VilaWeb.cat

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
 
Segueix les passes d'en Verdaguer
calaixdesastre | enllaç permanent | divendres, 25 de gener de 2008 | 09:56h

Aquests dies, Cossetània edicions, ha publicat un llibre que voldria recomanar. És una guia de muntanya que segueix les ascensions que va fer Verdaguer als Pirineus, als anys 70 i 80 del segle XIX.

Jacint Verdaguer no només fou un escriptor polifacètic, enamorat del país i de la seva gent, sinó que també fou un home fort i valent que en aquella època pujà a molt cims i feu unes travesses d'una extensió impressionant. Realment, la seva vida bé val una pel·lícula.


Per tots aquells que tingueu com a mínim la seva fortalesa física podeu decidir seguir els seus passos fent les excursions que ens explica el llibre "Les ascensions de Verdaguer al Pirineu". Ara bé, hi ha ascensions molt més senzilles que pot fer tothom.

L'autor de la guia, B. Gasull, s'ha dedicat, apassionadament, a buscar i recopilar les notes del poeta, cercant cada detall descrit en el paisatge pirenaic d'aleshores,  per recòrrer i seguir fidelment els seus passos. Així, aquells que vulguin reviure allò que va inspirar Verdaguer per escriure Canigó, ho poden fer.
Ho recomano, és una experiència increïble!

(Aquest vespre l'autor presenta el seu treball a la UEC de Gràcia, c/ de l'Encarnació 131-133 baixos a dos quarts de nou del vespre)

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.