Al no ser treballador de la Vall d’Hebron (ho és la mare de la criatura), puc ajudar poc en la campanya ‘cartellera’ i del dia a dia. Però, puc donar un cop de mà en l’activisme digital. I, aquí comença el meu paper per ajudar a salvar l’EBVH.
Vaig proposar obrir un compte de Twitter (el de Facebook ja estava engegat). I, aquí el tenim: @salvemEBVH. Havia de ser un nom curt i l’havia d’acompanyar d’una etiqueta (o hashtag) per unificar tota la conversa que es creés al voltant d’aquesta reivindicació. L’etiqueta: #salvemlescola. Ja tenia l’eina de comunicació, ara feia falta concretar alguns punts bàsics, com els objectius, els destinataris, els arguments, etcètera. I, una cosa important, implicar a la gent més propera, molts d’ells sense compte a Twitter o amb una presència poc activa. Per tant, vaig crear un petit manual d’actuació i bones pràctiques.
Primer de tot necessitava tenir seguidors, gent a qui dirigir el missatge i amb qui comptar per difondre’l com una taca d’oli (via RT, mencions,…). A través d’unes quantes cerques al voltant de conceptes com ‘Vall d’Hebron’ o ‘Escoles bressol’ o ‘educació’ vaig anar trobant gent que podria ser afí a la campanya. En 24 hores ja superàvem els 100 seguidors (tot i ser un tema molt concret). Ara ja tenim 178 followers. Pel tema tant concret que és calculo que amb uns 500 ja farem, i ara aquesta llista ja anirà creixent tota sola.
Tenim l’eina de comunicació digital, el missatge i la gent, ara toca dirigir el missatge a qui té a les seves mans moure fitxa per aconseguir la fita: càrrecs i institucions de la Generalitat de Catalunya, l’ICS, Gerència de l’Hospital,… i, paral·lelament, a polítics, sindicats i mitjans de comunicació, com a suport. En això estem, en aquest llistat de destinataris.
#salvemlescola Bressol de la Vall d’Hebron. Continuarà…
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!