VilaWeb.cat
WWW.NOSUCCESSIONS.ORG
ciutadana | dimecres, 16 de desembre de 2009 | 12:59h



Els ciutadans agrupats en la iniciativa popular que te el seu òrgan principal d’expressió a través de la pàgina web http://www.NOsuccessions.org volem expressar el nostre rebuig al tracte fiscal que la Generalitat de Catalunya dona a les herències, que es abusiu en el seu càlcul, confiscatori en la recaptació i que representa un greuge comparatiu en el tracte fiscal quan el contrastem amb l’aplicació del mateix impost a la majoria de Comunitats Autònomes.


NO volem un impost que ens discrimina negativament en front d’altres Comunitats Autònomes. A Euskadi no existeix la tributació per les herències entre cònjuges o entre pares i fills, a Navarra tributen un simbòlic 0,8% i a la majoria de les Comunitats Autònomes restants s’han implantat reduccions d’un 99% de la quota a tributar.


NO admetem que, en canvi, el Govern de Catalunya només apliqui a les famílies una exempció del 95% del valor de l’habitatge habitual, però subjecta a unes condicions tals que fan perdre aquesta exempció si s’ha residit per un temps superior als dos últims anys de vida fora d’aquest habitatge (potser en una residència o amb els fills) o l'habitatge s’ha hagut de llogar encara que hagi estat per un temps inferior als dos anys.


NO volem un impost tan abusiu que, per pagar-lo, moltes vegades les famílies hagin de malvendre part de la herència o hipotecar-la o recórrer a un préstec, si es que poden.


NO volem un impost que produeix desequilibris tributaris entre territoris, de tal magnitud que una herència de pares a fills de 100.000 euros en efectiu tributa a Catalunya 9.688 euros mentre que a València, Madrid o altres comunitats, aquesta tributació es de 103 euros i al País Basc de 0 euros.


NO volem un impost que només recau sobre la classe mitja, doncs per Llei la Generalitat eximeix del pagament d’un 95% de la quota a les herències de patrimonis empresarials y també als patrimonis immobiliaris que es puguin disfressar d’empresa, sense comptar la ficció que les grans fortunes poden posar en pràctica, domiciliant-se en una altra Comunitat Autònoma per tal d’eludir la càrrega abusiva d’aquest impost a Catalunya, que pot superar amb escreix el 30% del patrimoni heretat.


NO admetem que se’ns vulgui justificar aquest impost com un gravamen sobre l’adquisició d’un patrimoni a títol gratuït, doncs això no succeeix en realitat a la societat catalana, construïda a base de l’esforç i l’estalvi de famílies senceres.


PER AQUESTES RAONS, FEM una crida a l’Opinió Pública, Entitats Cíviques i Partits Polítics per a que recolzin aquesta campanya per aconseguir a Catalunya LA REDUCCIÓ D'AQUEST IMPOST A UN NIVELL SUPORTABLE, es a dir, al menys un 99% menys que l’actual, tal com es tributa a la majoria de Comunitats Autònomes. És necessari el suport majoritari de la població.



Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats