Correu Blocs | VilaWeb.cat
Catalunya mai no serà independent...
silviavea | enllaç permanent | dissabte, 17 de juliol de 2010 | 13:23h
... si, al final, el cementiri nuclear dels residus radioactius de totes les centrals nuclears de l'Estat espanyol va a parar a Ascó.

Ahir, a la Ribera d'Ebre, va tenir lloc una jornada informativa centrada en el testimoni d'un diputat i un pagès de Gorleben (petit municipi alemany de només 638 habitants a la riba esquerra de l'Elba, que està situat a la Baixa Saxònia i que fa 30 anys que acull un cementiri nuclear). Podeu veure'n un article interessant al Punt.

La jornada anava adreçada, en tres sessions, als alcaldes i regidors de la zona, als agents socioeconòmics i a la gent en general. D'alcaldes i de regidors, NO N'HI VA ASSISTIR CAP, ni dels que governen ni dels de l'oposició!! Es veu que eren "de viatge" a Cofrents... a què? Com deia el rei en Jaume: Vergonya, cavallers!! Ara, això, sí, ningú no es va perdre cap dels viatges pagats per l'AMAC a veure el cementiri de Borsele (que és el paradigma de l'AMAC, però que és 10 vegades més petit que el que es projecta a l'Estat espanyol, només acull els residus de l'única nuclear que té, a la vora, a més, i està posat en un indret ja desenvolupat abans, en una ciutat de 250.000 habitants)

Dels agents socioeconòmics no en tinc cap dada que no sigui: érem tan poca gent com al matí.

Al tardet, a la sessió oberta a la població en general, vam ser uns 300.



Algunes dades que van sorgir-hi:

  • Ja són 3 les generacions que lluiten contra el cementiri de Gorleben.
  • Llocs de treball a Gorleben que hagi generat el cementiri: algun
  • Inversions d'altres indústries a Gorleben: zero. Ni tan sols de la indústria nuclear.
  • Productes locals de Gorleben i rodalies: no els vol ningú.
  • Preus de les terres i dels habitatges de Gorleben: per terra.
  • Cada cop que. a Gorleben, hi ha transport de nous contenidors cap al cementiri: se suspenen drets fonamentals de les persones.
  • Cada cop que, a Gorleben, hi ha transport de nous contenidors cap al cementiri, per exemple 10 o 12, es mobilitzen 30.000 policies.
  • MTC: magatzem TEMPORAL centralizat de Gorleben. Fa 30 anys, de 60 previstos, i encara no existeix cap protocol per respondre al concepte "temporal" del cementiri: no existeix cap protocol per treure ni un sol contenidor per dur-lo a cap altra banda.
  • Després de 30 anys, a Gorleben, la fractura social és definida: o hi estàs en contra o n'estàs a favor.
Són idees que, des de l'oposició a l'MTC, sempre hem anat apuntant, només que aquestes ja són reals. Són de gent que fa 30 anys que aguanten la porqueria radioactiva.
Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 0 visites
  • Aquesta setmana: 0 visites
  • Aquest mes: 0 visites
  • Des de l'inici: 66274 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 0 visites
  • Aquesta setmana: 0 visites
  • Aquest mes: 0 visites
  • Des de l'inici: 124947 visites

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats