Correu Blocs | VilaWeb.cat
Naïfs de mena
maiolsanauja | enllaç permanent | dimarts, 8 de setembre de 2009 | 01:14h

L’atzar ha casat el capteniment clar del MAPA amb el que convindria que un dia fos el Parlament de Catalunya. No ha estat el destí qui ha fet reunir els dos afluents en un mateix riu. Perquè un sol riu seria veure transcórrer la voluntat del poble català i duta a terme fins a les darreres conseqüències. I mentre el Moviment Arenyenc per l’Autodeterminació ha encapçalat la iniciativa, el paper que ha jugat l’Ajuntament d’Arenys de Munt ha permès que la circumstància encarni el primer assaig nacional de plebiscit amb la conseqüent queixalada estatal. Per tant, l’arc parlamentari ho ha mirat tot de reüll. I ara, la seva majoria nacionalista s’apunta a un bombarder, traient pit, davant la incapacitat d’articular una Llei de Consultes Populars des del Govern i des de la no definició de l’horitzó nacional des de l’oposició estant. 

Però aquest cop, com a catalans que som, tan de bo que no fóssim naïfs de mena. I és que Arenys de Munt és el paradigma que dibuixa el desencís del país però, alhora, el tremp necessari per apuntalar el veritable camí per aconseguir el propòsit de tot patriota honest i coherent: la independència. Perquè tan sols els dirigents arenyencs republicans i convergents, amb la suma dels de la CUP i d’Arenys de Munt 2000 (vinculada a Iniciativa mitjançant l’Entesa Municipal de Progrés), han pogut revelar que la pretesa Llei no ha d’ésser quelcom per demanar-li permís a l’Estat espanyol per poder prendre la paraula, ni tampoc fer-nos els somiatruites tot pensant que reglamentant-la i executant-la se’ns contemplarà, ja no la nostra opinió, sinó l’exercici per qüestionar-nos què opinem.

En aquest sentit, Arenys de Munt permet exemplificar quin ha de ser el full de ruta a partir d’ara. Primerament, aïllar el PSC del Govern. Perquè no se li pot donar més cobertura, atès que ni essent un policia presumptuosament bo, escapça qualsevol anhel de llibertat: sigui amb silenci o enverinant els entramats més roïns de l’Estat, i fins i tot ordint la trama amb el PP, i tanta altra rara avis de l’espanyolisme, a l’ombra i de la maneta.

Recapitulant: el 13 de setembre veurem en aquest miratge de l’ocàs catalanista la vertadera llum en la negra nit dels caps pensants de la nació. I com a conclusió, cal que CiU i ERC en prenguin nota i segueixin fil per randa el guió arenyenc. Perquè s’ha acabat que l’atzar sigui un cas fortuït amb vent favorable i el destí una potència sobrehumana que ens reservi permanentment la sort com a moneda de canvi. Perquè la nostra existència a aquestes alçades ja no està preparada per més sobresalts emocionals. Primer, sumem. Després, ja ens dividirem o ens tirarem els plats pel cap un cop tinguem –triomfalment– la casa fincada en aquesta terra tan rica i plena que anomenem Catalunya.

Article publicat a "El desconsol" d'El Matí Digital.cat

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

FbTwitter

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

RSS 2.0 RSS Comentaris
Maiol Sanaüja || www.maiol.cat