Dilluns passat, la Comissió que investiga al Parlament l’incendi d’Horta de Sant Joan va començar els seus treballs. Es tractava de no deixar ombres de dubte sobre els fets ocorreguts. Segur?
Ahir el tripartit va impedir que declarin davant la Comissió l’agent de l’Aemet (Agència estatal de Meteorologia) que qüestionà la hipòtesi del llamp i el responsable de las Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF) per la seva posició crítica envers la gestió de l’incendi. Tampoc no hi compareixeran el cap de sala de bombers de Barcelona i l'operador de sala de Tarragona.
Comencem bé si els crítics no poden dir la seva! El president de la Comissió, el socialista Higini Clotas, que explicava que la Comissió havia d’esborrar les incerteses, queda en entredit.
És una forma de fer massa habitual el silenciar les crítiques i els crítics. El mal és que així no s’avança. Sort n’ha tingut la humanitat dels qui han mantingut posicions crítiques. Si no, el sol seguiria donant voltes a la terra. Amb tot, cal tenir esperança que tota la veritat serà coneguda. Serà un èxit del Parlament si així fos i les conclusions de la Comissió poguessin ser aprovades per unanimitat.