Dimarts vinent, dia 21 de febrer del 2012 fem una actuació ben curiosa (i per a mi un punt nostàlgica) a l'Auditori de Barcelona (sala 3) a les 7h del vespre.
Es tracta de Transardània 2012 quartet amb:
Pau Puig: Dolçaina Oriol Pidelasserra: Piano Boris Pi: Bateria Marcel Casellas: Contrabaix i direcció.
Transardània és un treball composat l'any 1987 i enregistrat, i rodat arreu, a principi dels 90. El llenguatge del jaç s'obre pas en estructures i temàtiques a l'entorn de la sardana curta.
Quasi 20 anys després és per a mi un plaer compartir aquest repertori amb aquesta colla de joves estudiants (i llicenciats) de l'ESMUC avesats a tocar la música tradicional sense complexes i amb bona preparació i, sobretot, força sentiment per a transmetre a l'hora d'improvisar.
Personalment, penso que ja cal que em posi les piles per seguir-los en aquest laberint de ritmes i harmonies.
El concert és dins de la programació de l'ESMUC a l'Auditori i, crec, que és gratuït.
Doncs sí, fa dies que no escric gaire ja que vaig de bòlit. Entre altres coses —que ja desgranarem— estem enregistrant a Can Vinyoles un CD amb el Francesc Marimon i La Portàtil (Xavier Rocosa, Marcel Marimon, Boris Pi i Joan Pinós) i una pila d'amics col·laboradors.
Francament recomanable, per poc usual i per la bona feina que hi fa cada un dels músics (una quinzena). La màxima responsabilitat recau sobre les dues tibles protagonistes: Marta Andreu i Eugènia Camats, que van de l'obligada de tible a la cançó tradicional o a la improvisació d'ambient mediterrani.
Si algú vol més informació pot clicar a Amunt produccions ("els meus enllaços")
Dissabte dia 15 de març al Poliesportiu "les Moreres" d'Esplugues de Llobregat.
Cap a les 7 del vespre. Amb la Principal de la Nit, la cantant Marian Baraona i l'Orquestra del motor –25 motos, entre Custom, R, Trial, Goldwing i Minimoto–
La Carme –en el post "agenda"–, em demanava fotografies.
El ball de Gitanes al Vallès i la Maresma te un format ben caràcterístic i diferenciat al del Penedès.
En aquestes comarques, el ball està format per una suit de músiques i figures que han anat variant en el temps.
En l'actualitat, al Baix Montseny –si més no– es ballen el diumenge de Carnaval.