Correu Blocs | VilaWeb.cat
AGENDA
compromisalcudia | AGENDA | divendres, 18 de novembre de 2011 | 15:06h


AL TALL A L'ALCÚDIA

VERGONYA, CAVALLERS, VERGONYA

 

Divendres, 18 de novembre,

a les 10.30 de la nit,

a la Casa de la Cultura,

concert extraordinari a càrrec del grup

AL TALL, commemoratiu del seu 35é aniversari.

compromisalcudia | AGENDA | dimecres, 29 de juny de 2011 | 08:12h

TROBAFOC. TROBADA DE DIMONIS A L'ALCÚDIA

L'ALCÚDIA DISSABTE 2 DE JULIOL

Que és el Trobafoc?

TROBAFOC és una trobada de dimonis i diables organitzat per l’associació Dimonis Enroscats de L’Alcúdia. Pretén apropar a la gent del nostre poble i d’altres del voltant la cultura tradicional del foc. Per aixó organitzem un correfoc amb més de 100 dimonis i un espectacle piromusical. El nostre objectiu és consolidar esta trobada com un referent més a la cultura del nostre poble.

Com es celebra?

Amb una tabalada per la vesprada i un correfoc multitudinari per la nit. al finalitzar el correfoc hi haurà un espectacle piromusical.

Quan es celebra?

El proper 2 de juliol de 2011 a l'Alcúdia (València).

Pot assistir qualsevol?

Qualsevol persona pot vindre al  Trobafoc, per gaudir i veure l'espectacle de foc i música que hem preparat.

Com arribar?

En cotxe:

  • CV 50 Tavernes-Llíria (direcció Alzira)
  • Autovia A7:
    • Des de Xàtiva: eixida 872
    • Des de València: eixida 873

En metro: Línia 1 de MetroValencia (direcció Castelló de la Ribera / Villanueva de Castellón)

Colles participants

Les colles que participaran al Trobafoc 2011 són:

Diables de Castellterçol (Barcelona)

Colla de Dimonis La Ceba (Alacant)

Federació de Dimonis del País Valencià

Dimonis Enroscats de l'Alcúdia (València)

Més informació: http://www.trobafoc.org/#

compromisalcudia | AGENDA | dijous, 14 d'abril de 2011 | 08:08h

14 D'ABRIL DE 1931

14 D'ABRIL DE 2011

80 ANIVERSARI DE LA PROCLAMACIÓ DE LA SEGONA REPÚBLICA

 

El 14 d'abril de 1931, el País Valencià tingué una oportunitat. La proclamació de la II República va encarnar el somni d'un país capaç de ser millor que si mateix, i va reunir en un sol esforç a tots els que aspiraven a un esdeveniment de democràcia i de modernitat, de llibertat i de justícia, d'educació i de progrés, d'igualtat i de drets universals per a tots els seus conciutadans. Hui, vuitanta anys després, evoquem aquell esperit amb orgull, amb modèstia i amb gratitud, i reivindiquem com a propis els valors del republicanisme, que segueixen vigents com a símbols d'un país millor, més lliure i més just.

Hui, vuitanta anys després, volem celebrar l'emocionant qualitat dels èxits que el van precedir, i agrair l'ambició, el coratge, el talent i l'entrega d'una generació que va creure en nosaltres al creure en el futur del seu país. Reivindicar la seua memòria és creure en el nostre propi futur, que serà proporcionalment millor, més lliure, més just, més feliç, en la mesura en què siguem capaços d'estar a altura de la tradició republicana que hem heretat. Creem en un País Valencià vertaderament modern, laic, culte, igualitari, definitivament normalitzat i pel progrés harmònic del benestar de tots els seus ciutadans i ciutadanes.

compromisalcudia | AGENDA | dissabte, 26 de febrer de 2011 | 10:51h


Aquest dilluns 28 de febrer es presentarà a València el llibre de Germà Bel “Espanya capital París”. Serà a les 19:30 al Col·legi Major Doctor Peset de la Universitat de València, a la Sala de la Muralla.

 

Intervindran Joan Olmos, Vicent Soler i Josep Vicent Boira.

 

El català Germà Bel ha sigut un dels pocs que han criticat durament el model de desenvolupament del ferrocarril basat en la construcció de les línies d’AVE. Al País Valencià ments lúcides com Vicent Torres o Joan Olmos també ho han fet.

 

Articles i opinions de Germà Bel i Joan Olmos i altres relacionades:

 

LEVANTE 9-01-11

 

Germà Bel

´La obsesión por Madrid desarticula la C. Valenciana´

 

http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2011/01/09/obsesion-madrid-desarticula-c-valenciana/772051.html

CADENA SER 23-11-10

La Ventana de Gemma Nierga

Escucha en el programa de Gemma Nierga las opiniones demoledoras de Germà Bel, economista, autor de “España, capital París”, sobre la política de infraestructuras en general y sobre el AVE en particular. Germà Bel fue asesor del Ministerio de Obras Públicas y diputado del PSC-PSOE de 2000 a 2004.

http://www.cadenaser.com/cultura/audios/economistas/csrcsrpor/20101123csrcsrcul_5/Aes/

EL PAÍS 30-12-10

ANÁLISIS: Vida & Artes

Deprisa, deprisa

JOAN OLMOS

 

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Deprisa/deprisa/elpepusoc/20101230elpepisoc_2/Tes

 

EL PAÍS 18-12-10

ANÁLISIS

El AVE se pasa varios pueblos

 

JOAN OLMOS / VICENTE TORRES

 

http://www.elpais.com/articulo/economia/AVE/pasa/varios/pueblos/elpepueco/20101218elpepueco_2/Tes#

 

LEVANTE 17-12-10

 

Es l´ave el tren que necessitem?

Paco Sanz

http://www.levante-emv.com/opinion/2010/12/17/lave-tren-necessitem/766309.html

 

EL PAÍS 20-05-10

ANÁLISIS: 6. INFRAESTRUCTURAS - LA APUESTA POR EL AVE

El AVE: una productividad precaria

 

GERMÀ BEL

 

Especial: la sostenibilidad del Estado de bienestar : Opina sobre las Infraestructuras España es el país europeo con más kilómetros de alta velocidad en construcción. El autor sostiene que este proyecto, muy costoso para las arcas públicas, no se traduce en un dinamismo productivo del mismo nivel y considera urgente priorizar otras obras, como el ferrocarril para mercancías

 

http://www.elpais.com/articulo/economia/AVE/productividad/precaria/elpepieco/20100520elpepieco_10/Tes

_______________________________

EL PAÍS 6-10-03

TRIBUNA: GERMÀ BEL Y CARME MIRALLES

Papá o mamá: ¡ven en tren!

 

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Papa/mama/ven/tren/elpepiespcat/20031006elpcat_7/Tes

compromisalcudia | AGENDA | divendres, 25 de febrer de 2011 | 08:14h


TIRANT DE CANÇÓ A L’ALCÚDIA

AMB EL PETIT DE CAL ERIL I TONI DE L’HOSTAL

 

DISSABTE 26 DE FEBRER LES 22:30

 

CASA DE LA CULTURA DE L’ALCÚDIA

 

INICIATIVA D’ACCIÓ CULTURAL DEL PAÍS VALENCIÀ

 

Cavallers, bon dia de vesprada! La partida d'esta nit en el Trinquet de Cançó enfrontarà dos grans figures emergents de l'escena i les cordes en un mà a mà amb l'entrada gratuïta i el galliner obert: de blau, vingut des de més amunt d'on juguen a frares, el Petit de Cal Eril, el més jove d'una família de punters de la Segarra; enfront, el figura local, Toni de l'Hostal, que donarà tercer al de Guissona i ferirà primer i es farà arrere per a restar. Les travesses donen de vint-i-cinc a favor del roscà, però la càtedra diu que hui és possible que el català puga causar molt bona sensació, sobretot pel seu joc elegant que resulta vistós inclús en els frontons d'allà dalt: a on tirem?

 

http://acpv.cat/tirant/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=27

 

http://www.facebook.com/event.php?eid=195573917135180

 

compromisalcudia | AGENDA | dimecres, 15 de desembre de 2010 | 08:15h


TROCA'L A L'ALCÚDIA

FIRA D'INTERCANVI

DIUMENGE 19 DE DESEMBRE
PARC DEL PATINATGE
DE 12:00 A 14:00

 
Un espai on poder compartir, intercanviar i reutilitzar aquelles coses que ja no fem servir.

 

Molts de nosaltres guardem a casa, “per si algun dia ens fan falta”, roba, objectes i altres coses que estan en bon estat, però que ja no fem servir.

 

A nosaltres no ens aprofiten, però pot ser que a una altra persona sí que els facen paper. Per això a TROCA'L podràs exposar aquests objectes i intercambiarlos per altres als quals realment vages a donar ús.

 

Durant dues hores, de 12h a 14h al Parc del Patinatge de l'Alcúdia, podràs acudir amb aquells objectes que ja no fas servir, per poder canviar-los per altres que t'interessen més, mitjançant el troc o intercanvi.

 

A la Fira d'Intercanvi de L'Alcúdia disposarem taules per a que pugues esposar els teus objectes i veure els dels demés. I si et poses d'acord amb un altre participant, ja ho saps: troca'l!

 

Si vols conéixer amb més detall el funcionament de Troca'l, demanar informació, o avisar-nos de que vols disposar d'una taula, pots fer-ho a la següent adreça: trocalcudia@gmail.com

 

TROCALCÚDIA

fira d'intercanvi de l'alcúdia

http://trocalcudia.blogspot.com/

compromisalcudia | AGENDA | dijous, 11 de novembre de 2010 | 08:19h

 

El proper divendres 12, a les 22.30 i amb entrada gratuïta, presentació de "L'Estiu" en directe al saló d'actes de la Casa de la Cultura de L'Alcúdia.  

 

 
Òscar Briz, veu i guitarra clàssica
Josep Pérez, guitarra acústica i veus
David Gadea, percussió

Tony García, tècnic de so

De L'Estiu s'ha escrit:

"...una obra acollidora i amablement metafísica; una col.lecció de cançons naturistes, que semblen voler obrir les finestres al cosmos"
Jordi Bianciotto

cançoner il·luminat
“Sense renunciar al seu extens bagatge Òscar Briz assumeix ara més que mai al seu nou disc, la seua condició de songwriter, d'artesà de la cançó, reduint la composició a la seua essència melòdica i esguitant-la de senzills i evocadors arreglaments... Onze cançons que transmeten pau, serenitat, harmonia amb u mateix..."
Eduardo Guillot

"...Cançons que aconsegueixen hipnotitzar-nos amb suavitat, compartint la sensualitat estiuenca i, amb la complicitat dels records, seguint fent més estius amb els que resguardar-nos dels freds que vindran.”
Jordi Turtós.

"...Aquesta és la seua nova fórmula de la llum. Una infecciosa, benèfica, subtilment embriagadora, llum d’estiu.”
Josep Vicent Frechina.

"...Briz ha lliurat un treball redó, sense material de rebliment. (Onze temes que) reclamen a colzades la nostra
atenció en les audicions successives. Una nova fita en l’encertat catàleg de La CasaCalba."

Xavier Aliaga, Quaderns- El País

"...Amb una producció que sembla austera però no ho és en absolut, potser l'esquelet del disc siga la gravació que va deixar enregistrada en Manchester tot sol amb veu i guitarra, però el resultat final ha trobat un espai sonor d'una calidesa estremidora."
Chals Roig

http://www.myspace.com/oscarbriz

compromisalcudia | AGENDA | dissabte, 30 d'octubre de 2010 | 09:56h





EN RECORD DE MIGUEL HERNÁNDEZ

POETA DEL POBLE

PASTOR DE SOMNIS

EN EL CENTENARI DEL SEU NAIXEMENT

1910-2010

 

Orihuela, 30 de gener de 1910, Alacant 28 de març de 1942

 

 

VIENTOS DEL PUEBLO ME LLEVAN

Vientos del pueblo me llevan,
vientos del pueblo me arrastran,
me esparcen el corazón
y me aventan la garganta.

Los bueyes doblan la frente,
impotentemente mansa,
delante de los castigos:
los leones la levantan
y al mismo tiempo castigan
con su clamorosa zarpa.

..........................................


Si me muero, que me muera
con la cabeza muy alta.
Muerto y veinte veces muerto,
la boca contra la grama,
tendré apretados los dientes
y decidida la barba.

Cantando espero a la muerte,
que hay ruiseñores que cantan
encima de los fusiles
y en medio de las batallas.

 

 

Per a escoltar la veu de Miguel Hernández

“La canción del esposo soldado”

http://amediavoz.com/poetas.htm

 

Asociación de Amigos de Miguel Hernández

http://www.amigosmiguelhernandez.org/

 

Fundación Cultural Miguel Hernández

http://www.miguelhernandezvirtual.es/new/

compromisalcudia | AGENDA | dimecres, 20 d'octubre de 2010 | 08:45h


CEMENTERI NUCLEAR?

NI ACÍ, NI EN CAP LLOC!

 

Conferèrencia a càrrec de

 

José Juan Sanchis

Portaveu de “Tanquem Confrents”

Membre d’Ecologistes en Acció

 

Dissabte 23 d’octubre a les 18h.

Casa de la Cultura

L’Alcúdia

 

Organitza: Maulets de la Ribera

 

Adjuntem la moció aprobada a proposta de Compromís per l'Alcúdia contra el cementeri nuclear de Zarra.

compromisalcudia | AGENDA | dilluns, 18 d'octubre de 2010 | 08:40h


Presentació del nou disc
de Néstor Mont


“Amor de Terra”

 

Dimecres 20 d’octubre a les 22 h.

al Teatre la Clau de l’Alcúdia

(Carrer Sant Pere, 14)
 

Néstor Mont ha trencat el gros límit que separava la cançó tradicional oral valenciana i el folk d’arrel, del present, per obrir de nou un camí que ja feia anys ningú transitava amb tanta claredat. Més enllà de realitzar un exercici d’estil, Néstor ha interioritzat la música tradicional fent que aquesta forme part de la seua manera d’entendre la música i de composar

 

Per a escoltar cançons de Néstor Mont:

http://www.myspace.com/nestormontferris

 

Per a seguir al Teatre la Clau:
http://www.myspace.com/teatrelaclau

 

compromisalcudia | AGENDA | dissabte, 9 d'octubre de 2010 | 08:54h

9 D'OCTUBRE DIA DEL PAÍS VALENCIÀ

MANIFESTACIÓ A VALÈNCIA

PLAÇA DE SANT AGUSTÍ, 18H

 

Avui, dijous 7, la Comissió 9 d'Octubre ha presentat en roda de premsa la convocatòria de la manifestació que tindrà lloc el proper dissabte amb motiu de la diada del 9 d'octubre i que té com a lema “Pels drets nacionals i socials”.

 

La manifestació d'enguany té un doble plantejament: d'una banda és una manifestació festiva, perquè el 9 d'octubre commemorem l'entrada de Jaume I a València i el naixement del País Valencià i, per tant, és una data a celebrar. Però d'una altra banda, la Comissió observa amb preocupació la situació actual del País Valencià: estem assistint en tots els àmbits a una progressiva degradació de la nostra salut com a societat. Així, si en el àmbit econòmic la crisi és particularment greu al País Valencià, en el àmbit de les llibertats assistim a una política de censura i de persecució de l'oposició; igualment assistim en l'àmbit de la llengua a una política agressiva i discriminatòria contra la llengua pròpia dels valencians, malgrat la creixent demanda social de més presència de la llengua en tots els sectors (i això es tradueix en l’augment de la demanada de més línies en tots els nivells educatius, i també en d’altres demandes socials com el del respecte a la llengua dels valencians per part de l’administració autonòmica, aspecte finalment no recollit per la recentment aprovada llei de la funció pública).

 

La Comissió considera que el principal responsable d’aquesta greu situació del País Valencià és l'actual Govern valencià, el qual s'ha convertit en un factor negatiu per a l’economia, les llibertats, el territori, la cultura i la llengua. Per això la Comissió demana un canvi profund en la direcció de les polítiques impulsades per aquest Govern, les quals erosionen els nostres drets nacionals i socials i no responen a les demandes de la societat valenciana, molt més responsable, plural i madura que el seu Govern.

 

La Comissió 9 d'Octubre està formada pels sindicats CCOO-PV, Intersindical Valenciana i UGT-PV; pels partits BNV, Els Verds, ERPV, EUPV, IPV i PSAN; i per les associacions Acció Cultural del País Valencià, Federació Escola Valenciana, Societat Coral el Micalet i Valencians pel canvi.

 

http://acpv.cat/php/noticia.php?id_noti=1135&sessio=

 

Pots llegir el manifest d’aquest 9 d’octubre en arxiu adjunt.

compromisalcudia | AGENDA | dimecres, 29 de setembre de 2010 | 09:46h

VALÈNCIA PARLA

 

JO TAMBÉ SOC MÒNICA OLTRA

 

Com sabeu, la diputada de Compromís, Mònica Oltra, està immersa en un procediment judicial pels fets ocorreguts al Cabanyal el passat mes d'abril. La mateixa instància que va intentar tancar l'afer del "suborn impropi" de Francisco Camps manté viu este procediment des d'abans de l'estiu. Una situació que sent benèvols no pot ser qualificada per menys que kafkiana, i que s'inscriu en una persecució sistemàtica al pensament progressista i valencianista al nostre país.


És per això que donem un pas endavant i reunim a persones i col·lectius d'arreu del País Valencià que estan patint una situació semblant. Perquè estem farts de la censura. Perquè les nostres opinions són també vàlides. Perquè la persecució ideològica no té cabuda en democràcia. Perquè ens estimem el nostre patrimoni. Perquè la justícia també és un sentiment... València ho diu ben clar: Jo també sóc Mònica Oltra.


El proper dissabte 2 d’octubre, a partir de les 12:00 hores, al Saló d’Actes del Complex Esportiu de la Petxina (Passeig de la Petxina, 42), celebrem la Festa "València Parla: Jo també sóc Mònica Oltra". Com podreu veure en el cartell que vos adjuntem hi participa molta gent i moltes entitats.


Tu també pots participar. Si tu també eres Mònica i estàs fart/a del PP i dels seus atacs a la democràcia, pots enviar a jotambesocmonicaoltra@gmail.com el teu vídeo, d’una durada no major de 30 segons, donant suport a l'acte i fent arribar la teua opinió. També pots participar al facebook al grup Jo També Sóc Mònica Oltra.


Esperem contar amb la teua presència.

 
Jo també sóc Mónica Oltra

compromisalcudia | AGENDA | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 08:01h


VAGA GENERAL 29 S

JO HI VAIG!

 

AIXÍ, NO:

 

- ÁCOMIADAMENT MÉS FÀCIL I BARAT


- NO ES CREA MÉS OCUPACIÓ


- TEMPORALITAT ABUSIVA


- MÉS PODER PER ALS EMPRESARIS


- CONGELACIÓ DE LES PENSIONS


- RETALLADES SALARIALS I SOCIALS

 

compromisalcudia | AGENDA | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 07:49h


29 DE SETEMBRE

TOTS I TOTES A LA VAGA GENERAL!

 

Col·laboració ciutadana amb la vaga del 29S!

 

Per dignitat!

 

El dia 29 de setembre sigues solidari amb els treballadors i treballadores.

Eixe dia:

- No compres. Sigues previsor i compra el que siga necessari el dia anterior.

- Si has de posar gasolina al teu cotxe fes-lo el dia anterior.

- No utilitzes cap tipus de transport públic.

- No envies els teus fills i filles a l’escola.

- Ajorna les cites que tingues amb el metge o l’especialista.

- No faces cap gestió en administracions publiques.

- Redueix el consum energètic al mínim possible. Que es note que cau la corba de consum.

- No has de consumir en bar o restaurants oberts.

- I sobre tot, participa en la manifestació de la vesprada 

    VALÈNCIA 19:00 Plaça de Sant Agustí


 

compromisalcudia | AGENDA | dijous, 23 de setembre de 2010 | 11:24h

 

TROCA'L A L'ALCÚDIA
FIRA D'INTERCANVI

DIUMENGE 26 DE  SETEMBRE
PARC DEL PATINATGE
DE 12:00 A 14:00

 

Una fira on compartir, intercanviar i reutilitzar

aquelles coses que ja no fem servir

 

Pots consultar com funciona en l’arxiu adjunt o en:

www.trocalalcudia.blogspot.com

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 1 visites
  • Aquesta setmana: 718 visites
  • Aquest mes: 1225 visites
  • Des de l'inici: 64310 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 7 visites
  • Aquesta setmana: 2140 visites
  • Aquest mes: 3894 visites
  • Des de l'inici: 108113 visites

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats