Correu Blocs | VilaWeb.cat
10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana
lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:11h
Encara no n’he acabat la lectura. De fet, l’havia d’acabar en el vol d’Edimburg a Amsterdam i d’Amsterdam a Barcelona, però, una intensa jornada i una nit en vetlla, van fer-me caure als lloms d’Epos Olloatir, qui em va conduir pels camins dels somnis i la màgia de l’arcana Alba acabada de deixar.

Per això no he corregut prou encara per arribar a la meta. No tinc pressa. Les bones lectures, com els bons camins, es gaudeixen mentre es recorren i, amb De què parlo quan parlo de córrer, em passa el mateix que amb L'art de caminar - l’edició conjunta de dos petits textos de William Hazzlit i Robert Lous Stevenson -, reforcen sensacions que jo mateix he viscut en pròpia pell.


lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | divendres, 30 de juliol de 2010 | 07:52h


Cal constància i decisió per a puntejar fronteres. I dic fronteres i no límits o fites, perquè les fronteres tenen un rerefons més bèl·lic, doncs el seu origen és el “front de guerra” d’un exèrcit. I aquest és el sentit que tenen les úniques fronteres que, realment existeixen: les fronteres de la ment, els taps que la por arrapa al cervell i que et fan veure l’altre com a un perill i no com a font de descobriment, de saber, de coneixement i, en el fons de tot, de plaer.

 

lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | dimecres, 30 de juny de 2010 | 15:30h



No, no. Yo nací en Can Cadena, una antigua masía del siglo XVIII situada en el barrio de la Verneda. Mi tío era el masovero y yo le ayudaba en el huerto” (Pasqual Molina, pastor de cabres)

 

lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | dissabte, 12 de juliol de 2008 | 16:49h


"No deixarem mai d'explorar,
i quan s’hagi acabat aquesta aventura
tornarem de nou al punt de partida
i per primera vegada l'haurem conegut" (T. S. Eliot)







Entro a la llibreria amb la sensació de culpabilitat que preveu un consum sempre superflu i innecessari. Com un condemnat a la pena capital avanço pel passadís central en direcció a l’espai destinat als llibres de muntanya i de viatges.

Amb esperit tafaner, em deixo gronxar per títols farcits de vegetació, d’aventura i de paisatges seductors. De cop, un nom:
Fa cosa d’un parell d’anys que vaig tenir el plaer de fer nit al Refugi del Coll de l’Ullat, a la cara nord de la Serralada de l’Albera, just damunt del poble de Sant Martí i molt a prop del pas del Portús.

En aquest acollidor indret del Pirineu havien tingut la pensada de penjar un full sobre “la longue vie des déchets abandonnés dans la nature”, és a dir, la llarga vida de les deixalles deixades a la muntanya.
lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | diumenge, 27 d'abril de 2008 | 20:03h

Aquest cap de setmana m'he trobat amb un amic que feia un munt de temps que no veia. Ja se sap, la vida estira i s'enfila i quan te n'adones, els amics d'ahir ja no hi són i, potser, n'han vingut de nous i tot.


lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | divendres, 25 d'abril de 2008 | 08:06h
... no había ningún lugar en el que preferiria encontrarme en ese momento."

Ja està. Ja l'he llegit. He passat por, he tingut vertigen, m'he quedat glaçat de fred, torrat de calor i menjat per mil-i-una malalties zenitals. He mort garratibat a punt d'assolir el cim d'una muntanya, m'he deixondit de pena amb la muller tot solada per la pèrdua d'un amor que preferia la muntanya.

lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | dissabte, 12 d'abril de 2008 | 19:38h
El sergent Aleix dels carrabiners de Taradell em recull a les portes de casa. Avui anem d’exàmens a la capital de la comarca. I és que aquests dies d’abril, sometents i bandolers renovem compromís d’armes.

lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | divendres, 11 d'abril de 2008 | 23:54h
Feia temps que no tornava a petjar els salons de la Barcelona de les neurones. Recordo els anys que somniava en lletres i treia el cap per aquests indrets a la recerca de coneixences que mai van arribar. Ser un intel·lectual un xic asocial ja ho té això. Avorrit, vaig deixar llast i em vaig enlairar vers les misèries de la vida d'allò que ara en diuen les classes populars, però que per mi sempre han estat els obrers sense possibles.

Aquesta setmana he tornat a trepitjar terrenys d'alta cultura en un periple amb regust de literari Sant Jordi. Dimarts vaig ser a la Residència d'Investigadors del CSIC i divendres, a Muntanya de llibres. Es presentaven dos llibres d'un mateix món, però de continents força separats.

lluis | 10a. L'alquímia de les excursions: Reflexions des de la plana | dimecres, 12 de març de 2008 | 07:43h
Ens llevem amb la notícia de la mort d'un home bo i savi. I això, es vulgui o no es vulgui, pinça l'ànima. Serveixi doncs l'apunt d'avui d'homenatge a un "intra rebel" que va saber estar allà on més se'l necessitava.

Fet aquest luctuós incís, però, seguim amb l'apunt d'ahir entorn del nomenclàtor excursionista: Saltem de l'Enric al Francesc per a assenyalar el perill d'exercicis tecnofílics com el que el savi de Sant Martí fa al seu apunt titulat "Encara li hem de dir excursionisme?"

Categories

Últims 40 canvis

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 33 visites
  • Aquesta setmana: 742 visites
  • Aquest mes: 1430 visites
  • Des de l'inici: 289602 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 145 visites
  • Aquesta setmana: 2273 visites
  • Aquest mes: 4806 visites
  • Des de l'inici: 571245 visites
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats