Arxiu mensual: agost de 2011

Natxitua, 22 d’agost

Ahir a la nit, tormenta elèctrica. Espectacular simfonia de llampecs per la banda de muntanya. Després, la matinada ens ha dut la tronada. Insistents, permanents, les explosions han anat acompanyant el despertar lent del nou dia. Ara s’hi afegia la … Continua llegint

Natxitua, 17 d’agost

S’ha acabat la festa major. Ahir, amb el sopar popular i el concurs de brisca posterior vam tancar-ne l’edició d’enguany.Ha estat la primera vegada en més de 25 anys que no hi he fet res. L’altre dia recordàvem que fa … Continua llegint

Natxitua, 13 d’agost

En Bustamante comença a cantar amb la primera claror del dia. Sent la imperiosa necessitat de despertar tota bèstia vivent. Torno a adormir-me un parell d’horetes. Continua insistint. Ara em sembla que respon el ruc i, instants després, els gossos … Continua llegint

Santiago de Reinantes, 8 d’agost

Després d’esmorzar, hem sortit de la part d’Oleiros on érem, en direcció Ferrol. Si ahir vam fer-li el “baipàs” a A Coruña, avui l’hi hem fet a aquesta altra ciutat, tot i que l’hem arribat a veure prou bé. Hem … Continua llegint

Oleiros, 7 d’agost

Quan m’he llevat, se m’ha acudit pensar que al Cap de Creus ja havia sortit el sol quan allà on era encara era fosc…Després, d’hora, hem anat al cap Fisterra, amb vent però amb una certa promesa de bon dia … Continua llegint

Fisterra, 6 d’agost

Ens hem llevat a Noia plovent. No semblava que hagués de ser un dia especialment bo. Després de fer tot el que toca per marxar d’un hotel, cap a Muros. Hi hem anat passant per tot de pobles senyalitzats com … Continua llegint

Noia, 5 d’agost

Gavines. Tota la nit acompanyat per la xerrameca de les gavines. Es parlen, ens avisen (?), es passen informació, es preparen per reproduir les escenes de Hitchcock… Gavines. Obro un ull i consulto la claror. Obro l’altre i em miro … Continua llegint

O Grove, 4 d’agost

Primer la premsa. Caminada sota l’espurneig fins a l’altra punta del poble. Només un diari (el Pais)i tornada cap a l’hotel, a esmorzar. Avui toca anar cap a Combarro. Tot i que ja teniem aquest poble en la ruta inicial, … Continua llegint

O Grove, 3 d’agost

Després de comprar la premsa, esmorzar,pagar l’hotel i tot això que es fa quan un marxa d’un lloc, vam enfilar el camí cap a O Grove. Com que la sortida del pàrquing va ser des d’un lloc no controlat, la … Continua llegint

Santiago de Compostel·la, 2 d’agost

Abans de fer cap moviment, vaig sortir a comprar la premsa: hi ha coses que no es poden deixar passar, per molt que la BB et connecti al món sencer. Després d’esmorzar, vam ser sotmesos al clàssic interrogatori del recepcionista … Continua llegint