Correu Blocs | VilaWeb.cat
L’Associació per la Cultura Popular i la CUP de Vic organitzen la 3ª Jornada de Cultura Popular el proper 18 d’abril.
quimvic | enllaç permanent | dijous, 16 d'abril de 2009 | 10:48h
El proper dissabte 18 d’abril l'Associació per la Cultura Popular Catalana de Vic amb la col·laboració de la CUP celebrem la 3ª diada de Cultura Popular a la nostra ciutat. El nostre desig amb aquesta diada és donar conèixer i difondre les diferents expressions de cultura d'arrel tradicional del nostre país. Enguany no hem volgut deixar passar l'ocasió de celebrar com es mereix l' any de Joan Amades, gran folklorista català que, amb el seu incansable treball de recerca i investigació, ens ha fet saber avui en dia  tota l'essència de la nostra cultura popular d' arrel tradicional i la coneixença dels nostres costums.

És per això que en aquesta edició volem retre-li homenatge amb una gran festa de Cultura Popular. Amb el consolidat campionat de bitlles catalanes, un grup d' animació infantil, el correfoc (eix vertebrador de l' essència cultural dels Països Catalans) i el fi de festa d´aquest any amenitzat per la música de la Coloma i el Puma, no volem deixar d'organitzar una cercavila a l'alçada d' aquest aniversari. La tarda del 18 d'abril ens acompanyaran tota una sèrie de gegants, capgrossos, bestiari, músics, bastoners, panderos, ball de gitanes, ball de cercolets, un esbart dansaire, un grup de falcons i una colla castellera d' aquí i d' altres viles i ciutats de Catalunya, vertaderes ànimes i protagonistes de moltes Festes Majors.

Desitgem que per unes hores, els carrers del centre històric de Vic, plens de tots aquests entremesos de Cultura, es converteixin en el cor de la cultura d' arrel tradicional i que amb la seva gatzara amb la cercavila i els seus balls, facin bategar aquest cor com no s' ha vist mai a la nostra ciutat.

És per això que volem convidar-vos i que ens hi vulgueu acompanyar.

Us hi esperem a tots!!!!!!!

Associació per la Cultura Popular Catalana de Vic

Colles participants:

GEGANTS:

 LA BISBAL D´EMPORDÀ
 CARRER RIERA DE VIC
 BARRI DEL REMEI DE VIC
 GEGANTS MAULETS DEL BARRI DE LA CALLA DE VIC
 COLLA DE PRATS DE LLUÇANÈS
 MANLLEU
 CORBERÀ  DE LLOBREGAT
 PERAMOLA
 ARBÚCIES

 BASTONERS:

 MONTSERRATÍ
 TONA
 GUILLERIES

 BESTIARI:

 CAVALLETS DE MANRESA
 SENGLAR D´OLOST
 GALL DE MOLINS DE REI
 L´ÀLIGA D´IGUALADA
 LLEÓ DE BARCELONA
 DRAC D´AVINYÓ

 BALLS:

 PANDEROS DE VILAFRANCA DEL PENEDÈS
 BALL DE CERCOLETS DE VIC
 BALL DE GITANES DE SANT PERE DE RIBES
 ESBART DANSAIRE CASTELL DE TONA

 ALTRES:

 FALCONS DE BARCELONA
 CASTELLERS ELS NYERROS DE LA PLANA
 DIABLES D´ESPLUGUES DEL LLOBREGAT
 CAPGROSSOS DE CAPELLADES
 MÚSICS DE CERCAVILA
 XARANGA JOVE DE VIC
 PASSACARRERS D´ANIMACIÓ DE SANT CELONI
Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Coses del món mundial
  • El món dels polítics funcionaris, semblant al dels pallassos, però sense gràcia
  • Aquí hi cap tot allò que no cap en cap altre cap (ai, en cap altre categoria)
  • o el país, aquell que gairebé ningú s'atreveix a reivindicar: Els Països Catalans
  • o el paiset, és a dir, Vic i la comarca d'Osona
  • Allò que em dicta algunes vegades el cor, d'altres el fetge i d'altres els budells
  • L'Ajuntament, on alguns hi planten la llavor i en recullen bitllets.
  • Les eleccions municipals del maig i la Candidatura d'Unitat Popular de Vic

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats