En aquest espai hi podreu llegir,
ordenades cronològicament i
classificades per tema, reflexions
breus de Josep-Maria Terricabras
sobre qüestions d'actualitat.
El Matarranya és una comarca situada al sud de la franja catalanòfona de l'Aragó, fronterera amb Catalunya -la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià-, el País Valencià -els Ports i el Baix Maestrat- i el Baix Aragó.
Els seus dos rius principals són el Guadalop a ponent i el Matarranya al centre, ambdós afiuents de l'Ebre.
Els socialistes sesrovirencs no accepten la moció de suport a Les Consultes Populars Municipals i voten en contra o s’abstenen. Els “Obrers” amb majoria absolutista al consistori, voten NO i els ecologistes, aprofitant la seva condició d’ecosocialistes, ho deixen en mans d’una margarida imaginària, per a després d’anar treien els pètals, deixar-ho en taules i voten ABSTENCIÓ. Mentre, els Convergents que ara s’apunten a totes, tal com ja ho deien fa dies, no volien presentar la moció però voten a favor !!!.
Doncs be, amb una Moció en la que cercàvem la voluntat recolzadora de tot el consistori, presentàvem un text on es deixava de costat tot el que significa posicionar-se a favor de la independència de Catalunya i en un intent de fer una moció “còmode” per a tots, deixàvem els tres punts de l’acord en:
1er. Felicitar a la gent i als representants municipals d’Arenys de Munt per la demostració de civisme i democràcia participativa que han dut a terme, convertint una consulta popular en una festa i demostrant que exercir el dret a decidir és possible.
2on. Donar suport, quan es donin les condicions necessàries, a les iniciatives que sorgeixin des de les entitats cíviques locals per a la celebració de consultes populars, com l’esmentada consulta popular d’Arenys de Munt.
3er. Fer arribar aquest acord al president del Parlament de Catalunya, als portaveus dels diferents grups amb representació a la cambra i a l’entitat Decidim.cat
En definitiva, una moció sense cap parany on es recolzi de forma única la Consulta Popular per la Independència i que amb el NO o l’ABSTENCIó dels anomenats socialistes catalans, es deixa palés que el sucursalisme extrem d’aquests dos grups, els porta a l’anonimat, sense una entitat pròpia.
La gran excusa és el model d’estat que volen. Es fan un tip de parlar del Federalisme i encara avui, no cònec cap “espanyol” preparat per a entrat en un estat espanyol on regni el Federalisme. Si més no, des d’un punt de vista personal, preguntaria als abstrets, quina diferència hi ha en demanar un estat federal europeu, en lloc de l’estat espanyol federal que avui defensen?.