Correu Blocs | VilaWeb.cat
"El malestar en la cultura catalana"
sgordillo | enllaç permanent | diumenge, 21 de desembre de 2008 | 18:41h

Títol: El malestar en la cultura catalana [bloc del llibre]

Autor: Josep-Anton Fernàndez [web] és professor d’Estudis Catalans a la Universitat Oberta de Catalunya. És llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Llengües Modernes per la Universitat de Cambridge. Fins al 2006 va ser professor de literatura i cultura catalanes i cap de la secció d’Estudis Hispànics a Queen Mary, University of London, on també va crear i dirigir el Centre for Catalan Studies. Ha publicat nombrosos articles sobre literatura, cultura, cinema i televisió catalans en diverses revistes internacionals i nacionals, i és autor del llibre Another Country: Sexuality and National Identity in Catalan Gay Fiction (2000), i coordinador dels volums El gai saber: Introducció als estudis gais i lèsbics (2000) i Calçasses, gallines i maricons: Homes contra la masculinitat hegemònica (2003, amb Adrià Chavarria). És membre de l’Executiva de la Plataforma per la Llengua, on coordina la Comissió de Nous Parlants.

Edita: Editorial Empúries

Apunt: "El malestar en la cultura catalana té la gran virtut de resituar amb uns termes nous un debat estancat que sovint s’ha vist viciat pel victimisme o el partidisme de poca volada. Amb el rigor intel·lectual que li és propi i la distància que li dóna haver observat la cultura catalana des de la universitat britànica durant gairebé dues dècades, Josep-Anton Fernàndez respon a una qüestió urgent (Què significa ser català avui?) amb idees noves i exemples originals provinents tant de la literatura com del cinema i la televisió. La construcció d’un espai cultural català ha estat un element central de la política cultural a Catalunya en els últims vint-i-cinc anys, un procés que anomenem normalització cultural. Segons Fernàndez, la normalització és l’expressió d’una àmplia crisi de models culturals que és característicament postmoderna, i que afecta els discursos de legitimació de la cultura catalana, els seus mecanismes de valoració dels productes culturals i els seus discursos identitaris. Fernàndez demostra amb una gran lucidesa per què, d’ençà de la mort de Franco, la identitat dels catalans ha experimentat una redefinició que ha dissolt el consens sobre el que significa ser català avui. De què és símptoma el malestar en la cultura catalana? Quins efectes té la subordinació política en el camp cultural? I sobretot: podem imaginar un futur d’emancipació i un projecte de vida en comú?"

[Els lectors podeu animar-vos a comentar el llibre aquí o en el seu bloc.]


Nom:
Plana web:
Adreça electrónica:
Títol:
Comentari:

Escriu les paraules del requadre separades per un espai:

Si no entens les paraules, clica el botó «Actualitza» (situat a la dreta del requadre) perquè n'apareguin de noves.




pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 133 visites
  • Aquesta setmana: 1238 visites
  • Aquest mes: 6242 visites
  • Des de l'inici: 1241703 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 735 visites
  • Aquesta setmana: 4938 visites
  • Aquest mes: 25941 visites
  • Des de l'inici: 1839921 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats