VilaWeb.cat
HEM LLENÇAT ELS DINERS, o no es molestin, paguem nosaltres
pribera | enllaç permanent | dimarts, 30 de desembre de 2008 | 02:45h

Senyors rics, banquers i alts enginyers de les finances, no s’hi posin pedres al fetge que la crisi, desacceleració, inflació o el que sigui va a càrrec nostre. Els hem donat diners a cabassos, que provenien de tots els contribuents, perquè fessin alguna cosa per millorar la situació, però sembla ser que tenien molts forats per tapar. Sembla que s’haguessin convertit en fum tots els fons invertits.


La crisi no afluixa i, amb ella, l’atur no para de créixer cada dia. Les empreses no deixen de fer fallides per falta de disponibilitat de crèdits que els permetin remuntar un mercat col·lapsat i restret. Les grans empreses, ara més que mai, fan l’arròs amb les deslocalitzacions i els expedients de regulació d’ocupació.

Ja era sabut i era profecia que pagarien la crisi els de sempre, els treballadors i treballadores, les anomenades classes mitjanes que veuen trontollar el seu statu quo com mai i els autònoms i empresaris familiars de tota mena.

Amb aquesta crisi i els pegats aplicats fins ara, sí que podem afirmar que trontolla el model neoliberal, els esquemes neoconservadors i els fonaments de tot el sistema econòmic. Siguin els gestors o els inversors qui decideixen el futur econòmic de la nostra societat i de les grans empreses, el cert és que no sembla que se’n surtin, ni amb les ajudes multimilionàries que han rebut.

Hem assistit a un gran espectacle de creixement econòmic sense precedents, seguit d’una caiguda lliure de tot el sistema. El cert, però, és que qui en paga les conseqüències no és el gestor, o almenys fins ara no les ha pagat, sinó els treballadors afectats per aquesta situació.

Potser cal que repensem les solucions, que busquem alternatives globals al sistema. De bibliografia i experiència no en falta, encara que va servir per emparar sistemes que es van ensorrar darrera el Mur de Berlín. Però això no la invalida, perquè allò n’era una aplicació possible i, com hem vist, no era pas la més reeixida, sinó que n’era més aviat una perversió. Potser ha arribat l’hora de replantejar-nos-ho tot seriosament.

Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats