Correu Blocs | VilaWeb.cat
Informació local
compromisalcudia | Informació local | dissabte, 11 de febrer de 2012 | 09:27h

L'ATUR A L'ALCÚDIA EN EL MES DE GENER AUGMENTA UN 17%  

 

LA DESOCUPACIÓ TORNA A MARCAR UN RÈCORD EN EL MES DE GENER

 

AMB 967 DESOCUPATS,  L'ATUR CREIX EN 142 PERSONES

 

LA REFORMA LABORAL DE RAJOY CREARÀ MÉS PRECARIETAT I MÉS DESOCUPACIÓ

 

Les xifres de l'atur referides al mes de gener a l'Alcúdia han suposat l'augment de 142 persones en les llistes de l'atur, el que suposa un 17'2%. D'aquesta manera aquest mes de gener de 2012 ha suposat un nou rècord en desocupació d'aquest mes.

 

Així si en gener de 2008, abans de començar la crisi, la desocupació afectava a 393 persones, en gener de 2009 arribava a 803, en gener de 2010 a 932, en gener de 2011 a 937 i finalment en gener d'aquest 2012 a 967, un nou rècord.

 

L’atur augmenta un 3'2% respecte a gener de 2011 (30 desocupats més), un 3'8% respecte a gener de 2010 (35 desocupats més), un 20% respecte a gener de 2009 (164 desocupats més) i un 246% respecte a gener de 2008 (574 desocupats més).   

 

Les diverses reformes laborals i mesures de l'anterior govern de Zapatero no han suposat una disminució en les xifres de l'atur que continuen a l'Alcúdia en números molt elevats.

 

La nova reforma laboral de Rajoy, amb la generalització de l'acomiadament a 20 dies d'indemnització front als 45 actuals, suposa una agressió sense precedents als treballadors i treballadores i crearà més atur i major precarietat al nostre país.

 

ESTADÍSTIQUES DE L'ATUR A L'ALCÚDIA

 

Gener 2012

967

Desembre 2011

825

Novembre 2011

775

Octubre 2011

815

Setembre 2011

996

Agost 2011

976

Juliol 2011

965

Juny 2011

986

Maig 2011

1.003

Abril 2011

1.038

Març 2011

1.029

Febrer 2011

1.001

Gener 2011

937

Desembre 2010

821

Novembre 2010

728

Octubre 2010

763

Setembre 2010

962

Agost 2010

932

Juliol 2010

887

Juny 2010

899

Maig 2010

920

Abril 2010

958

Març 2010

986

Febrer 2010

954

Gener 2010

932

Gener 2009

803

Gener 2008

393

 

 

compromisalcudia | Informació local | dilluns, 6 de febrer de 2012 | 08:13h

EL PP APROVA EL MACROABOCADOR DE GUADASSUAR AMB LA MAJORIA DELS POBLES DEL CONSORCI EN CONTRA

 

EL MACROABOCADOR SENSE CONSENS SOCIAL NI POLÍTIC: 23 POBLES EN CONTRA I 16 A FAVOR.

 

EL VOT PONDERAT DE LA GENERALITAT I LA DIPUTACIÓ AMB EL 40% DELS VOTS IMPOSA LA DECISIÓ.

 

El passat divendres es va votar el projecte de macroabocador i nova planta al polígon de Guadassuar. Durant més de mitja hora el representant de l'Ajuntament de l'Alcúdia, Paco Sanz va defensar la postura contrària demanant que el punt de modificació del contracte para la construcció del macroabocador, una nova planta de tractament i la reducció a la meitat dels ecoparcs es llevara de l'ordre del dia. El resultat final de la votació suposa una victòria moral importantíssima: 23 pobles a favor de deixar el punt damunt de la taula i buscar solucions de consens, 16 pobles a favor de continuar el projecte i 1 abstenció.

 

Encara que el projecte s'ha aprovat, al tindre entre Diputació i Generalitat el 40% dels vots, naix sense consens social i polític. Ara hi ha més força i raons per oposar-se a aquesta instal·lació per motius econòmics, socials i ambientals.

 

RIBERA EXPRESS 3-02-12

 

El nou macroabocador i la nova planta de Guadassuar aprovat hui pel Consorci costarà 18 milions d’euros més que el projecte inicial

La proposta de modificació del Pla de Gestió de Rsidus corresponent al projecte de macroabocador de Guadassuar ha contat amb el rebuig dels representants de 22 municipis front els 17 que han votat, este migdia, a favor i amb una abstenció. Llògicament els delegats de la Generalitat i la Diputació, que ja sumen el 40% del vot ponderat, han recolçat la nova instal.lació deixaren el resultat final en 219 vots favorables, 84 contraris i 3 abstencions.

Prèviament els membres del Consorci Ribera-Valldigna votaren una proposta de l’Ajuntament de l’Alcúdia de retirada del punt, perquè s’estudiara i consensuara una nova ubicació. El resultat ha sigut molt semblant; amb 23 pobles a favor, 16 en contra i una abstenció.

Municipis governats pel PP com son els casos de Massalavés, Benimuslem i Senyera han recolzat les tesi de l’oposició.

Als veïns de les comarques de la Ribera i la Valldigna la modificació els costará ficar de les seues butxaques al voltant de 18 milions d’euros més que amb el projecte inicial que data de l’any 2007.

LA UTE, Reciclatges Ribera del Xúquer, feta entre les empreses Tetma i Lubasa ha afegit a la planta de voluminosos, inicial, altres processos, com és una nova planta de tractament que encararirà el proyecte previst anteriorment en 9 milions d’euros al passar d’un cost de 1,8 milions a 10,5 milions d’euros. A més la nova ubicació del macroabocador passarà d’un cost d’11 milions a 20 milions d’euros. La UTE s’estalviarà un bon grapat d’ecoparcs donat que la modificació del contracte contempla la instal.lació de 25 en lloc de construir un en cada poble del consorci.

Els delegats opositors al nou macroabocador han denunciat els “inconvenients mediambientals” del futur complexe dels residus enj estar ubicar a pocs metres de la Sèquia Reial del Xúquer i a un kilòmetre dels Ullals del riu Verd. El regidor de l’Alcúdia, Paco Sanz ha destacat “l’elevat risc de co0ntaminació” existent “per la producció de lixiviats i la situació de les escorrenties a tan sols 5 metres de la sèquia”.

Sanz, en declaracions a Riberaexpress, ha advertit que el nou macroabocador de Guadassuar “naix amb molta debilitat i plagat d’irregularitats”.

Així ha qualificat d”actuació fraudulenta” la del president del Consorci i alcalde de Guadassuar, José Ribera, “per utilitzar informació privilegiada i actuar en benefici propi ó del seu ajuntament, però en detriment de la resta de municipis”. Un fet que ha explicat en assegurar que Ribera “va ordenar fer cates mig any abans que constara, documentalment, la primera fase de sondejos realitzada en la parcel.la escollida en desembre de 2010″. Simultàniament va proposar al Consorci elevar de 1,2 a 3 euros per tona -un 250%- la compensació económica destinada a l’ajuntament que acollisca la instalació.

El màxim dirigents del consorci ha agraït als membres del Plataforma Cívica presents en la sessió, “el seu bon comportament, traslladant-me la seua oposició però sense fer propostes”. Ribera ha assegurat que si trobara “un lloc millor que Gaudassuar per al dipòsit ecològic, es canviarà la seua ubicació, estem oberts al que faça falta però no a perdre el temps” digué finalment.

http://www.riberaexpress.es/?p=35685

 

Més notícies al respecte:

El Consorcio aprueba el vertedero con 23 pueblos en contra y 16 a favor

El voto ponderado hace que la instalación de Guadassuar sea una realidad mientras que la plataforma seguirá manifestándose

http://www.lasprovincias.es/v/20120204/ribera-costera/consorcio-aprueba-vertedero-pueblos-20120204.html

 

L'Alcúdia ve actuaciones fraudulentas

 

http://www.lasprovincias.es/v/20120204/ribera-costera/alcudia-actuaciones-fraudulentas-20120204.html

 

La Plataforma lamenta que el vot ponderat de Diputació i Consell tire endavant el macroabocador

 

http://www.riberaexpress.es/?p=35757

compromisalcudia | Informació local | dissabte, 28 de gener de 2012 | 11:31h

S'APROVEN ELS PRESSUPOSTS DE L'ALCÚDIA

 

PSOE I COMPROMÍS A FAVOR, PP EN CONTRA

 

ELS PRESSUPOSTS REPLEGUEN LES PROPOSTES DE COMPROMÍS PER L'ALCÚDIA

 

El plenari de l'Ajuntament de l'Alcúdia va aprovar amb els vots favorables del PSOE i de Compromís i el vot contrari del PP els pressuposts per a 2012.

 

Compromís va valorar positivament uns pressuposts que, dins d'un context de crisi generalitzada per quart any consecutiu, mantenen pràcticament intactes les partides destinades a educació i protecció social. Uns pressuposts que han estat acordats amb Compromís per l'Alcúdia i que responen, en alguns dels seus aspectes, a l'acord d'inici de legislatura entre Compromís i el PSOE.

 

D'aquesta manera, en comparació amb l'anterior pressupost, es redueix un 30% els diners destinats a regidors alliberats i personal de confiança –mesura acordada a principi de legislatura-. De la mateixa manera s’han reduït les partides destinades a determinats esdeveniments com les Festes Majors, el Cotif o la Fira Gastronòmica.

 

Paco Sanz, regidor de Compromís va ressaltar el manteniment de les partides destinades a Cooperació Internacional, Compensació Educativa, Integració Social dels Menors o les destinades a beques del Menjador, beques del conservatori o la Filharmònica Alcudiana.

 

Igualment l’augment de la partida destinada a la Ludoteca, per a poder atendre a xiquets amb especials dificultats socioeconòmiques, o la creació d’una partida destinada a la creació d’un Pla de Dinamització de la Biblioteca Municipal, són algunes de les novetats d’aquest pressupost.

 

El pressupost contempla també un impuls a la peatonalització total de determinats carrers del centre històric, amb la col·locació de dispositius d’accés exclusiu a residents o vehicles d’emergència.

 

En matèria d’inversions Compromís ha valorat la inclusió d’una partida destinada a la supressió de barreres arquitectòniques en els centres escolars, amb la instal·lació d’ascensors en el cas de que la Conselleria continue sense atendre la petició que s’ha reiterat des de l’Ajuntament i des dels centres escolars.

 

No obstant, Compromís per l’Alcúdia va lamentar l’absència de participació ciutadana en l’elaboració d’aquests pressuposts i va animar a l’equip de govern a que aquesta participació siga una prioritat per als pròxims pressuposts municipals.

 

En l'arxiu adjunt podeu trobar els pressuposts aprovats

compromisalcudia | Informació local | diumenge, 15 de gener de 2012 | 11:22h

JA POTS CONSULTAR L'ACTA DEL PLE DE NOVEMBRE

Després de haver sigut aprovada en el darrer Ple celebrat el 28 de desembre, ja pots consultar l'acta del Plenari municipal del 29 de novembre que adjuntem.

T'aconsellem la lectura dels punts següents:

4 - Moció conjunta de Compromís per l'Alcúdia i PSOE d'exigència a la Generalitat del pagament que deu als centres educatius pels menjadors escolars. APROVAT PER UNANIMITAT.

5- Moció de Compromís per l'Alcúdia reiterant la sol·licitud a la Conselleria d'Educació d'instal·lació d'ascensors als col·legis Heretats i Batallar. APROVAT PER UNANIMITAT.

6- Moció del Grup Socialista d'exigència a la Generalitat de canvi de criteris per a l'aplicació de la Llei de Dependència i del compliment escrupolós de la llei. APROVAT AMB ELS VOTS DE COMPROMÍS I PSOE I L'ABSTENCIÓ DEL PP.

7- Moció de Compromís per l'Alcúdia de rebuig a la continua violació de drets humans als Sàhara Occidental. APROVAT PER UNANIMITAT.

8- Moció de Compromís per l'Alcúdia demanant al Consorci de Residus el canvi d'ubicació de l'Ecoparc de l'Alcúdia. APROVAT PER UNANIMITAT.

10- Aprovació de la modificació de l'ordenança de tinença i protecció d'animals. APROVAT AMB ELS VOTS DE COMPROMÍS I PSOE I L'ABSTENCIÓ DEL PP.

11- Constitució d'una Mesa de Contractació amb representació dels partits polítics per als contractes de tot tipus que realitze l'Ajuntament. APROVAT PER UNANIMITAT.

12- Atribució  a la Junta de Portaveus, amb presència dels partits polítics, de funcions relatives a la contractació de personal, criteris de beques i bosses de treball o plecs de les clàusules administratives i tècniques dels contractes de l'Ajuntament. APROVAT PER UNANIMITAT.

12- Precs i suggeriments. Compromís per l'Alcúdia demana que s’active el funcionament dels Consells Sectorials de la Dona, Benestar Social i Medi Ambient. Igualment demana que s’estudie la instal·lació de reductors de velocitat en els carrers Doctor Fleming i Pintor Vergara.

També pots consultar les actes dels altres plens celebrats  en la plana web de l'Ajuntament www.lalcudia.com, en la secció Actes dels Plenaris que trobareu a mà esquerra en l'apartat d'Ajuntament.

També pots consultar les gravacions dels distints plens en l'Alcúdia TV http://www.lalcudiatv.es/municipal.html
compromisalcudia | Informació local | dilluns, 9 de gener de 2012 | 08:19h

L'ATUR A L'ALCÚDIA EN EL MES DE DESEMBRE  

 

LA DESOCUPACIÓ TORNA A PUJAR DESPRÉS DE DOS MESOS DE DESCENSOS

 

AMB 825 DESOCUPATS,  L'ATUR CREIX EN 50 PERSONES

 

Les xifres de l'atur referides al mes de desembre a l'Alcúdia han suposat l'augment de 50 persones en les llistes de l'atur, el que suposa un 6'5%.  

 

Malgrat tot la desocupació és manté en nivells similars als de desembre de 2010 i 2009. Així l’atur és pràcticament similar al de 2010 (4 desocupats més), i 2009 augmenta un 2% respecte a desembre de 2009 (14 desocupats més), un 30% respecte a deseembre de 2008 (189 desocupats més) i un 167% respecte a desembre de 2007 (516 desocupats més).

 

Cal tindre en compte que a desembre de 2007 teníem 309 aturats i aturades i ara en tenim 825, quasi el triple.

 

Les diverses reformes laborals i mesures de l'anterior govern de Zapatero no han suposat una disminució en les xifres de l'atur que continuen a l'Alcúdia en números molt elevats. Les noves mesures de Rajoy i de Fabra continuaran agreujat la situació d'ocupació al nostres país i augmentarà la precarietat i ínfima qualitat de la majoria de l'ocupació existent. 

 

ESTADÍSTIQUES DE L'ATUR A L'ALCÚDIA

 

Desembre 2011

825

Novembre 2011

775

Octubre 2011

815

Setembre 2011

996

Agost 2011

976

Juliol 2011

965

Juny 2011

986

Maig 2011

1.003

Abril 2011

1.038

Març 2011

1.029

Febrer 2011

1.001

Gener 2011

937

Desembre 2010

821

Novembre 2010

728

Octubre 2010

763

Setembre 2010

962

Agost 2010

932

Juliol 2010

887

Juny 2010

899

Maig 2010

920

Abril 2010

958

Març 2010

986

Febrer 2010

954

Gener 2010

932

Desembre 2009

811

Desembre 2008

636

Desembre 2007

309

compromisalcudia | Informació local | dilluns, 19 de desembre de 2011 | 08:46h

REUNIÓ INFORMATIVA DIMARTS 20 DE DESEMBRE 20:00 CASA DE LA CULTURA DE L'ALCÚDIA

CONCENTRACIÓ DIJOUS 22 DE DESEMBRE 19:30 AUDITORI DE GUADASSUAR A LA GRAN VIA

NO AL MACROABOCADOR DE LA GARROFERA!

https://www.facebook.com/pages/NO-al-Macroabocador-de-la-Garrofera/336747226350878?sk=wall

NO A LA NOVA PLANTA DE RESIDUS!

PER LA NOSTRA SALUT! PEL NOSTRE MEDI AMBIENT!

L'alcalde de Guadassuar i president del Consorci de Residus de la Ribera i la Valldigna, José Añó Ribera, pretén instal·lar a la Garrofera de Guadassuar, a pocs metres del nucli habitat de Montortal i prop del poble de l'Alcúdia, un macroabocador i una nova planta de residus.

El macroabocador tindria una superfície aproximada de 120.000 m2 i amb una capacitat per a 2.100.000 m3 de residus i se situaria al mateix costat de la Sèquia Reial del Xúquer, a una distància de 3 km dels pobles de l'Alcúdia i Massalavés. La nova planta tractaria quasi 100.000 tones anuals de residus no orgànics, al costat de l’actual Planta de tractament de residus orgànics que tracta 150.000 tones anuals a poc més de 500 metres de Montortal. Esta planta ocuparia una superfície de 14.278 m2.

Els veïns i veïnes de l'Alcúdia i altres pobles han suportat durant 20 anys les males olors, els vessaments de lixiviats a la Sèquia Reial i el pas constant per Montortal de grans camions cap a la planta actual.

A més un tema tan important es vol aprovar en tan sols una setmana, sense avís i per procediment d'urgència en una reunió que tindrà lloc el proper dijous 22 de desembre a les 20:00 a l'auditori de Guadassuar.

L’Ajuntament i el poble de l’Alcúdia s’oposaran frontalment a eixe projecte, per tots els mitjans jurídics i socials que estan al seu abast.

Concentració davant el Consorci de Residus. Dijous 22 de desembre a les 19:30 a la porta de l'Auditori de Guadassuar situat a la Gran Via.

Reunió Informativa. Dimarts 20 de desembre a les 20:00 a la Casa de la Cultura de l'Alcúdia.

Més info:

https://www.facebook.com/pages/NO-al-Macroabocador-de-la-Garrofera/336747226350878?sk=wall

compromisalcudia | Informació local | dissabte, 17 de desembre de 2011 | 10:24h

COMPROMÍS PER L'ALCÚDIA CRIDA A LA MOBILITZACIÓ CONTRA EL MACROABOCADOR DE LA GARROFERA

La ubicació proposada per a instal·lar el macroabocador i una nova planta és la pitjor que es podria haver elegit

Compromís acusa a José Ribera Añó, alcalde de Guadassuar i president del Consorci de Residus, d’haver realitzat una nefasta gestió i de moure’s per interessos particulars

Amb traïdoria i nocturnitat pretén el president del Consorci de Residus aprovar la instal·lació d’un macroabocador i una nova plata de residus en la Garrofera de Guadassuar a escassos metres del nucli habitat de Montortal, i pròxima al nucli urbà de l’Alcúdia.

Després de 20 anys de suportar males olors, vessaments de lixiviats a la Sèquia Reial i transport pesat pel nucli de Montortal, l’alcalde de Guadassuar pretén arrodonir el seu negoci del fem i indústries contaminants col·locant el macroabocador i la nova planta junt al terme de l’Alcúdia però allunyat del propi de Guadassuar.

Aquesta actitud no pot ser qualificada d’altra manera que insolidària i és un pas més en la desastrosa gestió efectuada des de la presidència del Consorci de Residus. Encara més si considerem que es pretén prendre una decisió tan important i amb tantes conseqüències en tan sols una setmana, quan el tema de la ubicació porta estancat des de fa 4 anys. A més de col·locar la reunió del consorci immediatament abans de les festes de Nadal.

Considerant que la Planta actual de Residus genera un elevadíssim rebuig del 61% del fem, això implicaria que a l’abocador anirien prop de 100.000 tones anuals, durant 20 anys, que generarien els més de 332.000 habitants de l’àrea zonal.

A més dels impactes impredictibles sobre la població, cal tindre en compte els causat al medi ambient i especialment a la Sèquia Reial del Xúquer, ja que l’abocador aniria situat justament al costat de la mateixa. Amb els precedents de vessaments de lixiviats des de la planta actual que no està situada junt a la Sèquia, aquesta nova instal·lació provocaria per filtracions, aigües pluvials i vessaments problemes importants de contaminació.

Des de Compromís per l’Alcúdia fem una crida a la població de l’Alcúdia i d’altres pobles veïns a mobilitzar-se activament a tots els nivells per parar aquesta proposta.

Notícies relacionades:

RIBERAEXPRESS

http://www.riberaexpress.es/?p=30176

http://www.riberaexpress.es/?p=30139

http://www.riberaexpress.es/?p=30133

LAS PROVINCIAS

http://www.lasprovincias.es/v/20111217/ribera-costera/guadassuar-albergara-vertedero-rechazos-20111217.html

http://www.lasprovincias.es/v/20111217/ribera-costera/alcudia-contra-esta-instalacion-20111217.html
compromisalcudia | Informació local | dissabte, 10 de desembre de 2011 | 10:54h

JA POTS CONSULTAR L'ACTA DEL PLE D'OCTUBRE

Després de haver sigut aprovada en el darrer Ple celebrat el 29 de novembre, ja pots consultar l'acta del Plenari municipal del 26 d'octubre que adjuntem.

T'aconsellem la lectura dels punts següents:

3 - Moció conjunta de Compromís per l'Alcúdia i PSOE sobre les retallades de les beques del menjador per part de la Conselleria d'Educació. APROVAT PER UNANIMITAT.

4- Moció de Compromís per l'Alcúdia per a  que l'hipoteca quede liquidada amb el lliurament de la vivenda al banc -dació en pagament-. APROVAT AMB EL VOTS DE COMPROMÍS I PSOE I L'ABSTENCIÓ DEL PP.

5- Moció de Compromís per l'Alcúdia per a fer compatibles les celebracions festives amb els nostres parcs i jardins, ubicant la Festa de les Paelles en un lloc idoni distint del Parc de la Generalitat. APROVAT PER UNANIMITAT.

7- Moció del PSOE per a l'aplicació de l'Impost de Patrimoni per la Generalitat Valenciana. APROVAT AMB ELS VOTS DE COMPROMÍS I PSOE I EL VOT CONTRARI DEL PP.

11- Aprovació de les Ordenances fiscals per a 2012 amb la incorporació de distintes propostes de Compromís per l'Alcúdia com l'establiment d'una bonificació del 50% per a l'obertura de locals comercials, la congelació de la taxa municipal de recollida de fem, l'exempció de l'impost de construccions per a la supressió de barreres arquitectòniques entre altres. APROVAT AMB EL VOTS DE COMPROMÍS I PSOE I L'ABSTENCIÓ DEL PP.

12- Precs i suggeriments. Amb l'expressió de l'alegria per l'anunci del cessament de la lluita armada per ETA. Pregunta sobre el tancament del Centre Obert i la seua substitució per la Ludoteca.

També pots consultar les actes dels altres plens celebrats  en la plana web de l'Ajuntament www.lalcudia.com, en la secció Actes dels Plenaris que trobareu a mà esquerra en l'apartat d'Ajuntament.

També pots consultar les gravacions dels distints plens en l'Alcúdia TV http://www.lalcudiatv.es/municipal.html

compromisalcudia | Informació local | divendres, 9 de desembre de 2011 | 08:31h

L'ATUR A L'ALCÚDIA EN EL MES DE NOVEMBRE  

LA CAMPANYA AGRÍCOLA REDUEIX PER SEGON MES LA XIFRA D'ATUR MALGRAT QUE ÉS EL TRIPLE QUE FA 4 ANYS

AMB 775 DESOCUPATS,  L'ATUR ÉS MANTÉ EN XIFRES MOLT ALTES

El número de desocupats experimenta una disminució de 40 persones en el mes de novembre

Les xifres de l'atur referides al mes de novembre a l'Alcúdia han suposat el descens de 40 persones en les llistes de l'atur, el que suposa reduir un 5%. La campanya agrícola propícia aquest descens per segon mes consecutiu.

Malgrat tot la desocupació és superior al d'anys passat en aquestes mateixes dates. Així l’atur ha augmentat un 6% respecte a novembre de 2010 (47 desocupats més), un 8% respecte a novembre de 2009 (56 desocupats més), un 55% respecte a novembre de 2008 (274 desocupats més) i un 165% respecte a novembre de 2007 (482 desocupats més).

Cal tindre en compte que a novembre de 2007 teníem 293 aturats i aturades i ara en tenim 775, quasi el triple.

La reforma laboral del Govern de Zapatero no ha suposat una disminució en les xifres de l'atur que continuen a l'Alcúdia en números molt elevats. Els nous plans de Rajoy de noves reformes laborals continuarà condemnada al fracàs.

ESTADÍSTIQUES DE L'ATUR A L'ALCÚDIA

Novembre

775

Octubre 2011

815

Setembre 2011

996

Agost 2011

976

Juliol 2011

965

Juny 2011

986

Maig 2011

1.003

Abril 2011

1.038

Març 2011

1.029

Febrer 2011

1.001

Gener 2011

937

Desembre 2010

821

Novembre 2010

728

Octubre 2010

763

Setembre 2010

962

Agost 2010

932

Juliol 2010

887

Juny 2010

899

Maig 2010

920

Abril 2010

958

Març 2010

986

Febrer 2010

954

Gener 2010

932

Desembre 2009

811

Novembre 2009

719

Novembre 2008

501

Novembre 2007

293

compromisalcudia | Informació local | dissabte, 3 de desembre de 2011 | 08:13h

COMPROMÍS DE L’ALCÚDIA I DE GUADASSUAR ALERTEN SOBRE EL CANVI DE QUALIFICACIÓ I AMPLIACIÓ DEL POLÍGON INDUSTRIAL DE LA GARROFERA DE GUADASSUAR

PERMETRIA LA INSTAL·LACIÓ D’INDÚSTRIES ALTAMENT CONTAMINANTS I L’ENTRADA EN FUNCIONAMENT DE LA PLANTA DE RESIDUS SANITARIS DEL GRUP III

El BLOC-Compromís de Guadassuar i Compromís per l’Alcúdia, a través dels seus portaveus municipals Joan Puchol i Paco Sanz, manifesten conjuntament la seua oposició més rotunda al canvi de qualificació del PGOU de Guadassuar, que permetrà, al polígon industrial de la Garrofera, la instal·lació d’indústries altament contaminants, que tinguen grau 5 en qualificació molesta i fins a grau 4 en qualificacions insalubre, nociva i perillosa.

Amb aquesta classificació, poques seran les indústries que no puguen implantar-se en la zona, les quals podrien provocar un fort impacte mediambiental en els termes de Guadassuar i l’Alcúdia, però sobretot, poden arribar a posar en perill la salut de les persones, especialment els veïns i veïnes de Montortal, situat a penes a 150 metres de dit polígon.

Així podria entrar en funcionament la Planta de Residus Sanitaris del Grup III, com ha anunciat l'alcalde de Guadassuar, a la qual s'oposaren nombrosos veïns de les dos poblacions en 2003, arribant a recollir-se 4.000 firmes en aquell moment.

En el vigent PGOU de Guadassuar aquestes indústries no es podien implantar. Però la redacció del nou PGOU ha canviat aquesta qualificació, incrementant el grau de perillositat i toxicitat de les indústries que s’hi podrien instal·lar. En la documentació del PGOU no hi ha cap justificació que explique el perquè d’aquest canvi, com exigeix preceptivament la legislació. Ni tampoc té en compte el Reglament d’activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses, que disposa que aquestes indústries se situaran a una distància mínima de 2000 metres de qualsevol nucli residencial.

Per tot açò, els grups polítics municipals de COMPROMÍS proposen treballar units en defensa de la salut dels veïns i veïnes de les dos poblacions, així com pel manteniment del respecte mediambiental dels térmens municipals. En aquest sentit conviden a sumar-se a aquesta iniciativa a la resta de grups municipals i associacions que representen col·lectius afectats, per tal de lluitar per la nostra salut i el medi ambient.

compromisalcudia | Informació local | dilluns, 21 de novembre de 2011 | 08:39h

EL RIBERENC JOAN BALDOVÍ DE COMPROMÍS-EQUO ESTARÀ EN EL CONGRÉS DE DIPUTATS

COMPROMÍS PER L'ALCÚDIA MULTIPLICA PER 3'5 ELS RESULTATS DE 2008

Compromís-Equo, amb 125.150 vots al País Valencià, ha aconseguit un resultat històric i per primera vegada tindrà a Joan Baldoví, de la Sueca de Fuster, de la Ribera, al Congrés de Diputats.

A l'Alcúdia el PP obté el millors resultats superant, per primera vegada, al PSOE. Compromís per l'Alcúdia, per la seua part, ha aconseguit els millors resultats de la història trets per un partit a l'esquerra del PSOE, multiplicant per 3'5 els resultats de 2008. D'aquesta manera passa dels 131 vots als 459.

Des de Compromís per l'Alcúdia ens sentim molt contents d'haver contribuït a que Joan Baldoví, porte al Congrés les propostes del País Valencià, i ens sentim molt contents d'haver aconseguit uns bons resultats a l'Alcúdia. Al mateix temps, no ens agrada, que el PP haja guanyat aquestes eleccions, i menys per majoria absoluta, ni tampoc ens agrada que el PP haja guanyat les eleccions a l'Alcúdia. En tot cas, és la voluntat dels votants i l'acceptem.

A l'Alcúdia el PP, tan sols guanya 113 vots respecte a 2008, mentre el PSOE perd 1.054 vots. Compromís guanya 325 vots, Esquerra Unida 128 i apareix amb força UPD, que obté 196 vots.

Aquests són els resultats comparatius a l'Alcúdia:

 

2011

2008

PSOE

2.911

40'9%

3.965

54'1%

PP

3.125

44%

3.012

41'1%

COMPROMÍS

459

6'5%

131

1'8%

EUPV

259

3'6%

134

1'8%

UPD

196

2'8%

7

0'1%

compromisalcudia | Informació local | dissabte, 12 de novembre de 2011 | 10:32h

JA POTS CONSULTAR L'ACTA DEL PLE DE SETEMBRE

Després de haver sigut aprovada en el darrer Ple celebrat el 26 d'octubre, ja pots consultar l'acta del Plenari municipal del 28 de setembre que adjuntem.

T'aconsellem la lectura dels punts següents:

2 - Moció conjunta de Compromís per l'Alcúdia i PSOE sobre les retallades per part de la Generalitat als centres de música i conservatoris, que afecten a l'Escola de Música de l'Alcúdia. APROVAT PER UNANIMITAT.

3- Moció de Compromís per l'Alcúdia sobre mancances i deficiències de principis de curs en els centres escolars públics de l'Alcúdia que afecten especialment al col·legis de Batallar i Les Comes. APROVAT PER UNANIMITAT.

4- Moció de Compromís per l'Alcúdia retalls a les subvencions a l'Educació Infantil de 0 a 3 anys, que són les causants de l'augment de les taxes en l'Escoleta de l'Alcúdia per aquest curs. APROVAT PER UNANIMITAT.

8- Declaració de l'Alcúdia com Ciutat 30, limitant la velocitat màxima en tot el nucli urbà a 30 km/h. Aquesta proposta respon a l'acord entre Compromís per l'Alcúdia i el PSOE. APROVAT PER UNANIMITAT.

11- Paco Sanz pregunta en el punt de decrets pel motiu de la concessió d’una exempció per l'IBI d'urbana d’una finca en el carrer Calvo Acacio propietat de la Parròquia, quan l’any anterior si que s’havia cobrat l’impost. Es contesta per part de l'Alcalde que l’Església Catòlica està legalment exempta d’eixe impost en aplicació de la normativa d’aplicació del Concordat signat entre l’Estat i la Santa Seu. 

També pots consultar les actes dels plens celebrats l'11 i el 22 de juny, i el 27 de juliol en la plana web de l'Ajuntament www.lalcudia.com, en la secció Actes dels Plenaris que trobareu a mà esquerra en l'apartat d'Ajuntament.

També pots consultar les gravacions dels distints plens en l'Alcúdia TV http://www.lalcudiatv.es/municipal.html

compromisalcudia | Informació local | dimecres, 9 de novembre de 2011 | 08:31h

L'ATUR A L'ALCÚDIA EN EL MES D'OCTUBRE  

LA CAMPANYA AGRÍCOLA ALIVIA LA XIFRA D'ATUR MALGRAT QUE ÉS EL TRIPLE QUE FA 4 ANYS

AMB 815 DESOCUPATS,  LA DESOCUPACIÓ ÉS MANTÉ EN XIFRES MOLT ALTES

El número de desocupats experimenta una disminució de 181 persones en el mes d'octubre

Les xifres de l'atur referides al mes d'octubre a l'Alcúdia han suposat el descens de 181 persones en les llistes de l'atur, el que suposa reduir un important 18%.  

Cal tindre en compte la importància de l'ocupació agrícola en la tardor a l'Alcúdia. De manera que altres anys també s'ha produït un descens important. Així en 2010 el descens va ser de 199 persones o en 2009 de 180.

Malgrat tot la desocupació és superior al d'anys passat en aquestes mateixes dates. Així l’atur ha augmentat un 7% respecte a octubre de 2010 (52 desocupats més), un 15% respecte a octrubre de 2009 (107 desocupats més), un 75% respecte a setembre de 2008 (349 desocupats més) i un 188% respecte a setembre de 2007 (532 desocupats més).

Cal tindre en compte que a octubre de 2007 teníem 283 aturats i aturades i ara en tenim 815, quasi el triple.

La reforma laboral del Govern no ha suposat una disminució en les xifres de l'atur que continuen a l'Alcúdia en números molt elevats.

ESTADÍSTIQUES DE L'ATUR A L'ALCÚDIA

Octubre 2011

815

Setembre 2011

996

Agost 2011

976

Juliol 2011

965

Juny 2011

986

Maig 2011

1.003

Abril 2011

1.038

Març 2011

1.029

Febrer 2011

1.001

Gener 2011

937

Desembre 2010

821

Novembre 2010

728

Octubre 2010

763

Setembre 2010

962

Agost 2010

932

Juliol 2010

887

Juny 2010

899

Maig 2010

920

Abril 2010

958

Març 2010

986

Febrer 2010

954

Gener 2010

932

Desembre 2009

811

Novembre 2009

719

Octubre 2009

708

Octubre 2008

466

Octubre 2007

283

compromisalcudia | Informació local | divendres, 4 de novembre de 2011 | 08:13h
JA POTS  VISIONAR EL PLE DEL PASSAT 26 D'OCTUBRE EN L'ALCÚDIA TV

En l'Alcúdia TV podeu consultar la gravació íntegra del darrer Ple Municipal celebrat el passat dimecres 26 d'octubre.

La gravació pots veure-la en aquest enllaç

http://www.lalcudiatv.es/PLENO_26_oct/pleno.html

Com pots seleccionar directament els punts que més t'interessen sense necessitat de visionar tot el plenari et recomanem els següents punts:

3r. MOCIÓ CONJUNTA DEL GRUP PSPV I COMPROMÍS PER L’ALCÚDIA SOBRE RETALLADA EN LES BEQUES DE MENJADOR ESCOLAR PER PART DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ.

4t. MOCIÓ DEL GRUP COMPROMÍS PER L’ALCÚDIA SOL•LICITANT LA MODIFICACIÓ DE LA LEGISLACIÓ HIPOTECÀRIA PER A REGULAR LA DACIÓ EN PAGAMENT.

5é. MOCIÓ DEL GRUP COMPROMÍS PER L’ALCÚDIA SOBRE COMPATIBILITAT DE CELEBRACIONS FESTIVES AMB RESPECTE ALS NOSTRES PARCS I JARDINS.

11é. APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DE LES ORDENANCES FISCALS PER A 2012.

12é. ASSUMPTES DE L’ALCALDIA. DECRETS. (Que inclou el punt de Precs i Suggeriments)

compromisalcudia | Informació local | dijous, 13 d'octubre de 2011 | 08:33h

JA POTS CONSULTAR L'ACTA DEL PLE DE JULIOL

Després de haver sigut aprovada en el darrer Ple celebrat el 28 de setembre, ja pots consultar l'acta del Plenari municipal del 27 de juliol que adjuntem.

T'aconsellem la lectura dels punts següents:

7 - Moció conjunta de Compromís per l'Alcúdia i PSOE per una educació plurilingüe de qualitat. A FAVOR COMPROMÍS I PSOE. EN CONTRA PP.

8- Moció conjunta del PSPV i Compromís per l'Alcúdia sobre la situació del trasnvasament Xúquer-Vinalopó. A FAVOR COMPROMÍS I PSOE. EN CONTRA PP.

10- Moció de Compromís per l'Alcúdia de recolzament a les AMPES de l'Alcúdia en la seu campanya per a la construcció d'un nou centre escolar d'infantil i de primària. APROVAT PER UNANIMITAT

11- MOCIÓ DE COMPROMÍS PER L'ALCÚDIA PER A REBUTJAR LA PROPOSTA DEL CONSELLER D'EDUCACIÓ DE POSAR SÓL PÚBLIC MUNICIPAL A DISPOSICIÓ D'EMPRESES PRIVADES. A FAVOR COMPROMÍS I PSOE. EN CONTRA PP.

15- EMISSIÓ D'INFORME ESPECIAL SOBRE LA SITUACIÓ ECONÒMICA DE L'AJUNTAMENT. A FAVOR COMPROMÍS I PSOE. PP ABSTENCIÓ.

17- ELABORACIÓ D'UNA ORDENANÇA PER A LA REGULACIÓ DE LES ANTENES DE TELEFONIA MÒBIL. APROVAT PER UNANIMITAT

19- MODIFICACIÓ DE LA TAXA DE L'ESCOLA INFANTIL DE 0 A 3 ANYS. A FAVOR COMPROMÍS I PSOE. EN CONTRA PP.

També pots consultar les actes del plens celebrats l'11 i el 22 de juny en la plana web de l'Ajuntament www.lalcudia.com, en la secció d'Ordenances que trobareu a mà esquerra en l'apartat d'Ajuntament.

També pots consultar les gravacions dels plens en l'Alcúdia TV http://www.lalcudiatv.es/municipal.html

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 1 visites
  • Aquesta setmana: 718 visites
  • Aquest mes: 1225 visites
  • Des de l'inici: 64310 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 7 visites
  • Aquesta setmana: 2140 visites
  • Aquest mes: 3894 visites
  • Des de l'inici: 108113 visites

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats