VilaWeb.cat
ELS POBLES EDETANS PARLEN ELS UNS DELS ALTRES
castefadecamp | enllaç permanent | dissabte, 20 de març de 2010 | 08:22h
DIVENDRES, 26 DE MARÇ, A LES 20H I AL CASAL JAUME I DEL CAMP DE TÚRIA, AMB SEU A LLÍRIA, JOAN DOMÍNGUEZ, JUNT AMB NEUS DOMINGUEZ I JOSÉ FORNIELES ENS PRESENTEN UN LLIBRE QUE NO ÉS ALTRA COSA QUE UN RECULL DE TÒPICS DEL CAMP DE TÚRIA, TOTS ELLS ACOMPANYATS DELS CORRESPONENTS COMENTARIS I ANALISIS, ADOBATS, A MÉS A MÉS, AMB UNS EXCEL·LENTS DIBUIXOS DE RACONS AMAGATS DELS NOSTRES CARRERS I PLACES.

"Els pobles edetans parlen els uns dels altres", rememora aquell títol que  l'insigne lingüista, Manuel Sanchis Guarner, va donar a la seua obra recopilatòria d'històries i frases fetes, al voltant de com es veuen uns pobles als altres: Els pobles valencians parlen els uns dels altres.
Els autors, tots ells de Benaguasil, amb aquesta obra, que investiga un àmbit espacial més reduït que la de Sanchis Guarner, però que és igualment ambiciosa, tracten de donar-nos detall de tot el conjunt de tòpics,  imatges i idees que la gent de la nostra comarca ha heretat i fa servir per encasellar el veïnat dels pobles del voltant.
D'altra banda, aquesta publicació inclou un recull dels topònims majors amb la seua interpretació i dels gentilicis del Camp de Túria, així com una reflexió sobre el fet comarcal i les diverses subcomarques que componen la nostra comarca o el territori edetà com ells la denominen.
El Casal Jaume I del Camp de Túria es troba a Llíria a l'Avinguda dels Furs, 17 baix dreta
Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris