Totxanes, totxos i maons

El Bloc de Joan Josep Isern

27 de febrer de 2016
1 comentari

“Conduirem, diuen, on line”: la meva “estripada” d’ahir a Catalunya Ràdio.

Aquí teniu el text de la meva aportació d’ahir a l’espai “L’estripada” de l’informatiu Catalunya Vespre, de Catalunya Ràdio.

Podeu també sentir-lo fent clic aquí.

 

Conduirem, diuen, “on line”

(L’Estripada del 26 de febrer al Catalunya Vespre)

        Durant més de quaranta anys he tingut cotxe i els puc assegurar que mentre conduïa mai vaig experimentar aquelles “sensacions”, aquell “sentir” a què, inevitablement, es fa referència a la majoria d’anuncis de cotxes que passen per televisió.

        Ja em dispensaran la cosa culturalista però a mi, si es tracta de provocar-me sensacions, el que de debò “em posa” (com es diu ara) és contemplar un Caravaggio en una església de Roma o la Madonna del Parto, de Piero della Francesca.  Res a veure, per tant, amb les quatre rodes. Però, vaja… cadascú per on l’enfila.

        Ve a tomb tot això perquè sembla que bona part de les novetats presentades en el congrés dels mòbils clausurat ahir a Barcelona van dirigides cap allò que en diuen “l’Internet de les coses” i, d’una manera molt especial, cap al nou protagonisme de la xarxa a l’hora de conduir els cotxes.

        I no ho va dir un passavolant, que consti. Va ser el senyor Jeff Williams, vicepresident d’operacions d’Apple, qui va anunciar que anem de pet cap a la conversió del cotxe en “un mòbil amb rodes”.

        Déu meu! Un mòbil amb rodes… Ja m’imagino tots els cervellets publicitaris en assemblea permanent per empescar-se quina nova tongada de “sensacions” s’inventaran a les properes campanyes: “Internet és poderós… i tu més”, “Tecnologia d’última generació a l‘abast d’un clic. Sent el teu clic”, “Viu la sensació que tot roda: tu manes i la xarxa obeeix”

        Uf, només de pensar-hi ja començo a trobar una mica de gràcia als anuncis de colònies. Amb aquells  –i aquelles–  models sempre amb cara d’emprenyats que et parlen amb gemecs i en estranger.

        Fins i tot, mirin què els dic, ja enyoro la simplicitat un pèl tontaina d’aquell anunci –tan simpàtic, tan original i tan poc vist–  del Halloween a Port Aventura.

——————————————————————————————————-

(Si teniu curiositat per veure de què anaven les anteriors “Estripades” les trobareu totes ben endreçades aquí).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!