Avui un dels nostres
poetes nacionals, el neo-divuitesc Kostas Simbeliot ("ja no hi ha
orquídees al jardí de la teua esperança" o "el discurs és un
entra-i-surt de la Totalitat"),
s'ha emborratxat amb la mistela del Sud, més traïdora que Judes Iscariot... Mentre
els prohoms insignes, els riquíssims comerciants, les donzelles insuportables i
els pendons excel·lents feien col·lotges harmoniosos i assenyats (també amb un
punt de patetisme, difuminat pels avantatges de l'status), durant la sobretaula
al Saló dels Espills, després d'empassar-se les viandes suculentes i els
postres deliciosos que corren a càrrec del contribuent que no té res a objectar
a canvi de les molles que es desprenen de tan altes taules, el poeta Simbeliot,
voraç per un sentit sublim que tardava en materialitzar-se ("no esperes a
que l'Eva damnada allibere el Prometeu encadenat"), ha tirat pel dret i ha
començat a abocar-se a l'estilitzada copa de cristall de Bohèmia vi a punta
pala, més del que recomana l'etiqueta en aquestos casos; els oradors anaven
amenitzant, des de l'escenari amb faristol, tan distingida i magna reunió de
les forces vives de la nostra vila-nació que commemoraven la tradicional diada
de Sant Teodor. [Hi ha més...]
Avui un dels nostres
poetes nacionals, el neo-divuitesc Kostas Simbeliot ("ja no hi ha
orquídees al jardí de la teua esperança" o "el discurs és un
entra-i-surt de la Totalitat"),
s'ha emborratxat amb la mistela del Sud, més traïdora que Judes Iscariot... Mentre
els prohoms insignes, els riquíssims comerciants, les donzelles insuportables i
els pendons excel·lents feien col·lotges harmoniosos i assenyats (també amb un
punt de patetisme, difuminat pels avantatges de l'status), durant la sobretaula
al Saló dels Espills, després d'empassar-se les viandes suculentes i els
postres deliciosos que corren a càrrec del contribuent que no té res a objectar
a canvi de les molles que es desprenen de tan altes taules, el poeta Simbeliot,
voraç per un sentit sublim que tardava en materialitzar-se ("no esperes a
que l'Eva damnada allibere el Prometeu encadenat"), ha tirat pel dret i ha
començat a abocar-se a l'estilitzada copa de cristall de Bohèmia vi a punta
pala, més del que recomana l'etiqueta en aquestos casos; els oradors anaven
amenitzant, des de l'escenari amb faristol, tan distingida i magna reunió de
les forces vives de la nostra vila-nació que commemoraven la tradicional diada
de Sant Teodor. Han parlat amb entusiasme Victòria Borinot, consellera
d'Educació i Bones Maneres; Claudi Rebot, conseller de Foment i Events;
Anastasi Rot, conseller d'Alimentació i Noves Roturacions; fins i tot ha
aportat el seu punt de vista Remei Verdot, consellera de la Tercera Edat i Reciclatges
Espirituals; durant tan il·lustres parlaments, Kostas Simbeliot, cellajunt,
anava engolint mistela per la seua gargamella dipsòmana, sense aturar-se ni un
instant: ha hagut d'arramblar les ampolles que hi havia en altres dígníssimes
taules per a continuar bevent a cor què vols.
Tot ha succeit de manera
tan natural i concatenada que quan el Vice-President Jaume Didot, més conegut
com a "grapapresta" per la seua agilitat a l'hora de traure rendiment
de les concessions administratives, ha començat la seua al·locució a tots els
presents: "Estem anant a més, la nostra sobirania ens ha dotat de
ferramentes sòlides d'autogovern, avui estem més a prop que ahir d'aconseguir
els objectius que ens hem marcat com nació a la República dels
Baladres..."), el poeta Simbeliot ha interromput tan magnes sil·logismes
amb un atac de verborrea pseudo-lírica i ultra-etílica, a través d'un to de veu
exaltat que tornava xicoteta i desfavorida la potència dels altaveus del poder
just i necessari; en concret Simbeliot afirmava en la seua sonsònia d'oracle
diabòlic: "Infàmia per als Cancerbers de l'Hegemonia que dissimulen la
ràbia sota formes suaus de fanatisme petri, Infàmia per als procuradors de la
felicitat col·lectiva que només fan progressar les seues pròpies butxaques,
Infàmia per als Jardiners dels més Verinosos Baladres que apliquen aigua
pudenta per regar la flor marcida de la nostra pàtria dissolta, Infàmia i mil
anys de fracassos per als patriotes arrepentits i dimissionaris que es revolten
--per activa i per passiva-- contra la veu límpida del poble".
Evidentment, ha calgut que
intervenguera el servei per a desallotjar a tot un poeta nacional, xicotet,
esprimatxat com un fideu i inquiet com una bossa de cucs, acompanyant-lo
aferrisadament cap al vestíbul, entropessant torpement amb la taula dels
prestigiosos acadèmicsi tirant a terra
un test on hi havia un immens hibiscus tropical, tot per fer complir el
propòsit benemèrit de què se li passara, amb l'ajuda d'un quants cafés, aquella
borratxera majúscula, impròpia d'un dels escassos posseïdors del collaret de
l'Ordre del Nòvil, en la modalitat de Lletres, atorgada fa justament dos
anys. En un instant que no mereix constar en acta, assegut en una antiga
cadira vellutada i roja al Vestíbul de les Expectacions, esbossant una espurna
de veracitat dins el seu gest confús i caòtic, el poeta Kostas Simbeliot ha dit
a un dels cambrers que el custodiaven atents als seus moviments estrabul·lats:
"Vos pensaveu que el collaret era per a amordassar-me com a un gos, eh
servidors amb ànima d'esclau: porteu un altre café, mecagondena!".
Signat: Miquel Alcofribot,
anti-periodista i cronista oficiós del
Palau de Primavera.
Blogaire avançada: posts enriquits, textos radiants de plasticitat ambivalent, do de generositat documental. La madrilenya més xula de la catalanitat: sociòloga i multilingüe, mestra de resiliència. Sagacitat honesta, consciència sensitiva, esperit resolutiu. Molt bona xiqueta.
Equànim i objectiu, farcit de suggerències raonables i de constatacions depurades. Autor de diversos blocs literaris molt ben escrits: Aforismes, Anoharra, Diccionari Catalús, Haikus, Rimbaud, Talleret d'Art, ... Tot un mestre
Articles sobre l'actualitat per Josep Selva. Un estil modèlicament personal: prosa de factura lleugera amb moltes connexions neuronals per a que les idees volegen per damunt el previsible
"Filosofar és vivificar": blog de teoria i crítica literària molt exigent i ben documentat, destil·la els cànons amb una qualitat alta i amb un coneixement profund dels "maîtres à penser". Síndic de la cultura occidental, ha concedit el premi Dardos, entre altres, a Anotacions Rizomàtiques.
La Comtessa d'Angeville: l'alé vital al sud del Sud, una xica culta i entusiasta que escriu amb molta passió i fa "road-movies" (="mogudes rodades") en els límits de l'abisme valencià
Blog de Llorenç Carreres dedicat sobretot a la literatura. "Som allò que llegim i tenim el que dam" (Ponç Pons). Magnífiques troballes culturals, articles molt interessants, múltiple erudició tot terreny per a gaudir millor del plaer dels llibres
Recull col·lectiu de les blogosferes de les Comarques Centrals Valencianes. Col·laboracions satíriques i entrevistes sornegueres des de Xàtiva, tot donant-li marxa a l'absurd reversible de la valencianitat.
Poemes, recitats en àudio, cançons líriques, troballes estètiques, dissenys exclusius. Annabel Martínez Zamora, sociòloga i autora de "Los pájaros que crié en tu nombre", és la interpel·lació poètica d'Alacant. Molta qualitat i sinceritat creativa. Blog premiat per la Universitat d'Alacant.
Toni Ibañez: iniciatives enèrgiques i propostes obertes, dietari molt actualitzat d'un filòsof i escriptor guardonat amb premis importants. Creador del concepte de "catosfera" i d'un diccionari de "blogologia"
Anotacions, debats i articles ben documentats de Joan-Carles Martí Casanova, expert en turisme, dinamitzador cultural i intel·lectual independent, des d'Elx-Guardamar: l'extrem sud de la llengua catalana
Blog de lletres catosfèriques de Josep Manel Vidal: "Quant tinc un poc de temps sóc “agitador cultural”. Entre classes i “agitacions” vaig deixant caure paraules, com en un rosari, i puc fer fàcilment el camí de tornada als paradisos perduts"
"Inputs filosòfics per a ments inquietes". Comentaris, articles, reflexions i notícies sobre l'actualitat del pensament. Secció "El llibre que ve". Disseny atractiu. Imprescindible per a estar al dia sobre el que es cou en la filosofia del present i del futur
La web "De Carcaixent" fa un recull exhaustiu dels articles que expliquen la trajectòria vital, la bibliografia i les mostres d'afecte per Joan Pellicer (1947-2007), lluitador i etnobotànic valencià
Espai sobre literatura i natura de Sílvia Tarragó Castrillón, autora dels poemaris "La vida vençuda" i "Raïls escapçats", així com del recull de relats "Ciutats de l'impossible" i la novel·la "La Veu del Roure". Ha estat llibretera durant 14 anys. En aquest blog difon lectures i textos creatius.
Notes personals d'Emili Morant Llorca, des d'Almoines (la Safor): discurs autobiogràfic sincer i ben concatenat, amb "esprit de finesse" i "esprit de geómetrie"
L'escriptora mallorquina Xesca Ensenyat fa vibrar la llengua catalana amb un patrimoni lèxic excepcional i un doll d'enunciació líquida ben revitalitzat
L'home de teatre de més llarga trajectòria al PV. Dramaturg valencià. Criteri independent i innovació temàtica. Les seues obres magistrals segueixen explicant la contemporaneïtat més recent.
La sociòloga i actriu amb més "vis còmica" de les comarques del Sud: monòlegs, fotos, vídeos, espectacles, radionovela "La dona de l'alcalde". Fent país amb rialles intel·ligents
Apunts diaris enginyosos sobre la vida quotidiana, les lectures i els pensaments d'una xica de la Safor. Espontaneïtat i do de la improvisació, realisme biogràfic i honestedat creativa
Materials de classe i bloc de comunicació per als alumnes de català del professor i magnífic poeta Salvador Jàfer (Escola Oficial d'Idiomes de València). Lexicografia i recursos lingüístics. Molt útil per a observar l'actualització dels blogs valencians que conreen l'idioma.
Blog de Vicent Boscà, dedicat a avaluar els moviments de la poesia actual en la nostra llengua. "El blog ha estat creat per respondre a les exigències de l’assignatura de Poesia Contemporània del Màster del Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana"
Web de Xavier Pons, professor del Departament de Psicologia Social de la Universitat de València. Disponibles molts documents digitals de treballs seus: conflicte intergrupal, influència minoritària i innovació social, consum de drogues, prejudicis, conducta prosocial i altres temes d'interés en el camp de la psicologia social.
Memòria personal i instantània d'una noia que ja té una edat. Sinceritat i consciència multiplicades per mil: el dietari en català portat al grau 10 de l'empatia
Un magnífic escriptor valencià de Xàtiva exercint l'esperit crític per a dir les coses clares -- negre sobre blanc--. L'anàlisi intel·ligent i lúcida, el contrapunt informatiu
Blog sobre política, historiografia i altres divertiments personals escrits a recer del vent de ponent per Vicent Baydal, una barreja de xaloc i tramuntana
Bloc amb notícies de les comarques centrals valencianes, articles d'opinió, fotografies, ressenyes de viatges, creació literària... realitzat per Ximo Corts
Amb una majoria absoluta del PP. Alcaldesa Honorífica: la Mare de Déu de les Injúries, "patrona" de la localitat. Regidors nacionalistes en l'oposició: Vicent Llobell i Cèsar Ferrando.
L'Associació d'Allotjaments Rurals de la Muntanya d'Alacant fa una magnífica oferta en cases de lloguer per a turisme d'interior als emblemàtics pobles del nord de la província d'Alacant
Lectures, articles, reflexions i assajos d'Enric Balaguer, veí del poblet de Gines: "haver crescut a la Vall de Guadalest és una experiència transcendental".
Açò és el bloc de la Colla El Pinyol de Callosa d'en Sarrià (Marina Baixa). Ací tindreu informació sobre les nostres actuacions passades i futures. També trobareu "cosetes" sobre la nostra vila i entorn més pròxim. Des d'ací volem "fer poble i país".
Des de la Vila Joiosa, l'activisme i el coneixement de la Natura de la Marina Baixa: batalles legals per restaurar els drets del medi ambient i iniciatives de divulgació ecològica.
Resums de precipitacions diàries, resums mensuals i anuals dels estats climatològics, episodis de vent i ràfegues: els principals pobles de les comarques valencianes. Meteobotiga. Meteogrames. Models de predicció. Xarxa d'estacions metereològiques.
"La Veu del Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià", una web múltiple de política municipal en la que participen diverses persones amb les seues opinions i projectes: la intel·ligència col·lectiva en xarxa!
Article d'anàlisi dels origens de la repoblació mallorquina a la comarca de la Marina. Divulgat per Antoni Mas i Forners i amb la participació del filòleg Joan-Lluís Monjo, natural de Tàrbena.
Des del 107,8 FM. Disponible en directe a internet. Programació diversa, informació local, música, magazins, línia radiofònica de qualitat. Molt recomanable: "Café Montcau", coordinat per Joan Borja, divendres entre les 16:00 i les 17:00 hores.
El veritable parc temàtic natural de Callosa d'en Sarrià: fonts, cascades i tolls per a prendre el bany dins un paisatge verdíssim de geologia kàrstica