Estat de les inversions d’ADIF en infraestructures ferroviàries a Catalunya. Un exemple: l’estació d’Ocata

Fa uns mesos vàrem veure quin era l’estat de les inversions de l’Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) del Reino de España en infraestructures ferroviàries a l’estació d’intercanvi de La Sagrera. Sembla que algú va llegir el meu bloc, per que al cap de poques setmanes va venir algun ministre espanyol a prometre “una pluja de milions”, per solucionar el tema. Bé, us puc assegurar que tot segueix igual o pitjor.

Però avui parlaré d’una cosa molt simple, però molt significativa. La línia R1 de rodalies, que segueix la costa del Maresme és una de les més usades. Té milers d’usuaris cada dia que van i venen cap el centre de Barcelona. Es de suposar que sigui una de les mes rendibles econòmicament i socialment.

La meva estació és Ocata. Potser per que hi passo cada dia, no m’hi fixo gaire. Però heu vist quin és l’estat dels cartells de l’estació?

F1. Panells informatius estació d’Ocata. Línia R1 de Rodalies. Juliol de 2017.

F2. Sembla que la pintura negre es comença a esquerdar. Quin pot ser el motiu? I per suposat, el castellà primer. El tema de la política lingüística d’ADIF seria un altre tema.

F3. Sembla que el color vermell del panell també es comença a descolorir…

F4. Hom podria deduir que aquesta és la línia que va a l’Aeroport? I una altra població acabada en “et”? Cal comentar que ja fa alguns anys que van desconnectar la línia R1 de l’Aeroport. El motiu no el conec, però amí anava molt bé, i als milers de turistes que van a la costa del Maresme i la Selva també. No seria lògic que quan ADIF va decidir canviar les destinacions final de la línia, canviar també els panells? No, no, no fem pas aquesta despesa innecessària…

F5. La teoría és “Si se lee bién, para qué cambiar“?

F6. Hem arribat a Oca? Potser no es vegi tant bé. Totes les fotografies de juliol 2017.

Tant de bo que algú llegeixi aquest bloc i vingui un altre ministre a prometre una altra “pluja de milions” per arreglar això…

[mode ironic off/]

Però la idea propositiva és clara:

Canviar l’administrador d’infraestructures ferroviàries per un altre que no s’enrigui de nosaltres d’aquesta manera. Si a una estació cèntrica, concorreguda, rendible econòmica i socialment, de l’àrea metropolitana la situació de deixadesa és aquesta (no hi ha prous diners per canviar uns panells que estan caducats des de fa molts anys?)… no vull ni imaginar com deuen ser algunes de les estacions mig abandonades per ADIF en altres indrets dels nostre país.

P.D. Aquest mateix matí ha descarrilat un tren de mercaderies de l’R15 entre la Ribera d’Ebre i el Priorat. Dijous passat en va descarrilar un altre de la línia R15 prop de l’estació de Capçanes. Això només com exemple del manteniment d’ADIF a les comarques del sud.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*