Prendre la paraula

jordimartifont

7 d'abril de 2017
0 comentaris

[NdP] La CUP vol que es garanteixi l’accés segur i ampli a les platges amb transport públic


La CUP de Tarragona vol que es fomenti la mobilitat alternativa al vehicle privat per accedir a les platges i es mostra contrària a la supressió de cap de les parades d’autobús actuals. Els cupaires afirmen que és imprescindible apostar pel transport públic i que cal realitzar les intervencions necessàries per millorar les parades i adequar-les a la normativa de seguretat vigent.

La CUP vol que l’Ajuntament de Tarragona garanteixi a la ciutadania una alternativa al vehicle particular per accedir a totes les platges, ja sigui amb transport públic o en bicicleta o a peu. La portaveu de la formació anticapitalista, Laia Estrada, assegura que “de nou, ens trobem a les portes de l’estiu i no hem avançat per donar alternatives reals a l’ús del cotxe”. La consellera explica que “la CUP sempre hem defensat que la decisió de recuperar l’aiguamoll de la Platja Llarga s’havia d’acompanyar fomentant i facilitant una mobilitat alternativa, però s’ha fet ben poca cosa”.

Tanmateix, des de la CUP recorden que són diverses les formacions que porten des del passat estiu alertant de les mancances a les diferents parades d’autobús de la costa, i critiquen que s’hagi aprofitat aquestes demandes per a prendre decisions que van en la línia contrària. Concretament, denuncien la manca d’escrúpols d’alguns membres dels govern que han assegurat que la formació anticapitalista havia proposat la retirada de la parada Solimar, un fet que els cupaires rebutgen i desmenteixen totalment.

Els cupaires, que han tornat a sol·licitar tots els informes de mobilitat que emparen la decisió de suprimir parades, estan convençuts que no s’han explorat les possibilitats d’arranjament que possibilitin un accés adequat i segur, per garantir una bona comunicació dels barris amb el centre i la resta del terme municipal. En referència a aquest fet, la cupaire Laia Estrada, ha afirmat que «cal apostar pel transport públic, segur i de qualitat, i per la mobilitat sostenible a tota la ciutat, però en aquest espai concret és especialment necessari, perquè la proximitat de la campanya d’estiu, on les platges tarragonines estan especialment concorregudes, implicarà un augment del trànsit urbà».

Per últim, el conseller Jordi Martí Font lamenta que «novament ens trobem desemparats davant de l’abandó en què el Ministerio de Fomento espanyol té l’antiga N-340», però recorda que el passat mes de març s’aprovà per unanimitat una moció de diferents entitats veïnals tarragonines amb la qual es va acordar “iniciar els treballs de senyalització de l’accés a les parades de transport interurbà del Llevant de la Ciutat i en especial la instal•lació de dos semàfors, un a Cala Romana i l’Altre a la Urbanització de Solimar”. Per a la CUP això implica que l’Ajuntament “deixi de posar com excusa la titularitat de la carretera i es posi a treballar per millorar-la.”

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 6 d’abril de 2017

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!