Correu Blocs | VilaWeb.cat
Artur Mas i CiU, descartats
xaviermir | enllaç permanent | dilluns, 9 de novembre de 2009 | 08:41h
Com qui no vol la cosa, Artur Mas ha dit "No, gràcies" a un gruix considerable de persones que, per a la propera legislatura al Parlament de Catalunya, volem votar independència. Ho podeu llegir a l'entrevista d'ahir al Diari de Girona.  

"L'Artur Mas, a títol personal, votarà que sí si un dia es planteja el referèndum. Dit això, com a president de CiU la meva missió no és portar Catalunya a una derrota, sinó construir la nació del futur per al conjunt dels catalans i portar el catalanisme a gent que no hi està"


Mas fa la seva anàlisi. Coixa, esbiaixada i interessada des del meu punt de vista. Li pregunten si el partit podria dur el dret de decidir fins a la convocatòria d'un referèndum d'independència i respon això:

"No s'ha de descartar, però no en els propers quatre anys, perquè ens portaria a la derrota de la causa. I Catalunya no està per acumular derrotes, sinó per començar a tenir victòries. En aquests moments no hi ha una majoria social clara per plantejar-ho. I, com que no hi és, els que volguessin guanyar aquest referèndum el perdrien. S'imposaria la majoria contrària, que també són catalans i que votarien que no. Anar a exhibir davant d'Espanya i del món que no volem més llibertat nacional, un catalanista no ho ha de fer. El que hem de fer és treballar racionalment i emocionalment, però deixant de banda l'estómac i les vísceres, perquè la majoria de gent que viu a Catalunya se sentin catalans i es facin seu el país. Si això ho aconseguim, que no ho tenim, potser en algun altre moment es podran plantejar altres objectius."

Que sàpìga Mas que això és el que volem una gran quantitat de persones que només per prudència no goso anomenar majoria, però que mereixem ser escoltats i atesos. Volem que els partits d'obediència catalana es presentin a les eleccions amb una proposta alternativa per fer un cop de timó i sortir del ruïnós camí que ens obliga a fer l'Estat espanyol.  Demanem als partits que es comprometin, en cas que hi hagi una majoria parlamentària que ho faci possible, a iniciar el procés d'independència. I ho escric en negreta i subratllat perquè quedi clar. No demanem a ningú que es llanci a la piscina com un suïcida, però tampoc donarem suport als qui, d'entrada, neguin allò que la legislatura pugui donar de si.

Mas no és ningú per negar, abans d'hora, la possible existència d'una majoria parlamentària sobiranista. Si resultés que la suma d'ERC, Reagrupament i l'eventual llista de Joan Laporta sumessin majoria absoluta amb els diputats de CiU, i amb una proposta de declaració unilateral d'independència i posterior ratificació en referèndum, CiU no hi donaria suport? Doncs bona nit i tapa't, que en busquem un altre. El meu vot serà resultat de triar entre aquelles forces que m'ofereixin la independència. Si CiU no l'ofereix, no voto CiU.
Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 134 visites
  • Aquesta setmana: 1012 visites
  • Aquest mes: 1978 visites
  • Des de l'inici: 530747 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1618 visites
  • Aquesta setmana: 7852 visites
  • Aquest mes: 13289 visites
  • Des de l'inici: 1116660 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats