El bloc de Palafrugell

L'Empordanet

La Sanitat en procés de privatizació?

Sense categoria

El debat sobre la sanitat fa molt de temps que està obert i pel que sembla encara en tenim per estona per veure com acaba tot plegat. Un dels símptomes de la privatització que ja està patint l’usuari el veiem al Baix Empordà on la sanitat la gestiona el Consorci Assistencial del Baix Empordà, el famós CABE. La darrera de les actuacions que ha emprés en aquesta línia es refereix al servei que varen posar en marxa pels voltants del mes d’abril. Per demanar hora al metge de capçalera s’ha de trucar al número 902077972, i com és evident s’ha de pagar per la trucada, o sigui doble pagament, el que fem per fer servir el nostre telèfon i el que ens cobra el CABE per donar-nos la cita, 10 cèntims el primer minut i 20 cèntims a partir del segon. Recordar que el CABE presta serveis concertats amb el Departament de Sanitat i segurament serà dels primers en posar en marxa el cobrament per visita que ja fa temps en ve anunciant la Consellera

La MAT a l’Empordà

Sense categoria
Avui hem viscut un altre episodi relacionat amb electricitat, o més ven dit, amb el Pla Energetic que té en marxa el Govern de la Generalitat. Si fa uns dies el Conseller Rañe ens deia que la línia de Molt Alta Tensió no es faria al Ripollès i per tant si que passaria per l’Empordà, avui un sots-director general posava de manifest la impossibilitat de complir el pacte del Tinell en la qüestió energetica, ja que, segons ell, el pacte es va signar precipitadament i els terminis que fixava, son impossibles de complir.
Ja tornem a marejar la perdiu, com sempre. É evident que en el si del Govern hi ha fortes discrepàncies envers aquest tema, però el que no hauríem de acceptar és aquesta sensació permanent d’improvització que diferents membres del Govern ens transmeten en temes de tanta trancendència.
La conclusió sobre la MAT, crec que la podem concretar de la següent manera:
1.- La línia no és necessària per les comarques gironines.
2.- El TGV pot funcionar sense la línia.
3.- Només els interessos de les grans empreses ho justifiquen.
4.- La decisió ja la tenen presa des de fa molt temps.

La carretera

Sense categoria
Fa anys i panys que es parla de la carretera que va de Palamós a Palafrugell. Sembla que el Govern la té a punt d’executar. Ens la faran de quatre carrils, amb passos soterrats, enllaços a Vall-llobrega, la Ciutadella i Ca La Filomena, a Mont-ras la faran passar per sota la carretera actual, però abans hauran d’enderrocar algunes cases existents. Diu el Govern que és la millor opció, ja que fer-la passar per la plana de l’Aubi o les Gavarres comportaria uns danys al territori que no es poden assumir. És l’opinió del Govern, és clar. en canvi els empresaris instal·lats al voltant de la carretera no hi estan d’acord, doncs veuen perillar la viabilitat dels seus negocis. També els ecologistes hi estan en contra, doncs consideren que és una obra massa impactant i per que no hi ha alternatives al transport privat la qual cosa comporta, com sempre, donar preferència als interessos especuladors del territori.
El Govern i concretament el Secretari de Mobilitat, Sr. Manel Nadal, segueixen fent la mateixa política dels seus antecessors, en aquest cas executant el mateix projecte, sense escoltar la veu del territori, amb el mateix Director General de Carreteres que tenia CiU i amb el vist i plau dels alcaldes de Palafrugell, Mont-ras, Vall-llobrega i Palamós.
No ens estranya gens que les coses vagin d’aquesta manera, només cal veure el Pla Territorial de l’Empordà i el Pla General de Palafrugell per adonar-se que les coses s’acosten més a l’especulació que no pas a l’interès general. Segons el Pla General de Palafrugell, la Vila arribarà a 40.000 habitants en quatre dies amb la construcció de més de 5.000 habitatges i tot plegat amb el vist i plau de la Generalitat. Que hi farem si les esquerres ho veuen com les dretes, és la vida