1 mort, 8 ferits, 2 cases derruïdes i una altra d'evacuada, i 10 famílies sense sostre era el balanç final d'una explosió de gas ocorreguda al barri d'Horta de Barcelona (vegeu aquí). Les autoritats de Barcelona demanaven que se suspengués temporalment el subministrament de gas natural per al seu ús domèstic.
La Universitat Autònoma de Madrid tancava sine die la Facultat de Filosofia per ser un "focus de subversió". La foscor dels temps en què es vivia era pal·lesa en notícies com aquesta. A principis de curs, es va despedir una sèrie de professors, fet que va provocar el rebuig dels alumnes, que van passar de ser "alumnes oficials" a ser "alumnes lliures". Intel·lectuals del país i de l'estranger, entre els quals figuraven Jean Paul Sartre o Louis Althusser, havien enviat escrits en protesta d'aquests acomiadaments, argüint que s'havien d'admetre les idees "no oficials" perquè les idees podien ser motiu de discussió, però mai podien ser sancionables. L'any 1973, doncs, el franquisme era malauradament ben viu.
Tan viu era el sinistre franquisme que a últimes hores d'aquell 12 de gener es va anunciar el restabliment imminent de relacions entre l'estat espanyol i la Republica Federal d'Alemanya, fet que va ser rebut amb gran fredor pels polítics, la premsa i el poble germànics.
Aquell divendres 12 de gener de 1973 se celebrava a Beirut el Congrés de l'OAP (Organització per a l'Alliberament de Palestina) i era reelegit com a president un vell conegut de la política internacional, Iàssir Arafat.
A París es produien 6 hores més de reunió infructuosa per aturar la guerra del Vietnam.
Apunts i entrades relacionades amb Argentina, un país amb el qual m'uneix una química molt especial i pel qual sento una estima profunda per la seva terra i sobretot per la seva gent.
Pel·lícules totalment prescindibles i que tenen un punt d'irritant per la decepció que suposen. Pel·lícules que són al llindar de Quina merda!, però hi ha aspectes que les salven.
Comentaris sobre obres que no consten al cànon de la literatura catalana, i que generalment no mereixen de no ser-hi. La paraula "anticànon" vol dir això, que sóc en contra d'un cànon que oblida autors de la talla dels que tracto.
La Fundació Palau es va inaugurar al mes de maig de l’any 2003 i té com a vocació conservar, exhibir i difondre el fons artístic i documental de Josep Palau i Fabre.