Temàtica: Mitjans de comunicació.
Vaig fer un petit comentari sobre el núm. 0 de el nou
AVUI.
Me l'he anat comprant aquests primers dies, i n'he
tret algunes consideracions respecte a l'AVUI que teníem abans del canvi de
mans (ara és propietat del Grup Godó, Planeta i l'Institut Català de Finances
de la Generalitat -40%, 40% i 20% del capital, respectivament).
M'agraden força el canvis que s'hi ha introduït, tant
de forma com de contingut, cosa que farà que el torni a comprar, de tant en
tant, però, ja ho dic per endavant, no deixaré de ser fidel a El Punt, el meu
diari de referència. No vull entrar en comparacions, ja que ja m'està bé la
competitivitat i que hi hagi dos diaris escrits en català i pensats en català.
Tot i això, crec que la nova etapa de l'AVUI és més per competir amb El
Periódico que amb El Punt -en aquest aspecte, hi ha la mà de La Vanguardia per
fer ombra al seu principal competidor?-.
Bé, aquí llenço un doble llistat de coses que he anat
veient del nou AVUI. Sense ànim de criticar-lo -com es podrà comprovar hi ha
més "contres" que "pros"- la idea és exposar algunes coses
que crec que han de millorar, i d'altres que m'han agradat. [...]
Progressa
adequadament:
- La introducció de la foto de l'articulista.
- Ja no posen tantes notícies breus, volàtils en la seva importància, que quan es compra el diàri ja han deixat de ser notícia.
- L'enquesta ha passat de ser setmanal a ser diària.
- La introducció del color.
- Més varietat, i més quantitat, d'articulistes. Sense deixar de banda els que ja hi havia -potser no m'hi he fixat prou, però no en trobo a faltar cap, ja em rectificareu si no és així-.
- Comentaris clarificadors sota les notícies.
- La secció "Diàleg", de les que més m'agraden, segueix força bé.
- Introduir els jocs Sudoku i Scrabble.
- A l'igual que el Diari Terrassa -que fa pocs mesos també va canviar de format-, han introduït fotos grans i els espais en blanc (ara ja no cal omplir la pàgina, si queda un espai en blanc, es deixa i no passa res).
- Han aconseguit augmentar, encara que molt poc, la publicitat. I, aquesta és més variada.
- A la Cartellera, m'agrada l'apartat destacat de la Filmoteca.
- En la secció de Programació de ràdio i TV ja m'està bé que hagin tret la diferenciació que es feia abans de programació en català i en altre llengües (es marcava la catalana com si fos un reducte a tenir en compte). Pel què fa a la ràdio, segueixo reclamant que es posi la programació de les diferents ràdios, no sé de cap mitjà que ho faci.
- Contraportada: M'agrada la varietat d'articulistes.
- M'agrada que posin a la portada i a la contraportada: AVUI, "des de 1976".
- Trobo bé que hagin mantingut a Vicent Sanchís com a director i a Albert Sáez com a director adjunt.
- S'ha introduït un nou concepte d'informació, de tractament de les notícies, més amè, més agradable en la lectura, sobretot en la secció Política.
- S'ha introduït el reportatge i la crònica.
- La introducció de cinc suplements setmanals em sembla
encertada -Esports, Joves, Cap de setmana, Cultura i suplement del diumenge-.
Necessita
millorar:
- Portada massa atapeïda, tot i que ja m'hi vaig acostumant.
- Format que recorda massa El Periódico.
- Les cartes dels lectors, com abans, són massa curtes i monotemàtiques.
- L'enquesta ja no és conjunta amb Vilaweb.
- Segueix barrejant la informació de PPCC amb la de l'Estat espanyol a l'apartat de política.
- La tinta del diari segueix sent de mala qualitat, embruta molt les mans!
- Error garrafal: segueix havent-hi poca informació d'àmbit internacional. Em pensava que aquest apartat el millorarien molt, il·lús de mi.
- La web pràcticament no ha canviat, només en el color i alguns detalls insignificants. Segueix faltant-li el més important: l'actualització en temps real de les notícies.
- Una nova secció de Motor que, a mi personalment, m'hi sobra.
- La cartellera de cinemes s'ha barcelonitzat massa. I, la resta de Catalunya? Posen unes quantes ciutats, però n'hi falten. I, respecte a Terrassa, han tornat a descuidar-se el Cinema Catalunya. Ja se'l descuidaven temps enrera, però a base d'enviar-ls'hi correus electrònics vem aconseguir que la posessin. Ho haurem de tornar a fer? A més, no seria sobrer posar la web del cinema (molts cops es poden comprar les entrades per la web).
- En publicitat, s'excedeixen de publicitat del Grup Godó. Per mi, això fa perdre credibilitat.
- La secció "Gent" s'ha convertit en "People". Ho trobo innecessari. Cosmopolita?
- A la Cartellera, la sinopsis de les pel·lícules em sembla extremadament curta.
- La secció de classificats segueix sent poc important. I, aquesta és una de les seccions que cal potenciar. Crec que tenen previst potenciar l'apartat Immobiliària. Els classificats i la publicitat diuen molt d'un diari -la pela és la pela!-.
- La secció Comunicació ha millorat una mica, però -potser perque a mi m'interessa- la trobo encara massa poc elaborada.
- Feu-me memòria, però a l'AVUI d'abans, en la secció de El Temps, no sortia el mapa dels PPCC. Ara surt el mapa del Principat en gran i el dels PPCC en petit. Sigui com sigui, em sembla un error.
- El Suplement de diumenge ha canviat de forma, però segueix amb el mateix contingut. És el suplement més fluix del mercat.
Salut i llibertat!
Més sobre el tema (altres blocs):
EL NOU AVUI. Pepcanals.
AVUI i sempre. Pere Meroño.
Nova etapa a can Avui. Totxanes, totxos i maons.
Sobre el nou AVUI (I). Totxanes, totxos i maons.
"Avui" sense ciència. El buit del temps.




