Publicat el 5 d'agost de 2010

D’ EINA A NÚRIA.

Tal i com teniem previst, ahir 4 d’ agost, vam fer la travessa d´Eina a Núria , acompanyat de la Mercé i la resta de  la família. Tot un repte, doncs no sabíem com respondria la més petita ( Carla, 7 anys ) i les dues grans ( l’ Adriana 16 anys  i  la Mar 13 anys ), a més de  l’ Andrea  ( 12 anys), que s’ hi va apuntar a darrera hora. Sortim del pàrquing  d’ Eina  a  dos quarts de vuit i agafem la pista  que puja per dins el bosc, al cap d’uns vint minuts deixem el GR 36, que baixa cap al riu i es dirigeix a Planès. Més amunt el sender surt del bosc de pi negre i s’acosta al riu enmig d’una vegetació amb abundants espècies florals. La pista,  continua pujant  fins al Pla de l’Orri on esmorçem i des d’on ben aviat veurem marmotes. Trobem un bonic saltant d’ aigua i continuem amunt fins travessar uns aiguamolls que ens porta al  Plà de la Beguda. Ara el camí  planeja i comença a pujar fort pels prats, tenint davant el pic d’Eina. Les nenes comencen a queixar-se i  amb molt d’esforç, és la més petita la que arriba primer al Coll de  Núria. Ho hem fet en cinc hores, una més de l’horari previst a gairebé totes les guíes. Ara només cal baixar per la carena per sortir a la coma d’Eina i “xino xano” arribar al santuari de Núria en dues hores més de camí. Abans de l´arribada trobem a la colla del Sr. Josep Camprodon de Vic, autor del Bloc “fer muntanya” que us recomano. A Núria dinem i aprofitem per fer una curta visita al Santuari per posar al cap dins l´olla i fer sonar la campana, seguint la tradició.  Agafem el Cremallera i de tornada amb el tren cap Puigcerdà i  Llívia, on ens felicitem per l’ esforç de tots, però sobre tot de la més, petita que  mai li han fallat les forces ni les ganes de xerrar.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent