Correu Blocs | VilaWeb.cat
Avui s’obre la convocatòria Viure al Poble 2010
carlesbassaganya | enllaç permanent | divendres, 12 de febrer de 2010 | 10:27h

Avui a les 11 hores, al monestir de Sant Benet de Sant Fruitós de Bages amb el Conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, i amb la presència dels directors i coordinadors territorials del Departament de Governació, fem una sessió informativa i explicació  de les principals novetats d’aquesta segona edició del programa Viure al Poble, adreçada a alcaldes i tècnics muncipals. La convocatòria del programa Viure al Poble és destinada a la intervenció integral per a municipis de menys de 2.000 habitants de Catalunya. ////segueix////



A més, avui mateix surt publicat al DOGC l’ordre de convocatòria, on s’amplia el termini de presentació de les sol·licituds 20 dies. Així, a la nova convocatòria 2010, els municipis disposaran de 60 dies naturals per presentar els projectes i es substitueix definitivament la tramesa de documentació per correu ordinari en suport paper, fet que suposarà un estalvi econòmic i de temps.

 

La convocatòria 2010 del programa Viure al Poble es finançarà amb 13.750.000 euros, dels quals 1.250.000 euros provenen del Departament de Governació i Administracions Públiques i la resta de l’Eix 4 del Fons europeu de desenvolupament regionals (Feder). Els ens locals podran tenir un cofinançament màxim del 55% de la despesa.

 

Amb el programa Viure al Poble, el Departament de Governació i Administracions Públiques es va dotar d’un instrument d’intervenció integral per a contribuir a l’equilibri territorial de les zones que pateixen desavantatges pel fet d’estar escassament poblades. Gestionat per la Direcció General d’Administració Local, Viure al Poble impulsa l’execució de projectes que afavoreixen la instal·lació de nova activitat econòmica o d’iniciatives emprenedores que permeten la dinamització i l’augment del desenvolupament local fent ús dels recursos endògens. A més de diversificar l’activitat de l’entorn local, es pretén millor la qualitat de vida i el benestar de la població a les zones rurals.

 

Els objectius del programa Viure al Poble s’insereixen en les directrius comunitàries en matèria de política de cohesió, tal com estableix el marc de la competitivitat regional i l’ocupació de Catalunya pel període 2007-2013. La revitalització dels municipis i el conjunt de mesures van dirigides a potenciar els atractius del patrimoni cultural i natural, les infraestructures de caire turístic o econòmic i la regeneració integral de zones degradades.

 

Amb el programa Viure al Poble es financen estratègies de desenvolupament econòmic per a afavorir la cohesió territorial i evitar el risc de marginació, d’abandó o de despoblament. El programa pretén crear expectatives laborals i econòmiques que contrarestin problemes de caràcter demogràfic, econòmic i social. Són d’especial interès els projectes que fomentin les oportunitats d’ocupació i les sortides laborals i, en general, tots aquells que millorin la qualitat de vida i el benestar de la població a les zones rurals.

 

En conjunt, a la primera convocatòria del Viure al Poble s’hi van presentar 141 sol·licituds per a 26 projectes seleccionats d’arreu del territori. Per vegueries, es van seleccionar 3 projectes a l’Alt Pirineu i Aran, 1 a Barcelona, 3 al Camp de Tarragona, 6 a la Catalunya Central, 5 a Girona, 6 a Lleida, i 2 a les Terres de l’Ebre. Aquests projectes aprovats l’any passat suposaran una inversió mínima de 25 milions d’euros als municipis seleccionats, en els quals s’hi realitzaran actuacions que han d’estar finalitzades al desembre de 2012.

 

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.



Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 55 visites
  • Aquesta setmana: 38572 visites
  • Aquest mes: 39461 visites
  • Des de l'inici: 160818 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 543 visites
  • Aquesta setmana: 1921 visites
  • Aquest mes: 16134 visites
  • Des de l'inici: 440361 visites

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats