Segons un diari gens suspitós d¡independentisme com és la Vanguardia, reconeix que en reférendum vinculant sobre la indepèndència, si la participacíó fos del 50 %, el percentatge de vots a favor a la independència superaria el 50 %.. Els vots afirmatius baixarien si la participació fos més alta i pujarien si fos més baixa. Si tenim en compte que el Tribunal Constitucional espanyol és a punt de rebentar el que queda d'Estatut, això vol dir que els mateixos espanyols ens acabaràn de donar l'empenteta que ens falta. Dit això, hem d'aconsseguir peti qui peti que la propera legislatura es faci el referéndum. I com que la UE exigeix una participació mínima del 50 % hauriem d'aconsseguir, com fos, aquesta participació. A mi se m'acud que, per aconseguir això, es podria fer l'ultim dia de la legisltura, és a dir, el mateix dia que es facin les mateixes eleccions del 2014.
Dit això, hem d'aconsseguir peti qui peti que la propera legislatura es faci el referéndum. I com que la UE exigeix una participació mínima del 50 % hauriem d'aconsseguir, com fos, aquesta participació.
A mi se m'acud que, per aconseguir això, es podria fer l'ultim dia de la legisltura, és a dir, el mateix dia que es facin les mateixes eleccions del 2014.