'hi vaig acostumant.
  • Format que recorda massa El Periódico.
  • Les cartes dels lectors, com abans, són massa curtes i monotemàtiques.
  • L'enquesta ja no és conjunta amb Vilaweb.
  • Segueix barrejant la informació de PPCC amb la de l'Estat espanyol a l'apartat de política.
  • La tinta del diari segueix sent de mala qualitat, embruta molt les mans!
  • Error garrafal: segueix havent-hi poca informació d'àmbit internacional. Em pensava que aquest apartat el millorarien molt, il·lús de mi.
  • La web pràcticament no ha canviat, només en el color i alguns detalls insignificants. Segueix faltant-li el més important: l'actualització en temps real de les notícies.
  • Una nova secció de Motor que, a mi personalment, m'hi sobra.
  • La cartellera de cinemes s'ha barcelonitzat massa. I, la resta de Catalunya? Posen unes quantes ciutats, però n'hi falten. I, respecte a Terrassa, han tornat a descuidar-se el Cinema Catalunya. Ja se'l descuidaven temps enrera, però a base d'enviar-ls'hi correus electrònics vem aconseguir que la posessin. Ho haurem de tornar a fer? A més, no seria sobrer posar la web del cinema (molts cops es poden comprar les entrades per la web).
  • En publicitat, s'excedeixen de publicitat del Grup Godó. Per mi, això fa perdre credibilitat.
  • La secció "Gent" s'ha convertit en "People". Ho trobo innecessari. Cosmopolita?
  • A la Cartellera, la sinopsis de les pel·lícules em sembla extremadament curta.
  • La secció de classificats segueix sent poc important. I, aquesta és una de les seccions que cal potenciar. Crec que tenen previst potenciar l'apartat Immobiliària. Els classificats i la publicitat diuen molt d'un diari -la pela és la pela!-.
  • La secció Comunicació ha millorat una mica, però -potser perque a mi m'interessa- la trobo encara massa poc elaborada.
  • Feu-me memòria, però a l'AVUI d'abans, en la secció de El Temps, no sortia el mapa dels PPCC. Ara surt el mapa del Principat en gran i el dels PPCC en petit. Sigui com sigui, em sembla un error.
  • El Suplement de diumenge ha canviat de forma, però segueix amb el mateix contingut. És el suplement més fluix del mercat.
NOTA: Agraïré que augmenteu aquests llistats amb comentaris sobre el nou AVUI.

Salut i llibertat!
Marcús

Més sobre el tema (altres blocs):

EL NOU AVUI. Pepcanals.
AVUI i sempre. Pere Meroño.
Nova etapa a can Avui. Totxanes, totxos i maons.
Sobre el nou AVUI (I).
Totxanes, totxos i maons.
"Avui" sense ciència. El buit del temps.

Comentaris: 14
  • Beneitures
    Pep| Adreça electrònica | dimecres, 26 d'octubre de 2005 | 22:19h

    Noi, t'has lluit: criticar que l'Avui té poca informació internacional sent comprador habitual del Punt ja són ganes. L'Avui no és El País, però juga en una altra divisió superior a la del Punt. El Punt és molt nacional, sí, tracta les Balears amb esperit neocolonial, així com també fa amb el País Valencià. I, per cert, on són els grans temes que preocupen al Punt. Enlloc. Només temes i temets que no depassen l'àmbit local. Com a diari de barri està bé, però res més. Vaja, que és com Vilaweb però una miqueta ampliat.

    Som ben curtets els catalans: ens comprem un diari perquè creiem que té més trempera o perquè és més nacional. I no pensem en si m'informa bé, està ben escrit, etc. No tots els catalans, cert, perquè desgraciadament els diaris fets en català són per a la minoria...

  • Avui TV
    Filipo | dilluns, 3 d'octubre de 2005 | 07:35h

    L'ordre de la programació televisiva em sembla estrany. S'hauria de donar més importància a Canal9 i Punt2, i també a IB3 com a televisions nacionals (ai!) i (parcialment) en llengua catalana. Aquestes mai no surten als Apunts de programació ni al Cinema a casa, on es destaquen les pel·lícules del dia.
    Actualment BarcelonaTV i altres televisions locals catalanes tenen una posició més alta en la graella televisiva.
    • Orientació
      enric | dimecres, 5 d'octubre de 2005 | 16:42h

      En conjunt estic d'acord, però em penso que el problema de l'Avui no està fonamentalmetn en els detalls sino en l'orientació de fons. Simplificant molt, em penso que l'Avui manté un problema d'identitat. Vol ser un diari de linia seriosa (tipus El Pais o La Vanguardia) o més aviat popular (tipus El Periodico)? Ja se que es una simplificació, però per a mi aquest és el gran repte de l'Avui. Trobar una identitat i seguir una línia coherent.

      L'Avui s'ha mantingut per la fidelitat i militància d'un bon grapat de lectors, que valorem per sobre de tot que estigui escrit i fet en català, però com a producte periodístic jo sempre l'he trobat un pel fluixet i sovint ho he hagut de complementar amb altres diaris.Conec molta gent que llegeix, es compra o està subscrit a l'Avui i alhora també ho fa amb altres diaris.

      Em penso que en aquesta nova època l'Avui ha volgut tirar per la linia del mig, es a dir, fer una maqueta tipus Periodico i aspirar a uns continguts tipus La Vanguardia. No ho se, però no veig clar que hagi optat per un model definiti. En fi, donem-li temps per acabar de perfilar-se, però si l'Avui vol sobreviure com a bon producte periodístic en el mercat per a ell mateix, em penso que encara li manca.


  • Detalls
    marcus | dilluns, 3 d'octubre de 2005 | 08:47h

    Detalls com aquest, no es poden deixar passar. L'AVUI és un diari en català i, fins ara, ha estat pensat en català. Podria ser que, amb el temps es quedi només amb la primera característica, i això és nefast!
    Ser en català és un mínim, però estar pensat en català és un requisit indispensable, i això que expliques n'és un exemple.

    Salut i llibertat!
    Marcús
    Índex Marcús

  • avui
    Anònim | dilluns, 3 d'octubre de 2005 | 01:13h

    Sobre l'Avui d'ara: trobo que la lletra és massa petita, que hi ha massa columnes qua parteixen el text innecessàriament, perquè això dificulta la lectura. I trobo a faltar, com un altre company ha dit, l'especial de ciència.


    • És la moda
      marcus | dilluns, 3 d'octubre de 2005 | 08:50h

      Crec que les columnes estretes és una qüestió de moda editorial. En altres publicacions també s'està implantant.
      Similar a aquest detall, em recorda un dels canvis que s'han fet a El Temps, en l'última modificació: Ara, els reportatges, comencen a mitja plana i acaben a mitja plana següent. Són coses de la modernitat. Ens hi haurem d'acostumar?

      Salut i llibertat!
      Marcús
      Índex Marcús

  • diversificació de productes
    Jordi | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 23:58h

    Hola, primer de tot crec que tens raó en casi tots els comentaris que fas.
    Jo voldria afegir que la sensació que em va donar el nou format, sobretot la portada, doncs a mi personalment em va recordar a un d'aquests diaris gratuïts que donen pel metro. No dic pel tipus de notícies, sinó per la distribució. A mi no em va acabar d'agradar, ni el disseny de portada ni els interiors. I com dius, algunes seccions com dius sobretot la internacional es queden una mica curtes. Jo també vaig pensar en el Periódico i que segurament l'estratègia del Grup Godó és fer-lo un diari semblant al Periódico que competeixi amb ell, ja que no crec que els interessi fer-lo més semblant a la Vanguardia, un diari molt complert. En aquest cas, seria una bona diversificació de productes, però llavors, que esperen per treure una versió en català de la Vanguardia? Tenim com a diaris que podríem considerar més fàcils de llegir i més destinats al públic general, el Periódico que té edició en català, l'Avui en català i fins i tot hi podríem incloure el Punt, però de diari realment complert (per anomenar-ho d'alguna manera), no n'hi ha cap en català!

  • Repartiment de l'accionariat
    enricborras | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 18:57h

    Em sembla recordar que Lara (Grup Planeta) té més accions que Godó i aquest més que l'ICF.

    • Resposta: Accionariat de l'AVUI.
      marcus | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 19:12h

      El diari digital Comunicació21, publicava aquesta notícia el dia 30 de desembre de 2004:

      "L'Avui ja té compradors. Ahir dimecres, la comissió
      liquidadora de Premsa Catalana feia pública l'adjudicació del lot format per la
      capçalera i la plantilla íntegra del diari a Corporació Catalana de
      Comunicació, SL. Aquesta nova empresa està formada per Planeta (40%), el grup
      Godó (40%) i l'Institut Català de Finances (20%). A la comissió liquidadora hi
      havia representats, a banda de l'ICF, també Hisenda i la Seguretat Social.
      (...)"



      Salut i llibertat!
      Marcús
      Índex Marcús

  • Sobre l'AVUI
    Puigllançada | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 16:58h
    Estic força d'acord amb la majoria de coses que dius.

    Només afegeixo alguns comentaris:

    Tal com vaig dir en un altre comentari, a mi no m'agrada que moltes de les pàgines tinguin 6 columnes en comptes de les 5 que tenia abans i que la lletra sigui més petita. La sensació és de molta densitat de paraules i d'haver d'estar saltant de línia continuament.

    Tinc la impressió que s'ha apretat més el text per a encabir-hi més anuncis publicitaris sense variar el número de pàgines.

    Criticaria en molts dels casos el fet que quedin espais en blanc.
    Hi ha pàgines amb la lletra força petita i apretada que són difícils de llegir (sobretot per a la gent més gran) mentre que a la mateixa pàgina hi ha espais en blanc. Potser seria millor fer la lletra més gran i no deixar espais.

    Discrepo sobre l'absència de la diferenciació de la programació de televisió en català.

    Coincideixo amb el tema del centralisme en la cartellera de cinemes.
    Potser és perquè els amics d'en Godó, en Balañá i els seus cinemes, no tenen gaires sales fora de Barcelona (Digue'm malpensat)
    El més d'agost, abans del canvi de format però ja amb els propietaris actuals, a la part d'espectacles van aparèixer els horaris de les curses de Braus de la Plaça del senyor Balañá, quan no hi havien aparegut mai (torna'm a dir malpensat).

    Aquest dissabte vaig trobar a faltar el suplement de Ciència. Espero que no l'hagin "sacrificat".

    Sobre "El temps" només comentar que abans SÍ que apareixia el mapa dels PPCC, i que a més ocupava el mateix espai que el del Principat.


    He de dir que continuaré essent-ne subscriptor i comprant esporàdicament El Punt (Del qual també se'n podria fer crítica)

    Puigllançada.
  • avui has fet els deures...
    romanidemata | diumenge, 2 d'octubre de 2005 | 12:54h

    que prepares el doctorat?

    o fas oposicions, perquè et contractin...

    quina feinada!

    Salut

    (les coses són com són, encara que no ho semblin)


Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 79 visites
  • Aquesta setmana: 1204 visites
  • Aquest mes: 710 visites
  • Des de l'inici: 368850 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 577 visites
  • Aquesta setmana: 2909 visites
  • Aquest mes: 2002 visites
  • Des de l'inici: 721114 visites
El Punt - Notícies de Comunicació
TwitterCounter for @marcroca Delicious Enllaça aquest bloc a Delicious Top Temàtica

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner


Mostra el Mapa dels Diaris Digitals Locals dels PPCC més gran

Últims 40 canvis

Arxiu

« Setembre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner