Jaume Renyer

per l'esquerra de la llibertat

30 de juliol de 2016
0 comentaris

Rapers islamistes i antijueus

Un aspecte que passa sovint desapercebut a l’hora d’estudiar les arrels i els canals per on circula la dialèctica de l’odi (contra els jueus, els capitalistes, els gais, les dones….) que corromp la coexistència a les societats obertes occidentals són els missatges musicals -especialment via rap- del tipus “Sexisme, drogue et violence: le gangsta rap fait des émules chez les ados“, que analitza Caroline Beyer, en  un article publicat a Le Figaro, el 17 de febrer del 2016.

Un grup francès anomenta “Les inconnus” promou el boicot a Israel i acusa François Hollande d’estar pagat en shekels pels jueus tal cominforma The Times of Israel, edició fancesa, el proppassat 13 de març.  Per la seva part, un altre grup musical anomenat Radio Skyrock dedica una cançó a Youssef Fofana l’assassí convicte condemant per segrestar, torturar i executar a Ilan Halimi, un jove jueu francès.

Aqueixos i altres exemples, principalment de rapers, emeten consignes sota la forma de cançons sabent que a França, i a Europa en general, és molt difícil i socialment impopular censurar la incitació a l’odi quan s’encobreix sota l’aparença de la llibertat de creació artística. Hom comença a perseguir judicialment la predicació de l’odi religiós i la impressió de textos neonazis, però res fan les autoritats per neutralitzar la propaganda musical amb objectius idèntics.

Les autoritats franceses s’ho comencen a plantejar atesa l’emergència del gihadisme autòcton i la magnitud dels “enfants perdus” de la República que són susceptibles de respondre als impulsos agressius i a les impostures que es difonen per les xarxes socials. A Catalunya, ni ens ho plantegem i això que tenim a tocar allò que passa a l’hexàgon.

Post Scriptum, 5 d’agost del 2016.

És significatiu el fenomen dels rapers islamistes europeus convertits en gihadistes, com és el cas de l’alemany Denis Cuspert, (anomenat Deso Dogg) un dels addictes a la degolla propagandística del Califat islàmic que l’exèrcit nord-americà creia haver liquidat i resulta que encara és actiu captant nous adeptes per cometre atemptats a Alemanya.

Post Scriptum, 19 de setembre del 2016.

Libération, dedica dugues pàgines del dissabte proppassat a la xarxa gihadista teixida per Rachid Kassim, instigador dels darrers atemptats -alguns fallits com el cotxe amb bombones de gas prop de Notre-Dame a París- destacant que el seu ascendent social prové del seu èxit com a raper.

Post Scriptum, 1 de novembre del 2016.

Trobo en un llibre recent del filòsof jueu francès Alain Finkielkraut (“La seule exactitude”, Éditions Stock, París, 2015) una reflexió a propòsit del ressò mediàtic assolit pel còmic antisionista Dieudonné que em sembla punyent: el temps dels oradors ha passat, ara els rapers i els còmics són els nous tribuns. I ho il·lustra citant un paràgraf d’una obra del filòsof alemany Günter Anders (1902-1992),  “L’Obsolescence de l’homme”, (Éditions Fario, París, 2011): “PLus aucune des puissances qui nous forment et nous déforment aujourd’hui n’est assez forte pour entrer en concurrence avec le divertissement. La façon dont nous rions, marchons, parlons, pensons ou ne pensons pas…… nous ne l’avons apprise que pour une part insignificante de nos parents, de l’école ou de l’Église et presque exclusivement du divertissement” (pàgina 136).

Post Scriptum, 25 de juny del 2017.

Avui, The Times of Israel publica la següent informació: “Dans le rap allemand, antisémitisme et antisionisme font recette”.

Post Scriptum, 7 de març del 2018.

El proppassat 25 d’abril The Times of Israel informava que els organitzadors dels premis musicals més populars d’Alemanya, “Echos”, suprimien l’atorgat als rapers antisemites Kollegah & Farid Band arran de les protestes desfermades contra seu qua han consistit en apel·lar a la ciutadania a manifestar-se amb les kippahs per mostrar la fraternitat amb els jueus.

Post Scriptum, 14 de juny del 2018.

Un raper musulmà belga anomenat Owa ha estat expulsat en directe d’una emissora de ràdio per amenaçar la comunitat jueva i el poble d’Israel, segons informa avui The Times of Israel. En canvi, el raper musulmà francès Médine podrà actuar a la sala Bataclan, escenari d’una massacre jihadista fa tres anys, gràcies a les llibertats republicanes que menysprea a les seves cançons. Erwan Seznec ha analitzat el comportament comú a aqueixos propagandistes musicals de l’odi a la llibertat en aqueix article publicat ahir a Causeur: “Médine et les rappeurs, professionnels de la victimisation”.

Post Scriptum, 19 de juny del 2018.

Un altre raper musulmà antijueu ara a Noruega aprofita per llençar proclames antisemites en ple concert per la diversitat.

Post Scriptum, 10 d’octubre del 2018.

Jean Szlamowicz, lingüista francès i estudiós de la música jazz, va publicar al seu bloc Perditions idéologiques, dedicat a la deslegitimació dels discursos d’odi, publicà abans d’ahir un interessant apunt titulat “Le rap et le jazz: discours de haine contre discurs universel“.

Post Scriptum, 15 de març del 2019.

Un altre cas de raper antijueu, ara a Noruega: Kaveh Kholardi va cantar en un recital a favor del multiculturalisme “Putes de jueus” sense que el fiscal consideri delictiu el fet atès que ho interpreta com una crítica a l’estat d’Israel segons informa avui The Times of Israel.

Post Scriptum, 19 de juny del 2019.

Cnaan Liphshiz publica avui un punyent article a The Times of Israel titulat significativament: “Plongée dans le rap européen gangréné par l’antisémitisme”.

Post Scriptum, 10 de març del 2020.

Céline Pina publicà ahir un punyent article a Le Figaro denunciant les amenaces de dos rapers islamistes: “Menaces contre Pascal Praud: quand des rappeurs appellent au meurtre au nom …. du rerspect dû a l’Islam”.

Post Scriptum, 18 de març del 2020.

Avui, The Times of Israel informa d’un altre raper antijueu i pro-islamista als Estats Units, Jay Electronica, que ataca els Rotschild i les sinagogues de Satan.

Post Scriptum, 12 de juny del 2020.

Ice Cube, un raper afro-americà repiula proclames antijueves com publica avui The Times of Israel, una mostra més del caràcter antisemita que estan agafant les protestes per la mort de George Floyd.

Post Scriptum, 15 d’abril del 2023.

Abans d’ahir, a Le Figaro, Médine et Gims, ou le retour de l’obscurantisme”.

Post Scriptum, 25 d’agost del 2023.

L’islamista Médine ha esdevingut l’estrella de l’escola d’estiu dels ecologistes francesos malgrat les crítiques rebudes, ahir Le Figaro descrivia així l’actitud arrogant del subjecte: “Médine se défend chez les écolos dans une salle acquise à sa cause“. Bernard-Henri Lévy se’n planyia abans d’ahir a La Règle du Jeu:  L’antisémitisme de gauche ne gêne plus personne ?

Post Scriptum, 10 de febrer del 2024.

Avui, The Times of Israel informa: “Enquête ouverte pour apologie du terrorisme contre le rappeur Freeze Corleone. Le parquet de Nice a ouvert une enquête préliminaire pour apologie du terrorisme à l’encontre du rappeur controversé Freeze Corleone, qui semble évoquer dans une chanson l’attentat de la Promenade des Anglais, a-t-on appris samedi de source judiciaire.

« Il s’agit d’une enquête prise d’initiative », a précisé à l’AFP le procureur de Nice, Damien Martinelli, alors que plusieurs élus locaux avaient fait part de leur indignation sur les réseaux sociaux.

Dans cette chanson, « Haaland », interprétée en duo avec le rappeur Luciano et sortie jeudi, un passage semble faire allusion à l’attentat du 14 juillet 2016, qui a fait 86 morts et des centaines de blessés : « En défense j’suis Kalidou, t’es Lenglet [deux joueurs de football]. Burberry comme un grand-père anglais. J’arrive dans l’rap comme un camion qui bombarde à fond sur la… », même si le terme « Promenade des Anglais » n’est pas prononcé.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!