VilaWeb.cat
LES 10 VERITATS SOBRE L'IMPOST DE SUCCESSIONS
ciutadana | dimecres, 23 de desembre de 2009 | 12:14h

LES 10 VERITATS SOBRE L'IMPOST DE SUCCESSIONS.

1- Ara ha guanyat ICV i ha perdut el país, ja que els catalans seguiran pagant aquest impost (no només els rics com diu el tripartit, sinó les classes mitjanes).

2- Resulta paradoxal que al Parlament hi hagués 62 diputats a favor de la supressió (CiU i PP), 58 a favor d’una reforma parcial (PSC i ERC) i només 12 a favor d’una reforma molt menor (ICV), i per contra, hagi acabat prosperant la proposta minoritària. El partit més petit –si exceptuem Ciutadans- és el que decideix per a tot el país.

3- Cal destacar que el clam majoritari de la societat catalana és per la supressió d’aquest impost i no per una rebaixa. Si a sobre, la rebaixa és de mínims i la voluntat és mantenir aquest impost, la distància entre el que espera la gent del seu Govern i el que decideix el tripartit és més gran encara.

4- És evident que PSC-PSOE i ERC han renunciat a la seva proposta inicial (malgrat haver
assegurat, sobretot per part d’Esquerra, que era innegociable) per poder seguir ocupant el poder, tal i com han fet aquests sis anys. Una vegada més, l’estabilitat interna dels socis, la salvació del tripartit passa per davant de tot.Un cop més, es constata la debilitat del Govern, la manca de projecte comú i la manca de lideratge del President de la Generalitat.

5- Per què és injust l’impost de successions? Primer perquè grava uns béns que han estat
gravats abans per altres impostos; segon, perquè només el paguen les classes mitjanes que
han estalviat al llarg de la vida. En aquest sentit, és fals i resulta un insult quan el tripartit diu que només el pagaran els rics. I tercer, perquè cada vegada hi ha més llocs de l’Estat on aquest impost no es paga.

6- Quines renúncies ha fet el tripartit respecte a la proposta inicial que proposava PSC-PSOE i ERC:
- Per l’herència de pares a fills, es redueix de 400.000 € exempts a 275.000 €.
- Per a la resta de descendents, es redueix de 200.000 € exempts a 150.000 €.
- En les reduccions addicionals per a cònjuges, es redueix de 250.000 € a 150.000 €.
- En les reduccions addicionals de pares a fills, es redueix de 200.000 € a 125.000 €.
- En les reduccions addicionals per a la resta de descendents, es redueix de 100.000 € a 50.000 €.
- Pel que fa a la tarifa aplicable per a una base d’entre 150.000 € a 400.000 € passa del 16% al 17%.
- Pel que fa a la tarifa aplicable per a una base d’entre 400.000 € a 800.000 € del 23% al 24%.

7- Sorprenent que el cinquè partit del Parlament, que només té 12 diputats, el 8,8%
del total, decideixi que s’ha de fer amb una qüestió tan important com és la reforma d’un impost, amb un gran impacte sobre molts catalans.

8- Després de setmanes de baralles públiques, el tripartit ha arribat a un acord sobre l’Impost de Successions i Donacions. Els pols l’ha guanyat ICV, el partit minoritari, que ha imposat les tesis per dur a terme una rebaixa de mínims.

9- Cal recordar que només extremenys, andalusos i gallecs paguen més o igual que els catalans per l’Impost de Successions. En canvi, la resta de comunitats autònomes, com ara Madrid, País Valencià o Euskadi l’han reduït al màxim o l’han suprimit.

10- No votar al TRIPARTIT les próximes eleccions.

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats