El Fòrum Català pel Dret a l’Autodeterminació un cop analitzada la situació política actual considera convenient efectuar la següent declaració:
1) El cicle polític de l’Autonomia s’ha esgotat. Les darreres eleccions municipals i autonòmiques del 27 de maig a l’Estat espanyol han demostrat que el sistema autonòmic no ha servit ni pot servir per a resoldre els problemes que té platejats el nostre país (tant en l’aspecte lingüístic i cultural com en els aspectes d’infrastructures etc.).
2) Convé, doncs, que la societat catalana (del conjunt dels Països Catalans) encarrili, a partir d’ara, d’una manera decidida, l’acció política vers l’horitzó de l’autodeterminació. Això vol dir desenvolupar espais socials i polítics que abastin el conjunt de la nació i amb voluntat de país, al marge de l’ordre estatal espanyol (estructures sindicals, culturals, polítiques, econòmiques etc. suprapartidistes i d’abast i voluntat representativa nacionals); i també estendre entre el conjunt de la població la consciència de les limitacions d’aquest ordre polític i de l’ofegament que representa per a la nació catalana, tant a nivell lingüístico-cultural com econòmic.
3) Davant aquesta situació d’estancament polític i d’ofegament econòmic i lingüístico-cultural, el FOCDA fa una crida a la societat catalana i a les seves organitzacions nacionals representatives perquè mostrin obertament el seu rebuig a l’Estat monàrquic espanyol i a la seves polítiques, i posin tots els seus esforços per a obrir nous camins que ens portin a la nostra llibertat col·lectiva com a poble per tal de fer evident el que és una realitat: que l’autonomia és una via morta i que no hi cap més alternativa possible que l’autodeterminació. En conseqüència, al llarg de les setmanes i els mesos vinents ens proposem d’emplaçar els partits polítics i les plataformes unitàries perquè facin públiques de manera clara i inequívoca les seves propostes relatives al necessari Full de Ruta per l’Autodeterminació que la nació catalana necessita per al moment present. Amb aquesta voluntat convoquem el proper 6 de setembre d’enguany a les set del vespre a la sala Abat Escarré, c/Rocafort 242, de Barcelona a una taula rodona amb representants de CIU, ERC, ICV, CUP, PDD i Sobirania i Progrés al voltant del lema :"Autodeterminació: quin full de ruta?".
Barcelona, Països Catalans, 2 de juliol de 2007
En nom del FOCDA: Carles Castellanos, Aureli Argemí, Jaume Renyer, Albert Botran i Raimon Escudé





