De res, massa

Telegrames des de Sarrià de Ter

Una culata i dues curses.

9 de febrer de 2024
Sense categoria

El Museu de la Moto de Bassella, institució que val la pena anar a visitar, acaba de cedir a Dorna Sports un parell de peces extraordinàries del seu fons. Una Montesa Brio que va participar a la primera edició de les 24h de Montjuïc i la Bultaco 360 que va guanyar la carrera de 1969

Llegir més

De quan Roses mirava el Pení.

25 de gener de 2024
Sense categoria

Durant escassos dies s’ha pogut veure una exposició singular. A Roses, a la sala SUF, Toni Salamanca ha comissariat, ha exposat, ha presentat, ha guiat, ha obert i tancat portes de la mostra fotogràfica “La petjada dels americans del Pení a Roses”. És una història a punt d’escolar-se dels reductes de la memòria col·lectiva. Va

A Revista de Girona.

9 de desembre de 2023
Sense categoria

No voldria acabar l’any sense deixar constància d’una petita satisfacció periodística: el meu Exterior dedicat a l’Acústica de Figueres publicat a Revista de Girona.

Parlem de Sarrià, 116.

9 de novembre de 2023
Sense categoria

Acaba de sortir el número 116 de Parlem de Sarrià, la millor revista que s’edita a Sarrià de Ter. Correspon al període de maig a agost de 2023 amb una incursió a la primera setmana de setembre, temps de festa major. Rere una portada gallinàcia hi trobareu informació local, cultural i històrica. Cròniques d’activitats i seccions

El Solo Moto.

5 de setembre de 2023
Sense categoria

Avui ha arribat als quioscos l’últim número imprès de la revista Solo Moto. 2090 números i 48 anys de trajectòria editorial representen una vida de records, de vivències i d’emocions. Puc dir que ha estat la meva revista de motos de capçalera, que m’he fet motorista amb Solo Moto i que la trobarem a faltar.

Llegir més

Costa Brava – La descoberta del paradís 1870-1936.

18 d'agost de 2023
Sense categoria

Sota aquest títol genèric hi ha dues exposicions que fan de molt bon visitar i convindria no perdre’s. L’una, titulada De Blanes al cap de Creus, identitat d’un paisatge, té seu al Museu d’Art de Girona i queda oberta fins el dia 17 de setembre. L’altra, que es titula Quan Cadaqués era una festa, restarà

Parlem de Sarrià, 115.

20 de juliol de 2023
Sense categoria

El número 115 de Parlem de Sarrià ja és al carrer. Comprèn el primer quadrimestre d’enguany i està presidit per una portada excel·lent: una aquarel·la de Josep Arnau de l’antiga fonda de can Casadevall. A dins hi trobarem l’antiga fonda, ara convertida en residència , informació municipal i de les entitats del poble, les pàgines

Tot s’aprofita.

15 de desembre de 2022
Sense categoria

Allò universal és allò local sense fronteres? Estic satisfet i agraït d’haver pogut publicar un reportatge a la revista del meu poble i d’haver activat l’interés del poble veí per incloure’l també a la seva. Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis, agermanats pel motocròs. Tot s’aprofita!

Parlem de Sarrià, 113.

5 de desembre de 2022
Sense categoria

Ja tenim disponible el número 113 de Parlem de Sarrià en versió electrònica i en paper. Hi trobareu informació del quadrimestre juny-setembre i tota l’activitat d’entitats de Sarrià de Ter. En aquest número hi té presència destacada la festa major i l’estiu, actualitat de tots els grups municipals i les habituals seccions de cultura, salut

Llegir més

L’any del ferro vell i bell (i 6). Motos ‘Made in Spain’.

21 de novembre de 2022
Sense categoria

Arribarem al final d’aquesta sèrie d’entrades sobre exposicions excepcionals de vehicles històrics que s’han pogut veure durant 2022 amb una altra escapada de mitja distància. Toca anar fins a la vila cervantina d’Alcalá de Henares on podrem gaudir de “la mare de totes les exposicions de motos de l’any”. Ben bé, en podrem gaudir durant

Llegir més

Conceptes gironins que es perden.

13 d'octubre de 2022
Sense categoria

Anit tornàvem  de l’aeroport de Barcelona (quin nom tan llarg i postís que li han posat!) i, de camí cap a casa per l’autopista AP7, vam passar a l’alçada de l’àrea de servei de Maçanet de la Selva. Hi ha servei en els dos sentits de la marxa, i es pot travessar d’un costat a

Llegir més

L’any del ferro vell i bell. (5) Motion. Autos, Art, Architecture.

15 de setembre de 2022
Sense categoria

Canviem de terç. De les dues rodes passem a les quatres i anem fins a Bilbao, al Museu Guggenheim. Queden escassos dies per veure-hi l’exposició de l’any. Una mostra comissariada per l’arquitecte Norman Foster ens permetrà admirar alguns dels més icònics automòbils de la història, vinculats a la dimensió artística d’aquest mitjà de transport. Podrem

Llegir més

L’any del ferro vell i bell (4). Made in Figueres.

8 de setembre de 2022
Sense categoria

Una de les exposicions més formidables que podrem veure aquesta temporada la trobarem a Figueres fins el dia 9 d’octubre. Té seu entre dos espais: el Museu de l’Empordà i l’Escorxador. Res, una passejada entre els dos edificis. Made in Figueres és una mostra que vol posar a la vista el passat industrial de la

Llegir més

L’any del ferro vell i bell (3): De Derbi a Derbi. 100 anys.

16 d'agost de 2022
Sense categoria

L’any 1922 el senyor Simeó Rabasa i Singla va obrir a Mollet del Vallès un primer taller de reparació i lloguer de bicicletes que donaria origen a un imperi sobre dues rodes: la  Derbi. En commemmoració d’aquesta efemèride, a Santa Cristina d’Aro, a la sala d’exposicions de “la Caixa” hi podem admirar una bona mostra

Professora Rosina Lajo.

11 d'agost de 2022
Sense categoria

Ahir va morir a Girona la professora Rosina Lajo, que va exercir a l’Institut Jaume Vicens Vives al llarg de gairebé quaranta anys. La premsa local avui publica esqueles i notes necrològiques de record d’una personalitat docent que va deixar petjada en totes les anyades d’alumnes que vam tenir la sort, la immensa sort, de