Marca Ciutat marca tendència

Aquest cap de setmana es va celebrar a Roses la segona edició del Marca Ciutat. Us deixo uns quants ellaços perquè conegueu la valoració que en fan alguns dels assistents i ponents.

  • José A. Donaire: “La segona edició del Marca Ciutat ha estat un èxit. El projecte d’en Pau Canaleta, amb la col·laboració d’en Marc Teixidor,
    ha assolit la maduresa molt ràpidament i està cridat a ser un dels
    espais de reflexió més importants sobre el màrqueting urbà a l’Estat
    espanyol. L’edició ha tingut lloc a Roses, una ciutat que atreu idees,
    innovació i creativitat, gràcies al talent de la
    Magda Casamitjana.”

  • Albert Medran: Marca Ciutat és
    el congrés de citymarketing més important de Catalunya i després
    d’aquesta edició s’ha posicionat, sense cap mena de dubte, com un dels
    més importants d’Espanya”
  • Magda Casamitjana: “El Marca Ciutat ha estat un èxit tan pel nombre d’assitents i la qualitat de les ponències com per l’organització”.
  • Pau Canaleta: “Moltes gràcies a tots els que heu fet possible aquest èxit: als
    ponents, als inscrits, als col·laboradors, als participants dels speech
    corner i l’espai tallers, a les institucions col·laboradores, als
    amics, i sobretot, a l’Ajuntament de Roses, que gràcies a la seva
    alcaldessa i a en Marc Teixidor ens han fet sentir com a casa”

Per la meva part el valoro també molt positivament. Des del punt de vista acadèmic és difícil de millorar-lo perquè els ponents eren primeres espases del màrqueting i la comunicació i des del punt de vista organitzatiu el Pla de Comunicació que vam teixir es va demostrar del tot eficaç perquè vam aconseguir atraure un elevat nombre de participants (més de 100), de gran qualitat i vam aconseguir captar-los amb un cost mínim.

El cost del Pla de Comunicació va ser de 1500€ íntegrament gastats al Grup Godó i tot sembla indicar, a falta d’un anàlisi més acurat, un retorn integre de la inversió.

A més vam demanar, penso que encertadament, als col.laboradors implicació en la difusió conscients que no podíem arribar a tothom sense l’ajuda de sectors econòmics, col.legis professionals, agències de comunicació etc.

L’estrègia comunicativa pivotava doncs en la xarxa i vam decidir interioritzar tots els costos de producció i manteniment dels diferents instruments (web, facebook, twitter, vídeos, newsletter…). Aquest fet suposava una forta inversió en hores de treball però ens permetia ajustar el preu de la matrícula i tenir una reserva de capital per imprevistos, que sempre va bé.

Per a futures edicions ens queden diferents elements per millorar. Us n’apunto uns quants:

Senyalització: el Teatre de Roses està mal senyalitzat i ho hem de tenir en compte per a futures edicions. Una banderola gran al teatre tampoc hi seria de més.

–   Activitats paraleles: no van funcionar del tot bé, s
obretot per la qualitat de les ponències de la sala gran. Tot i així hauríem de definir-les millor i adaptar-les a la quantitat de participants.

–   Punt de venda de llibres: hi mancava. A més, tots els ponents del Marca Ciutat 2009 en tenen com a mínim un d’editat.

Segmentació: no disposàvem de suficients dades (només teníem un precedent, el MC 2008) per segmentar els potencials participants per professió, localització i interessos. De cara al 2010 ja no tenim excusa i haurem d’incloure al Pla de Comunicació aquestes segmentacions per tal de fer arribar el missatge adequat a cada segment.

–  Música: tal com ens va apuntar l’Antoni Gutíerrez-Rubí faltava música, sobretot abans de les primeres ponències del matí i de la tarda.

Podria seguir però ho deixarem aquí no fos cas que embatumi l’èxit d’un seminari consolidat en només dues edicions.

ps/ Les eines 2.0 del Marca Ciutat seguiran vigents fins la propera edició amb el nou color corporatiu.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*