Correu Blocs | VilaWeb.cat
"Volem i podem", l'activitat industrial de Nules té futur
peix | enllaç permanent | dimarts, 28 de juliol de 2009 | 18:26h

L'activitat industrial a Nules, com a la resta del món occidental, no passa pels seus millors moments. Açò, però, no ens ha d'impedir copçar i intuir la potencialitat què ofereix el terme municipal de Nules per al desenvolupament i creixement de la indústria i de les activitats logístiques, sempre que es prenguen les oportunes decisions.


I, és precisament l'absència de decisions en este sentit, tal i com es demostra en el recent text refós del concert previ del nou PGOU de Nules aprovat per la "coalició" PP-PSOE, on es preveu un creixement demogràfic fins aplegar als 46.000 habitants en els propers anys (no ens diuen, però, d'on pensen eixir eixes 33.000 persones), què ens obliga a dir que el creixement de població de Nules ha d'anar acompanyada de la creació de llocs de treball estables.

Si el turisme en la seua oferta hotelera i d'oci és un agent generador de llocs de treball, l'industria també ho és i, a més, amb una evolució no tant cíclica. Per tant, esdevé prioritari en l'objectiu estratègic de Nules potenciar el desenvolupament del sector industrial. Així:

Caldrà desenvolupar i localitzar un Viver Tecnològic, facilitant la localització d’activitats innovadores tecnològicament en general i, en especial, activitats innovadores que aporten valor afegit al sector cítricola, tant important a Nules.

Delimitar el sòl destinat a la ubicació industrial al sud del Barranc de la Serraleta i de Sant Joan fins als límits del terme amb els de Moncofa i la Vall d'Uixó i per l'est fins a l'AP-7.

Al paratge de Benicató, la presència de les xarxes de ferrocarril, actual i futura alta velocitat, amb les interconnexions de les diferents xarxes de carreteres existents (N-225, A-7, AP-7 i N-340) ha de permetre la projecció d'una estació intermodal de mercaderies en aquest paratge, així com la localitació i desenvolupament d'un parc logísitc que servisca de complement als Ports de Castelló i de Sagunt i de València.

Cal temporalitzar la reubicació dins del terme municipal de Nules de totes aquelles activitats industrials que no presten servei directe a la població i que es troben situades als voltants dels nuclis urbans. Caldrà que es limite la distància mínima a que aquestes activitats es poden situar de l'actual i del futur nucli urbà, per evitar situacions com les actuals.

Totes estes propostes es van traslladar, al seu dia, per ser incorporades al nou PGOU, però totes elles han estat desestimades per "inviabilitat econòmica" (sic).

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Comparteix a Facebook

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 0 visites
  • Aquesta setmana: 99 visites
  • Aquest mes: 179 visites
  • Des de l'inici: 40479 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 2 visites
  • Aquesta setmana: 267 visites
  • Aquest mes: 437 visites
  • Des de l'inici: 59548 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats