Natxitua, 22 d’agost

22 d'agost de 2011
Sense categoria

Ahir a la nit, tormenta elèctrica. Espectacular simfonia de llampecs per la banda de muntanya. Després, la matinada ens ha dut la tronada. Insistents, permanents, les explosions han anat acompanyant el despertar lent del nou dia. Ara s’hi afegia la pluja, ara el vent que feia brunzir les persianes. Feia bo, d’estar-se sota el llençol.Els

Natxitua, 17 d’agost

17 d'agost de 2011
Sense categoria

S’ha acabat la festa major. Ahir, amb el sopar popular i el concurs de brisca posterior vam tancar-ne l’edició d’enguany.Ha estat la primera vegada en més de 25 anys que no hi he fet res. L’altre dia recordàvem que fa vint anys havíem arribat a fer una setmana d’activitats i que ni la festa major

Natxitua, 13 d’agost

13 d'agost de 2011
Sense categoria

En Bustamante comença a cantar amb la primera claror del dia. Sent la imperiosa necessitat de despertar tota bèstia vivent. Torno a adormir-me un parell d’horetes. Continua insistint. Ara em sembla que respon el ruc i, instants després, els gossos dels “cosins”. Sento la botzina de la fugoneta del pa que va cap avall. Avui

Santiago de Reinantes, 8 d’agost

10 d'agost de 2011
Sense categoria

Després d’esmorzar, hem sortit de la part d’Oleiros on érem, en direcció Ferrol. Si ahir vam fer-li el “baipàs” a A Coruña, avui l’hi hem fet a aquesta altra ciutat, tot i que l’hem arribat a veure prou bé. Hem fugit bastant dignament de les ciutats, amb l’única excepció de la capital espiritual. Tal com

Oleiros, 7 d’agost

8 d'agost de 2011
Sense categoria

Quan m’he llevat, se m’ha acudit pensar que al Cap de Creus ja havia sortit el sol quan allà on era encara era fosc…Després, d’hora, hem anat al cap Fisterra, amb vent però amb una certa promesa de bon dia (a la gallega). Ens hi hem estat una estona, hi hem fet fotos i, cap

Fisterra, 6 d’agost

7 d'agost de 2011
Sense categoria

Ens hem llevat a Noia plovent. No semblava que hagués de ser un dia especialment bo. Després de fer tot el que toca per marxar d’un hotel, cap a Muros. Hi hem anat passant per tot de pobles senyalitzats com toca (no com a la província de Pontevedra), amb emparrats (la ruta del vi) i

Noia, 5 d’agost

Sense categoria

Gavines. Tota la nit acompanyat per la xerrameca de les gavines. Es parlen, ens avisen (?), es passen informació, es preparen per reproduir les escenes de Hitchcock… Gavines. Obro un ull i consulto la claror. Obro l’altre i em miro la BB. Mentre processo l’hora, maquinalment, miro els missatges que hi ha. Encara podria dormir

O Grove, 4 d’agost

Sense categoria

Primer la premsa. Caminada sota l’espurneig fins a l’altra punta del poble. Només un diari (el Pais)i tornada cap a l’hotel, a esmorzar. Avui toca anar cap a Combarro. Tot i que ja teniem aquest poble en la ruta inicial, el recepcionista de l’hotel de Santiago ens el va recomanar molt especialment. Decidim anar-hi per

O Grove, 3 d’agost

Sense categoria

Després de comprar la premsa, esmorzar,pagar l’hotel i tot això que es fa quan un marxa d’un lloc, vam enfilar el camí cap a O Grove. Com que la sortida del pàrquing va ser des d’un lloc no controlat, la sortida de la ciutat també. Amb tot, vaig aconseguir redreçar la situació i situar-me a

Santiago de Compostel·la, 2 d’agost

Sense categoria

Abans de fer cap moviment, vaig sortir a comprar la premsa: hi ha coses que no es poden deixar passar, per molt que la BB et connecti al món sencer. Després d’esmorzar, vam ser sotmesos al clàssic interrogatori del recepcionista que, a canvi, va donar-nos quatre indicacions interessants. Al matí, però, vam cenyir-nos al pla.

Galícia, 1 d’agost

Sense categoria

Vam arribar a l’aeroport de Santiago abans d’hora i vam haver d’esperar el cotxe una estona, però va valdre la pena (això em va dir el xicot que m’atenia). En lloc d’un Opel Astra ens van donar un BMW. Mai n’havia conduït cap. Anar fins l’hotel va ser una mica més enrevessat, però al final